Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Linda Johansson - 17 juli 2010 15:33

Tänk vad helgen kan betyda för än igentligen , innan jag började jobba så gick jag inte direkt & längtade till helgen så som jag gör nu när jag jobbar !

Jag var jue ledig i veckorna & helgerna var samma sak som vecko dagarna för mej det enda som var annorlunda emot veckorna var att krogen var öppen !

Men nu när jag jobbar så längtar jag HELA veckan efter helg så man får ta det lungt varva ner sova ut fixa det som behövs fixas hemma !

Helgen går så fort man hinner knappt med hälften av det man skulle behöva hinna med som man inte hinner i veckorna !

 

Men det är bara 4 veckor kvar nu sen så blir det som vanligt igen !

Funderar på att sätta fart & plugga men jag tror inte det blir till hösten ska kolla upp om dom tar in folk i Januari - Februari på komvux också

För jag känner att jag behöver ha liiite sommar i år eftersom jag har jobbat hela sommaren kommer jobba hela sommaren så kommer jag få pengar då vill jag göra någonting med mina vänner åka iväg någonstans , sen så funderar jag på sommarland med Nea men det tror jag blir nån helg under tiden jag jobbar !

Måste kolla runt lite grann om det någon som är sugen på att följa med oss också är inte så sugen på att åka själv !

 

Igår var jag & Nea & Nicklas upp till Högbo över dagen , åt först på Jensas

sen åkte vi upp till Högbo åt glass , spelade mini golf (Behöver jag tillägga vem som förlorade?) jag behöver nog träna lite mer :-D

Efter vi spelat minigolf gick vi upp emot lekparen & lekte , jag har kommit på att jag INTE Kan gunga eller det har jag vetat länge men man lär sig nog aldrig

Jag blir så SJUKT illamåeende & vinglar omkring som ett fyllo ! Gratis fylla !

Vid 20.00 tiden åkte vi hem handlade lite & Nea fick gå & lägga sig nästan på en gång när vi kom hem hela veckan har blivit så sen nu så jag tyckte att hon behövde lägga sig för innan vi åkte till Högbo när jag jobbade åkte mamma & pappa & Nea & Emma (Tror jag?) till Ockelbo & kollade på Daniel & Viktoria (Älgarna) Så jag tror hon var ganska trött för hon somnade på en gång iaf !

Alla dagar behöver jue inte bli så sena tycker jag !

 

Känns inte som man har gjort så mycket med Nea den här veckan :-(

mamma & pappa har gjort MYCKET mer med henne än vad jag har kunnat gjort eftersom jag jobbar HELA dagarna !

I tisdags (tror jag?) var dom till Furuvik också medans jag jobbade !

Ville så GÄRNA följa med men det gick jue inte !

Sen har dom varit & kollat på Älgarna , badar (Men det har jag också varit med på nångång efter jobbet) jag har bara varit upp till Högbo med Nea typ

två gånger den här veckan så visst har vi / Nea haft någonting att göra

Det är jag JÄTTE glad för att dom tar med henne ut på saker när inte jag kan !

För på måndag åker hon till Danne & blir borta i 14 lååååånga jobbiga dagar

Han har semester med henne då , jag tog inte ut mina två semester veckor med henne igår eftersom jag jobbar hela sommaren tycker det är lite onödigt att ta ut semester då får vi kommer endå inte kunna göra någonting !

Men som sagt var funderar på sommarland nån dag iaf !

 

 

Idag är Nea, jag & Nicklas bjuden hem till Nicklas syster för att grilla

Har inte träffat henne förut så det är lite pirrigt nu faktiskt !

Men jag brukar inte ha nå problem med att lära känna nytt folk så det ska nog inte vara nån fara :-D bara hon är lätt att prata med så !

Sitter & inväntar Nicklas som kommer runt 16.00 tiden han var ut igår så han är väl lite små seg idag :-D höhöh !

Så det lär väl inte bli sån tidig kväller ikväll kan jag tänka mej , men det hade det inte blivit endå för det är sista kvällen jag kan vara uppe sent så jag tänker inte sova bort helg timmarna då för på Måndag är det jobb igen som gäller

Kommer dock börja jobba 07.00 för Sandra hon som jag ska gå istället för när hon går på semster v.30 hon ville börja 07.00 iaf på Måndag sen ska jag tjata lite på henne om att iaf kanske börja 06.30 så man inte behöver jobba HELA dagen ! Så till veckan kommer det bli ganska tufft skulle jag kunna tro

för vi har både mitt ställe som jag har nu PLUS Sandras ställe som jag ska lära mej på , på en vecka hur det nu ska gå till ?

Då lär man väl inte ha tid att sitta & snacka skit med grabbarna på jobbet kan jag väl tänka mej , som jag gjort hela veckan som var !

Men något ord hinner man väl med :-D & lite kaffe !

 

 

Ne nu ska jag hitta på något annat det går inte att sitta här &  glåme hela da´n

PUSS PUSS

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards