Alla inlägg den 27 september 2010

Av Linda Johansson - 27 september 2010 09:17

Godmorgon !


Har precis lämnat lill kråkan på dagis ! Den här veckan är det (pappa vecka)

Det kommer bli jätte tomt utan min kråkunge hemma !

Men samtidigt så tror jag att både jag och Nea behöver det iaf efter den här veckan , det har varit mycket diskutioner mellan oss !

Men där imellan så har vi haft det SUPER , DUPER mysigt tillsammans !

Vi har inte gjort så mycket den här veckan faktiskt , mest laddat upp till begravningen för min mormor !

Det blev bestämt i sista sekund att Nea inte skulle få vara med i kyrkan utan att hon kunde komma sen när vi skulle fika !

Så hon var med sin pappas sambo under tiden så åkte vi och hämtade henne efter vi var klar i kyrkan !


Det var än av dom SVÅRASTE sakerna jag har gått igenom !

Det gick bra när vi stod utanför men när vi fick gå in och fick se kistan så brast det på en gång , sen grät jag preis HELA tiden !

Jag hade svårt att förstå på nå sätt att min mormor låg där i , hon som har funnit med i mitt liv i 23 år men det var sååå OTROLIGT fint alltihopa !

Prästen var jätte bra , låtarna vi hade valt dom sjöng vi ifrån hjärtat till mormor ! bland annat så fick jag med min låt till mormor " Till en ängel "

Det betydde såå mycket för mej att jag fick ha den med !

Jag har så svårt att förstå att min mormor är borta , att jag inte kan få träffa henne nå mer , för mej så sitter hon i sin lägenhet och kollar på TV som vanligt

Och snart ska vi åka och hälsa på henne och fika tillsammans med henne !

För mej är hon inte borta , men en liten del utav mig VET att det är så !

Men den andra delen som inte har förstått det än är större !

Fast vi var i kyrkan och sa hejdå för sista gången så förstår jag det INTE endå !

Jag säger fortfarande "Godnatt mormor , sov gott" varje kväll innan jag går och lägger mej ! Jag vet inte hur länge jag kommer fortsätta med det , men allt jag vet 'är att det känns bra ! Jag vill att mormor ska veta att jag ALDRIG glömmer bort henne , att jag tänker på henne !

För hon finns ALLTID med mig , jag har smycker på mig runt halsen som sitter intill mitt hjärta där mormor bor !

Hon har sitt lika dant runt sin hals , vi delar någonting tillsammans !

Jag kommer minnas min mormor med gäldje , och stolthet !

Min mormor var så stark , hon klarade sig igenom det mesta !

Hon är och förblir min förebild !


2010-09-06


Den dagen förändrade våra liv för alltid , du togs bort ifrån oss !

Lämnade oss och gav dig av till ett annat land långt bort !

Där inget ont dig händer , där du kan få ro !

Där smärta inte finns !

Där dom har blommor i regnbågens alla fäger !

Jag vet att du har det bra nu !

Men du lämnade kvar ett sånt tomrum , sån saknad och ensamhet !

En dag så ses vi igen , då vet jag att du finns där och tar emot mig !

Leder mig rätt , för det har du alltid gjort !

En dag mormor , så ses vi igen  men det kommer att ta ett tag !

Vänta på mig mormor , Nu när du är där uppe och väntar på mig

,  jag inte rädd för att dö , jag känner en trygghet när jag vet att du finns där

Jag glömmer dig aldrig !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards