Alla inlägg under december 2012

Av Linda Johansson - 8 december 2012 20:44

Så kan det gå ;)

Av Linda Johansson - 8 december 2012 20:42

Så kan det gå ;)

Av Linda Johansson - 7 december 2012 10:02

Vinter !

Av Linda Johansson - 4 december 2012 19:21

Mys pys !

Av Linda Johansson - 4 december 2012 12:30

Äntligen är vattnet tillbaka ! Men så klart så är det missfärgat brunt och ser skit äckligt ut ! Men tydligen ska det gå och dricka endå men för säkerhetsskull så kokade jag vattnet före innan jag kunde brygga mitt efterlängtade kaffe ! Så nu hoppas jag att jag inte blir sjuk då blir jag inte glad ! Så jag sitter med kaffet i högst hugg och njuter mer än vanligt ... inte lätt att vara kaffedrickare en sån här gång när vattnet stängs av ! Hoppas den vanliga färgen på vattnet kommer tillbaka snart , inge vidare fräscht och tvätta ansiktet i brunt vatten men vad gör man liksom ?! Jag måste göra mej klar någongång idag mindre fräscht och gå med gammalt smink !


Senare idag ska jag hem till Jenny.E tillsammans med tjejerna och ha lite "tjejkväll" ingen alkhol för min del det klarar jag mej utan vi ska fika och snacka lite skit spela lite sällskapsspel helt enkelt ! Så det ser jag fram emot ! Före det så vill jag gärna komma ut och köra lite grann ... provade på och köra igår på ett område där det är lite trafik och det gick jätte bra och jag kände mej så pass säker att jag kunde ge mej ut på dom riktiga vägarna och det gick jätte bra och köra där också fast visst fick jag en sladd en gång men ingenting jag inte klarade av ! Det som var mest otäckt var att på vissa ställen så var det extremt spårigt och då måste man verkligen hålla sig i spåret och ingen annan stans ! Det var faktiskt svårare än vad jag trodde speciellt i dum riktigt djupa spåren då kände jag att jag gled men jag fick och hade kontroll på bilen och på mej själv fast jag skrek till ett par gånger ! Men som sagt var , det gick jätte bra och jag kommer nog att kunna köra i vinter med fast jag väntar nog med och köra efter landsvägarna där man kör i 70-80 km i timmen känns inte riktigt som jag är redo för det än måste prova på och köra lite mer i stan först ! Annars så tycker jag själv att jag är duktig ... jag har koll på bilen och hur pass stor den är så jag vet på ett ungefär hur smalt jag kan åka och eftersom det blir många snöhögar så blir vägen smalare men det hindrade inte mej jag klarade det galant endå duktiga jag :-) så jag vill prova på och köra lite idag också så jag hoppas på att pappa går med på det !


Nu lär jag börja göra mej klar om jag ska bli klar nångång idag och komma iväg ! Hoppas att ni får en fortsatt trevlig dag/kväll lovar att slänga in ett par bilder senare så inte bloggen blir alldeles tom !

Av Linda Johansson - 4 december 2012 08:41

Godmorgon !


För mej är det ingen bra morgon inte än iaf ... Jag kan inte dricka kaffe så jag vaknar till ! Hela Sandviken har drabbats av vattenläcka många har inge vatten alls och andra har lite lite vatten ! Jag önskar att jag var en av dom som hade lite vatten men jag har inget vatten alls någonstans ! Tur att man inte är så jävla desperat då hade jag tagit med mej en kastrull jävel ut och lagt snö i och värmt på plattan och låta det svalna så jag kan koka kaffe ! Hoppas på att vattnet kommer tillbaka snart dom jobbar säkert för fullt med det nu .. skolan är också stängd idag ! Hela skolan pga vattenläckan ... tur att man fick reda på det innan man gick ut i kylan till skolan och fått gått hem lika snabbt igen ! Så ingen lektion idag vilket jag tycker är tråkigt för vi skulle göra metodövningar idag och det tycker jag är skit roligt ! Men det sparas väl till nästa vecka kan jag väl tro !


Så nu sitter jag här och försöker vakna till utan kaffe det går så där ... känns som om jag har grus i ögonen ! Får hitta på något som kan väcka mej lite grann iaf men jag vet inte vad ! Ska jobba på det här !


Hörs senare !

Av Linda Johansson - 3 december 2012 13:19

Det är alldeles vitt ute !


Och snor kallt ! Brr ! Tur att man inte är tvingad att gå ut idag ! Istället har jag hållt mej inne och städat av lite det behövdes , provade den nya dammsugaren som mamma & pappa köpte åt mej ! Den funkar bra den suger riktigt hårt ! höhö ! Dom kan sina saker som där ! :-) så jag är precis klar och tänkte passa på och slänga in ett inlägg medans jag väntar på att golven ska torka så jag får göra mej klar någongång idag !


Senare låter det som att det blir filmkväll med Jenny.R gud vad jag saknar henne nu var evigheter sen vi träffades nu ! Men det är ju så man har sitt eget och fullt upp om dagarna så man ska vara glad om man hinner med hälften av allt ! Men senare idag så kommer hon över och vi kommer väl ha en del och prata om ! Det känns väldigt tomt här hemma nu när Nea åker till sin pappa idag ... hoppas att hon får träffa honom lite den här veckan iaf ! Om jag endå visste att hon fick vara med sin pappa när hon åker dit så skulle det kännas lite bättre dom veckorna hon åker iväg ! Nea får nog vara glad om hon får träffa pappa nån liten timme i veckan som kommer ! Hmmm ! Ibland så känns det så fel ! Jag är hemma om dagarna , eller ja förutom skolan då men det är bara en stund på förmiddagen sen är jag hemma hela dagarna så då tycker jag att om hon inte får vara med sin pappa så kunde hon väl iaf få vara med sin mamma eftersom jag endå är hemma ... Nea säger själv att hennes pappa nästan aldrig lägger henne när hon ska sova ! Det gör ont ! Man kanske borde stryka över hennes pappas namn på umgängesavtalet och sätta dit hans sambos namn istället !

Sånt här göra mej så förtvivlad ! Dags att gå vidare kanske !


Bitter fitta ja, ibland så är jag det !

Av Linda Johansson - 3 december 2012 08:10

Godmorgon ! Det är 20 minus ute !!! Näsborrarna klibbar fan igen ! Jag kryper upp i soffan och kollar på vakna med the voice så klart ! Och pricken över i ljus :) that's just me you know ;)

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards