Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Man måste !

Av Linda Johansson - 19 februari 2012 20:24


Ta vara på den tid man har tillsammans !


Visa uppskattning till dom man älskar och inte alltid ta dom förgivna som så många gör !

En dag så finns dom inte mer och då ångrar man att man aldrig visade hur mycket man älskade dom !

Jag tar ingen som jag älskar förgiven det är inte säkert att dom alltid finns kvar !

Ge dom man älskar speciellt sina barn egen tid som dom ibland behöver ... barnet kanske inte vågar

säga till att dom vill spendera lite egen tid med sin förälder ... ! Ibland måste man tänka själv som vuxen !

Idag har det varit svårt ... ibland så vet jag inte vad jag ska göra ... Att se sitt barn så ledsen och inte kunna

göra någonting åt det ? Det är verkligen inte lätt ... Den som kan göra någonting åt det den ser inte problemet

eller blundar för det ... ANSVAR kallas det ... Vissa ska inte ha barn ...Det känns förjävligt att veta

hur mitt barn känner och hur ledsen och besviken hon är varje gång hon kommer hem igen !

Det är JAG som får ta det ... det är mej hon vänder sig till med sin känslor !

Det är jag som får sitta och trösta ett besviket barn gång på gång ... det är jag som får komma med ursäkter

fast det inte är mitt val ... Man väljer sina val här i livet ... vad som är viktigast ... en resa utomlands ?

Pengar till ny bil ? Ny lägenhet ? eller köpa saker till sitt barn istället för att ge dom den tid som dom så mycket behöver ... Ett barn blir glad för saker dom får ... men dom blir ännu gladare om dom syns ... om dom får

tid att man har tid med dom och sätter sina intressen i andra hand ... Att få känna sig speciell !

Vad är då saker värda ? När besvikelsen är så stor ? när ett barn känner sig bortglömd !

Att en förälder väljer andra saker framför barnet medans barnet skriker efter bekräftelse att bli sedd !

Det gör så ont att veta men endå inte kunna göra något !

Bara se på och se sitt barn så besviken gång på gång ... !


 
 
Ingen bild

också

19 februari 2012 21:50

Men fy vad är det som har hänt? :( det är ju så hemskt när ens barn är ledsna!
Hur mår du nu då, med plugg träning vänner och kärlek!? :-)
Hoppas ni får en bra start på veckan, något roligt att se fram emot? :)

Linda Johansson

19 februari 2012 22:14

Nea känner att hennes pappa inte har tid med henne när hon är där ... och hon är besviken och ledsen på honom för det ... så det är svårt jag vet inte vad jag ska göra ...

Jo träningen ligger lite på hyllan just nu har ett stor prov på tisdag och jag kan ingenting men jag gör mitt bästa ... kärleken jadu det vet jag inte rikigt det visar sig längre fram ;-)

 
Ingen bild

också Linda

20 februari 2012 08:55

sånna missar man gör ibland :p Det var jag som skrev tidigare kommentar!..
Usch då det låter inte alls bra! Vad säger hon då? Menar vad gör han istället? Så himla tråkigt! :( Vad säger du till henne när hon är så ledsen? Och har du tagit upp det här med pappan?! :-/ Gu så svårt!

Tråkigt att lägga saker åt sidan, men hoppas att det går bra på provet i alla fall! Sätter man sig och nöter, läser och jobbar lite extra med det så brukar det gå in! ;)
hehe Jasså du finns det någon på G:e nu kanske?! Så härligt! :-D

Ha det så bra idag nu!

Linda Johansson

20 februari 2012 11:07

Hon säger att han bara jobbar och när han inte jobbar så spelar han innebandy så hon får knappt nån tid alls med honom dom veckorna hon är där utan då får hon vara med hans sambo istället vilket inte står i avtalet det står att han har umgänge med henne ... och att inte få träffa sin pappa när hon är där gör henne besviken och det förstår jag hon åker jue dit för att vara med honom .... Ja vad kan jag säga till henne ? Jag hittar inte rätta orden ibland när jag blir arg så jag låter bli istället för det inte ska bli nå fel ... det är hans val Nea kanske inte vill åka dit när hon blir äldre vem vet ... Jag ringde honom igår för Nea bad mej fakttiskt ringa honom igår och berätta hur hon kände så hon slapp göra det själv men han svarade inte och ringde aldrig upp heller ... det verkar som om att han inte bryr sig ... men som sagt var hans val !

Ja men ibland måste man välja vad som är vikigast för stunden och pluggandet är viktigare än gymmet nu :-) Jag vill ha min ubildning så jag får börja jobba nångång :-)

Ha det så bra :-) kram

 
Ingen bild

också Lindad

20 februari 2012 11:47

Men fy så tråkigt!!! Ja aldrig lätt det där när barnen bor på två håll! Vet du hur det brukar vara där annars med tider och vad dom gör? Eller hur hon oftast reagerar både hos dig och hos han just dagarna när ni byter? :-/ många barn reagerar just på bytet och uppbrottet i sig.
Alltså med att skylla sin längtan eller det svåra på ex föräldern dom lämnar eller något annat, för att inte såra den dom kommer till eller för att det är svårt att berätta om och förstå sina känslor...
Brukar ni prata i telefon eller kan ni ha kontakt på annat sätt ? Med tredje part eller via mail tillexempel? Jag vet att många löser det så, men alla tycker olika om hur man ska göra det... :-) bara ett tips!

Det kan ju vara bra om du fick större inblick också i pappans syn på hur det är, barn minns och berättar ju olika saker, ibland måste man hjälpa dem minnas ... Men jag förstår att det är hemskt svårt!!! Usch nej ingen rolig situation!!
Kan det vara en period där hon behöver sin pappa mer eller en reaktion på någonting? Det händer ju en del i och runt barn i skolåldern... Har du/ni pratat om olika lösningar på Avtalet? Kanske ned eller så Nea hört?

Jag hoppas det löser sig och att pappan hör av sig så att ni får prata om det där, eller då om ni skriver.
Kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards