Alla inlägg under februari 2009

Av Linda Johansson - 19 februari 2009 21:44

Godkväll alla dårar där ute ! :D


Fan vilken dag det har varit idag är helt slut som människa just nu !

Tommy och Tindra var över en stund på förmiddagen och fikade lite !

Dom åkte hem vid 12.00 tiden tror jag hon var sen började jag

vika ihop Neas kläder i lådorna ränsade lite grann sånt som var för smått !

Sen tog jag min gaderob och det kan jag säga det är inte lite kläder jag har minst 30 par byxor !

Men nu är alla kläder fint ihopvikta :D det behövdes verkligen när man bara slänger in skiten !

Sen ränsade jag i Neas alla leksaker slängde en massa som hon inte leker med och sånt som var sönder och lite sånt !

Jag hade jue sagt att jag skulle ta det före jul eftersom det skulle in nya leksaker där men bättre sent än aldrig eller vad säger man ? :D

Sen vart det dammningen då som inte är allt för rolig ! STOR damma Neas rum för annars brukar jag kunna slarva lite där så idag gjorde jag det rikigt rent i hyllor och skrivbord och lådor och sånt !

Så nu är det rikigt städat där inne känns skönt bäddade rent i bådas sängar också !

Sen dammade jag resten av lägenheten tvättade och diskade

Och avslutade med att ta golven !

Så jag började väl vid 12.00 och slutade vid 18.30 tiden Så hela dagen !

Men nu är det iaf rent här och det är huvudsaken ! Känns bra !


Tommy och Tindra kom över en sväng vid 19.00 tiden och hälsade på igen

Skickade ett mess till Tommy och frågade om han var sugen på att komma och hålla mej sällskap en stund för jag hade så tråkigt !

Så dom åkte för en stund sedan vi har busat omkring dansat och tokat oss !

(Har föreesten stäckt nacken och det kan jag lova det är inte alls skönt det gör förjävligt ont)

Tommy och jag ska åka in till Valbo imorgon en sväng han hämtar mej vid 09.30 ska in och kolla på en tunika/klänning som man bara behöver ett par strumpbyxor till eftersom jag ska på puben i morgon !

Vill inte ha nån klänning eller kjol på mig för det passar inte på en pub tycker jag det är mest krog kläder !

Sen vill jag inte ha Jeans heller för det är jobbigt att dansa i !

Så får se om jag hittar något  då !

Nu är det föressten bestämt datum för kryssning bokat och klart !

Den 22/3 åker vi på E-Type :D kommer bli jätte kul kommer vara mycket

folk så dår bär det av till havs igen :D Skojj Skojj


Ne dax att lägga sig snart kanske ställer klockan på 07.00 i morgon för jag ska hinna göra mej klar innan Tommy kommer för sen så hinner jag inte för jag får besök ifrån Falun

Så jag hinner inte göra mej klar sen när jag kommer hem igen efter Valbo så jag måste passa på på morgonen !

Men skriver väl mer i morgon som vanligt :D

Natti natt

Puss & Kram

Av Linda Johansson - 18 februari 2009 21:45

Godkväll !

Dåligt med bloggande nu men ibland har jag ingenting att skriva och då blir det ALLTID samma skit vill inte förlora mina kära trogna blogg läsare !


Idag har jag fixat lite måset göra så nu kan jag stryka några saker ifrån listan jag skrivit av viktiga saker jag måste göra ALLTID någonting jag måste göra den här veckan har varit jätte jobbig faktiskt en massa möten och skit !

Men nu börjar det lugna ner sig och det viktigaste är gjort nu !

Sen har jag lite små saker att göra men det kan jag ta nästa vecka !


Har varit hemma hos mamma och pappa idag Nea åkte till Danne kl 15.00

Efter det så hade jag erbjudit mej att ta och dammsuga och torka av golven hos mamma och pappa hjälpa till lite för mamma och pappa har fullt upp nu med flytt !

Så dom har inte hunnit och då tyckte jag att jag kunde hjälpa dom och det gjorde jag :D jag kan vara snäll ibland faktiskt när jag vill :P

Sen så kom Tommy och hämtade mej så vi åkte hem till mje och snackade lite skit

Alltid lika roligt att umgås med honom det är skönt man kan vara sig själv det är inte många killr man kan vara det med geochförsig är han bara en killkompis och inget mer då är detkanske lite annat jag vet inte ja !

dom åkte väl hem vid 20.15 tiden typ


Har blivit bjuden på gratis kryssning också  av en barndomskompis Angelica så roligt att ta upp kontakten med gamla vänner man inte träffar så ofta ! Så vi får se vilket datum det bär det av till havs igen med Cinderella då kommer bli såååå sjukt kul att få komma iväg igen

Kommer bli super kul det vet jag lite nytt folk man kan umgås med inte samma gamla vanliga hela tiden !

Kommer hända en massa roligt till helgen också !

Får besök ifrån Falun och det kommer bli jätte mysigt !

Sen så åker vi över till Krullet (danne) och dricker lite där med han och Jelan vet inte vad det blir mer för folk ! sen drar vi vidare till 8boll där är det trubadur älskar jue sånt :D så helgen kommer bli jätte rolig :D

Ne nu om detta ska lägga mej snart ska upp tidigt i morgon och städa en massa usch fan va drygt men ett måste !

SES !

PUSS & KRAM !


Av Linda Johansson - 15 februari 2009 20:32

Godkväll !


Usch vilken tråkig dag det har varit idag !

Jag har inte gjort ett skit idag ! Förutom att plockat en massa !

På Onsdag när Nea åker till Danne vet jag precis vad jag ska göra !

Jag ska rensa en massa skit ur både mina lådor och Neas lådor !

precis ÖVERALLT är det teckningar Nea gjort i alla lådor + mina !

Så ska jag gå igenom Neas rum vad som ska slängas och vad som vara kvar !

Så till veckan blir det en rikigt STOR städning inte som dom jag brukar göra!

Nu måste jag rensa bort en massa skit också !

Sen damma precis ÖVERALLT ! ser inte fram emot det men det är så sjukt skönt när det är klart man är så nöjd med vad man har gjort sen !

Få se när Bebis åker till Linda om det blir på Torsdags kväll !

Hon ska vara där över helgen ! Pga att jag får besök på Fredag!


Nea har varit hos Danne en stund idag hon åkte vid 14.00 tiden kom hem igen 19.00 Jag passade på att sova en stund då var så OTROLIGT trött

dom är senaste dagarna har jag varit sjukligt trött vet inte varför men jag har varit rikigt trött jag hoppas att det blir bättre nu när det blir en ny vecka ! Har en massa saker att göra till veckan nu

Jag ska köpa inbjudningskort till Neas kalas och skicka iväg dom

Sen ska jag till både Arbetsförmedlingen (skoj dock inte) sen till Kommunal som öppnar på måndag !

Och så städningen då så klart !

Så jag hoppas att jag är lite piggare till veckan så man orkar med allt man ska göra !

Nea åker jue igen på Onsdag fattar inte hur dagarna kan gå så sjukt snabb

men JUST den här gången jag brukar inte kännas så men just nu ska det faktiskt bli skönt att hon åker iväg (Man får faktiskt känna så som ensamståeende förälder utan att folk ska höja ögonbrrynen)

Det har varit jobbigt dom här dagarna med henne hon har sina dagar hon är den mest OTROLIGA UNDERBARASTE FINASTE GULLIGASTE som finns

Men det finns också dagar som hon kan vara ett rikigt litet monster !

Och sånna gånger har jag lust att sätta ut henne på blocket !

Dom här dagarna har varit sånna dagar mycket gnäll,bråk,irritation,sura miner, m.m

Men det kanske bara är en period hon har kommit in i hoppas på det att det upphör snart !


Ne nu har jag inte så mycket mer att dela med mig till er utav !

Bloggar säkert mer i morgon

Godnatt sov Gott

Puss & Kram

Av Linda Johansson - 14 februari 2009 10:08

Godmorgon !


Oj vilken tidig morgon det vart idag ! Nea vaknade 08.00 och låg och ropade på mig att jag skulle komma in till henne så det var jue bara att gå upp men jag hade sååå gärna velat ligga kvar och dra mig en stund till !

Så idag är det Alla Hjärtans Dag överskattat tycker jag !

Den här dagen ska jag spendera på jobbet Mellan 15.00 - 20.30

Tänker INTE fira den här dagen jag behöver inget speciellt datum för att visa mina nära och kära kärlek ! Det kan jag göra varje dag !


Så idag ska jag som jag sa jobba ! Nea blir hemma hos mamma och pappa en stund idag det är jue bara Timme det går ganska snabbt !

Tänkte jue igentligen ta en riktig städdag idag tillsammans med Nea

men eftersom dom ville att jag skulle jobba så får jag skjuta upp det tills i morgon och då SKA jag göra det också det ser ut som skit här just nu !

Jätte dammigt och skitigt överallt vart man än kollar och då mår jag skit dåligt !

Så imorgon skulle Danne låna Nea en stund så då tänker jag passa på !


Ne nu är det snart dax för att börja med maten är sjukt hungrig nu !

Puss & Kram


Av Linda Johansson - 13 februari 2009 10:19

Godmorgon !

Ja då var det Fredag då igen :D dagarna går så sjukt snabbt !

Men det är geochförsig bra ibland för då får vi sommar fortare !

Är dööö trött på vintern och kyla nu !

En massa kläder man måste sätta på sig men endå fryser man !

Grått och trist mörkt hela dagarna !

Ne nu vill jag ha sommar med en massa varma dagar och kvällar !

Grillfester,Grilla,sola,bada,utflyter,Resor och en massa annat skoj !

Har också ett garanterat sommarjobb och det känns jätte bra att veta det !

Ringde Chefen på mitt jobb igår och frågade hur stor sannorlighet det var att jag kunde få jobba hos dom i sommar då sa hon att det var en VÄLDIGT stor sannorlighet att jag skulle få göra det !

Så när jag frågade om jag behövde söka till något annat så sa hon att jag absolut inte behövde göra det och det känns jääätte skönt !



Vi blev kvar hos mamma och pappa igår iaf dom ringde mig ifrån jobbet och frågade om jag kunde sitta vak på natten åt en liten tant som var jätte dålig !

Självklart ville jag göra det så det blev bestämt att Nea skulle sova hos mamma och pappa och gå på dagis dag mellan 07.00 - 15.00

Dom sa också att dom skulle ringa om patienten avled !

Så jag var glad att få jobba men jag gick med en konstig känsla i kroppen hela kvällen !

Sen när vi skulle sätta oss och äta så ringer telefonen och det var ifrån jobbet och den lilla damen hade precis gått bort !

Så jag behövdes inte tråkigt att inte få jobba men jobbigt när någon dör så där även fast jag inte kände henne så tyckte jag att det blev jobbigt !

Men eftersom Nea var inställd på att sova här så ville hon endå stanna kvar och så blev det då !


Idag då ?

När mamma slutar ska vi gå ner på stan en stund för mamma och pappa ska vara barnvakt åt Emma (somvanligt) ibland så känner jag att jag blir lite utanför på någotsätt att Nea inte får den tid hon skulle vilja ha ensam med mamma och pappa just för att dom ALLTID har Emma jag kan ALDRIG fråga om dom kan ha Nea en stund en lördag tex för lite myskväll och film och mys bara dom tre för när dom väl är lediga ifrån barn så tycker jag att dom ska få vara det också ! Jag vill inte fråga för dom behöver också vila ibland !

Mamma och jag har bråkat MYCKET om det här att dom måste försöka ändra lite på deras Schema iaf för dom har Emma att tänka på också !

Men mamma tycker att jag överdriver så klart !

Men iaf !

Så vi ska gå ner till stan till statsparken och mata fråglarna och leka av oss lite Senare kommer nog Tommy och Tindra över till oss och umgås lite grann !

Det är typ det jag vet just nu som vi ska göra !


Imorgon tänkte jag att Nea och jag ska STOR städa det behövs verkligen nu usch så det ser ut hemma nu STORA jävla råttor på golven och katt sand precis ÖVERALLT ! det är fan inte kul att ha katt har jag märkt !

Hon skitar ner något OTROLIGT !

Så jag tänkte ta en rikig städ dag i morgon på förmiddagen och sen runt kvällen tänkte jag att vi skulle ha lite Lördagsmys tillsammans !

Skiter TOTALT i alla hjärtans dag i morgon !

Tycker det är nå fruktansvärt överskattat !

Sätta ett datum då man ska visa mest kärlek till dom man tycker om

men herregud det kan man jue göra varje dag jämt det ska man jue inte behöva sätta ett datum för ! Sjukt tycker jag !

Så nej det skiter jag  helt och hållet i i morgon !


Ne dax att röra på sig !

Skriver kanske mer senare om jag har nå intressant att skriva !

Puss & Kram


Flyg flyg iväg lilla svala ! emot fjärrans länder !

Ta skydd under dina vingar om vägen blir allt för svår !

Titta ner och du kommer ingenting sakna !

Låt solens strålar värma dig på din färd igenom livet !

Flyg Flyg iväg lilla vän lämna det du har bakom dig !

Titta inte tillbaka bara flyg!

Och du lär ALDRIG komma tillbaka igen !

Av Linda Johansson - 11 februari 2009 20:50

Ibland Vill jag  bara dra täcket över huvudet Ligga där helt stilla och tyst, har jag tur så kanske ingen hör att jag finns där !

Vågar jag andas ? Hör dom mig då ?

Jag vill Gömma mig och glömma bort allt runtomkring ! Gömma mig för omvärden!

Känslor,tankar,förtvilan,ångerst ,Funderingar

Tystnad, mörker

Oro & Tårar


 

vad ska jag göra för att må bättre?
de känns som jag inte kommer någonstans i mitt liv.
jag tittar ner, ser ett kallt och hårt golv.
jag tittar åt båda sidorna, väggar med blodiga taggar.
jag tittar upp, ett litet hål där en glimt av ljus tränger sej in.
jag känner mej instängd, börjar skrika.
ingen hör mej,
de har aldrig någon gjort.
alla låssas bara som att jag mår bra, jag låssas som jag mår bra.
men jag vet att de är så mycke som saknas för att jag ska bli lycklig.
jag tror att glimten av ljus är lycka, men hur ska jag ta mej upp?



Av Linda Johansson - 10 februari 2009 20:04

Är SJUKT dålig på rubriker jag har absolut INGEN fantasi

Orkar inte tänka ut någon bra rubrik heller !


Nea älskade lilla vän ligger här i sängen bredvid mej jag sitter på golvet i hennes rum och hon ligger i sin säng !

Är så glad att hon är hemma igen men hon har varit lite sur på mej idag varför vet jag inte rikigt ! Men det är bättre nu iaf !

Hämtade henne kl 15.00 följde med mamma och pappa til Maxi ica och handlade hem lite skit !

Åkte sen hem till mamma och pappa och åt lite mat Och fikade lite efterrätt

Har kommit på att jag tycker det är äckligt med Coca-Cola av någon konstig andledning jag som älskade Cola förut men jag får lite ångers när jag drack två klunkar idag till fikat var ett bra tag sen jag drack cola nu jag som var så Cola beroeende för ett tag sen vill inte ens dricka det idag !

Konstigt det där men det är också väldigt bra ! sen ville jag inte ha tårtan heller !

Åkte hem vid 19.00 tiden la Nea i sängen direkt

Troligtvis ska hon till dagis i morgon om hon nu får komma konstiga regler dom har igentligen är sjukt sur på dagis nu !

Men ställer väl klockan iaf så ringer jag och kollar !

Linda ska komma över en sväng i morgon också snacka lite skit !

Vi planerar en till kryssningsresa igen vet inte om vi kanske åker nästa månad !

Lindas mamma och hennes kille Peter ska på motorcykel tema på båten nästa månad och eftersom Linda bara är 19 år ochdet är 21 årsgräns

Så måste vi åka med Lindas mamma så vi tänkte kanske passa på när dom åker kanske inte är sååå jätte kul Tema men det kommer säkert finns en massa annat folk med också inte bara motorcykel knuttar !

Så vi får se hur det ser ut med ekonomin jag HOPPAS verkligen att vi kan åka !


Ne nu bloggar jag inte mer idag ska sätta mej lite bekvämare nu i soffan inte såå jätte skönt att sitta på ett hårt golv kanske !

Godnatt sov gott allesammans !


Tänk om man kunde styra över sina känslor !

Vad mycket lättare det skulle vara då !

Ibland vill jag bara slita hjärtat ur kroppen jag vill inte känna som jag gör !

Det är fel ! helt jävla fel !




Av Linda Johansson - 10 februari 2009 12:32

Godmorgon / Eftermiddag


Jag vet inte alls vart jag har mina känslor just nu !

Tänk att det kan ändras så jävla snabbt bara så där !

Jag vet inte ens själv varför jag helt plötsligt bara sätter mej ner och tårarna bara rinner !

Känslor som jag inte visste att jag hade !

Det var länge sen jag kände så här !

Jag känner mej alldeles tom inut i jag känner ingenting !

Den här känslan jag har är svår att förklara !

Jag är bara så trött !

Det enda jag vill är att lägga mej och sova , sova tills känslan försvinner

lämnar min kropp så jag kan känna igen !


Bortom evigheten
Bortom tiden

Bortom värkligheten
Och det vi vet

Där är min fristad
Det jag kallar mitt eget

Du är välkommen
Men rör ingenting

Om du har sönder någonting
Är det inte du som betalar för det

Utan jag...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards