Alla inlägg under mars 2013

Av Linda Johansson - 28 mars 2013 14:04

Härligt väder ! Hoppas att det håller i sej nu och att våren är här ! Ska ner på stan och handla lite dricka till helgen alla firar ju påsk på sitt sätt ;P hörs sen !

Av Linda Johansson - 27 mars 2013 17:55

På ett inlägg igen då ... Dom här dagarna har inte varit okej kan jag säga ... Jävla förkylning fast det är igentligen inte förkylningen som håller på att göra mej galen det är att jag har lock för båda öronen och ingenting hjälper jag får inte bort det helt enkelt ... och som om det inte vore nog så påverkar det min balans så vid ett X antal gånger har jag tappat balansen inte ramlat men snubblat till och så blir jag lätt yr och illamående på det och allting ekar i huvudet känns som ett enda stort eko så känner jag av lite i öronen också att det gör lite ont då och då en riktigt jobbig känsla helt enkelt  , därför har jag varit hemma ifrån skolan den här veckan och mest tagit det lungt i soffan ... Hoppas att detta släpper snart , det har hållt i sig allt för länge redan ... Så nu känner jag mej trött men endå så är jag jävligt rastlös , inge roligt att gå hemma en hel dag jag blir lätt rastlös då sen har det varit så fint väder ute idag också men jag har inte orkat mej ut idag , får försöka komma ut lite imorgon istället och hoppas på att det är fint väder då också :-) hoppas att ni mår bättre än vad jag gör iaf ! Nu ska jag krypa ner i soffan igen fast det är tråkigt och kolla på TV men det känns som om det är det säkraste stället för mej just nu , det är faktiskt lite otäckt att vara ensam hemma när man helt plötsligt kan bli yr och tappa balansen hur ska folk veta att jag tuppagt av liksom :-) nej nu överdriver jag !

Ska försöka mej på ett inlägg imorgon också det är allt för glest mellan inläggen nu men detta får räcka för nu inget vidare roligt inlägg men jag har inte mer att berätta !

Av Linda Johansson - 22 mars 2013 11:33

Hur skönt är det inte med helg då ?! Ladda upp batterierna för en ny vecka ... ledig ifrån skolan idag sen jag skickade iväg Nea till skolan så har jag fått en del gjort här hemma ... så det lönar sig att komma upp i tid även fast man är ledig ! Ska snart gå och möta Nea halvvägs för hon tycket tydligen inte att hon kunde gå hem själv , helgen är inte riktigt planerad ännu , men den här dagen ska vi pyssla lite så vi åker hem till mamma & pappa så Emma & Nea får fortsätta sitt påskpyssel ! Vad ska ni själva göra ? Hoppas att ni får en bra dag iaf och att ni inte är allt för ledsna att jag bloggar mycket mindre nu för tiden men det är för att spara på informationen vad jag och Nea gör om dagarna vissa behöver inte veta det !


Ha en trevlig helg !


    

Av Linda Johansson - 12 mars 2013 12:37

Skolan håller på att ta död på mej ! Inte undra på att man åkt på magkatarr :-/ , hinner inte ens göra klart en uppgift innan man får en ny ... när man är klar med den första så får man en till så man står där med två nya uppgifter , man hinner inte andas imellan åt... och nå plugg till körkortet till teoriprovet det kan jag glömma ... blir så jävla trött , jag som ville plugga och försöka mej på provet till våren , men det kommer aldrig att gå ! Nu har jag iaf gjort klart och lämnat in två uppgifer lite sent men hur ska man hinna ? Nu är det två till som ska göras ... hinner säkert få en till eller två innan dom är klara ! Men det känns känns skönt att ha lämnat in dom två av alla fyra jag har ! Fått betyg och är nöjd med betyger också :-) det är dom gångerna man orkar kämpa , för ibland så känner man att man bara vill ge upp alltihopa men i slutändan så förlorar jag på det ... jag har bestämt mej jag ska klara av det här , en dag så är jag klar och kan pusta ut !


 


Nu ska jag knata hemåt och stoppa lite mat imagen har ännu inte ätit vare sig frukost eller lunch så magen är inte direkt glad nu kan man säga ... sen blir det myspys och lite matlagning med Jenny.L en lugn dag med andra ord.. ibland behövs det också , slippa tänka efter och känna stressen ... Skulle behöva en stödvila också känner jag !

Av Linda Johansson - 5 mars 2013 21:11

Jag måste ge mej själv en ordentlig klapp på axeln idag för det jobb jag har lyckats gjort ! Blev hemme ifrån skolan idag , nu har illamåendet kommit tillbaka igen har mått illa sen i Söndags och känner mej som en jävla valross , magen är uppblåst och hård som en jävla sten ! inte första gången det är så här ! Så jag suttit med en uppgift så gott som hela dagen idag ... började med att kolla på en film i morse när jag skickat iväg Nea till skolan som var timme lång antecknade och var flitig under filmens gång ... sen har jag suttit och skrivit ner filmen på papper som har tagit mej hela dagen , det är inte alls så lätt som det kanske låter att skriva om en film speciellt inte när det handlar om mentalsjukhus det är så mycket som man ska få med man får vända och vrida och göra om innan det blir bra ... så jag är inne på min 5e sida och än är jag inte klar utan det blir minst en till sida , nu hoppas jag inte att läraren skriker rakt ut när hon ser hur mycket jag har skrivit , för jag kollade försent igenom vad uppgiften skulle gå ut på och jag antar att jag har skrivit på toook för mycket , men nu får det vara så tänker inte göra om eller sudda ut utan hon får läsa igenom endå !

Nu känner jag mej trött efter den här dagen , illamåendet vägrar ge med sig , sängen lockar allt för mycket just nu men jag måste skriva klart uppgiften ikväll , resten av veckan väntas en hel del andra uppgifter som jag måste ta itu med !


Jag är ledsen för att jag är dålig på att blogga nu för tiden !


Men ibland så räcker inte tiden riktigt till , till allt som man vill ... som sagt mycket i skolan nu men jag betar av uppgift på uppgift det ska verkligen bli skönt när skolan är helt klar och jag förhoppningsvis får börja jobba istället ... Sen har jag körkortet som jag försöker hinna med får se om jag provar göra teoriprovet till våren ... Sen är det mycket annat som spelar in i mitt liv just nu så jag har valt att inte prioritera bloggen allt för mycket , jag hoppas att ni har förståelse för det

Jag kommer också välja vad jag skriver om här , vad som jag vill dela med mej utav och vad som jag behåller för mej själv för att det ska bli så bra som möjligt för alla inblandade ... Men självklart kommer jag att fortsätta blogga men just nu ligger jag lite lågt på den fronten !


Nu ska jag fortsätta med skolarbetet !


Innan det är dags att krypa ner i sängen , det får inte bli allt för sent ... jag är inte ett dugg taggad på att sätta näsan ner i böckerna ännu en gång idag ... sängen ser mer inbjudande ut men den får vänta helt enkelt ...

Av Linda Johansson - 5 mars 2013 13:45

 


Det här blir perfekt till våren när det börjar bli lite varmare ute , skickat efter ifrån GinaTricot !


       

Av Linda Johansson - 2 mars 2013 16:45

Gör mig klar för en ute kväll med gänget ! Käka , en iskall god öl och trevligt sällskap kan inte bli bättre :) har färgat håret mörkrött dagen till ära också :) passar mycket bättre i mörkt än ljust som jag hade tidigare ! Hörs sen !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards