Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av Linda Johansson - 31 augusti 2010 19:39

Hej mina underbara blogg läsare !


Usch vad jag känner att jag sviker er när jag inte bloggar på så här många dagar

Men det har hänt en MASSA dom senaste dagarna så jag har haft fullt upp !

Men nu tänkte jag slänga in ett inlägg iaf så ni får någonting att läsa ;-D

 

HELA helgen har jag varit inne på Gävle sjukhus tillsammans med min mamma & min moster & pappa , plus alla andra !

Vi fick precis veta en tråkig sak om min ÄLSKADE FINA mormor <3

En sak som kommer förändra ALLA våra liv !

För nåt år sedan så fick min mormor bröst cancer , vilket som behandlade med att ta bort bröstet & cellgifter så klart !

Men sen har min mormor också haft MÅNGA andra sjukdommar !

Men häromdagen fick vi med sorgen i mitt hjärta reda på att cancern har spridit sig i hela hennes kropp , Så med andra ord så kommer hon inte klara sig

Hon har max några dagar kvar att leva !


Så dom här dagarna har varit RIKTIGT tuffa för mej sen i Torsdags när vi fick reda på det ! Jag har varit inne hos min mormor varje dag sen i Fredags !

I Fredags var jag där 10 timmar , i Lördags timmar

I söndags 6 timmar , i Måndags timme & idag blev det en snabbis bara timme bara !

Jag vill vara med min mormor så MYCKET som jag BARA kan just nu !

Men det tar så OTROLIGT MYCKET på krafterna att vara där !

Man blir helt slut i kroppen & man blir knäpp på nå sätt svårt att förklara !

Mamma & min moster Åsa har varit hos mormor sen i Lördags & sovit kvar på sjukhuset tillsammans med mormor !

Dom håller också på att bli knäpp , men dom vill INTE låta mormor vara

ensam , INGEN vill det , någon MÅSTE alltid vara där med henne !

Hon ska INTE behöva vara ensam någonting !

Så dom har sovit där i 3 nätter & kommer stanna kvar där tills det är över !


Det enda man kan göra är att pussa mormor på kinden , hålla henne i handen & prata med henne , hon kan inte prata själv !

men hon hör när vi pratar hon nickar till svar !

ALLA minuter / Sekunder är så betydeldefulla för mej nu !

Jag vill ge henne varje MINUT av min tid !

Det finns INGET´underbarare än att krypa upp bredvid henne i sängen & bara hålla om henne smeka hennes kind & säga HUR MYCKET jag VERKLIGEN älskar henne , ifrån djupet av mitt hjärta !

Jag kan INTE säga det för många gånger , jag vet att hon kanske blir trött av allt pussande & puttinuttigt HELA tiden !

Jag tror nog att hon kan tröttna ibland på att jag säger "Min fina lilla mormor , du vet att jag älskar dej va? "

Men jag MÅSTE få säga det !

Så MYCKET  som min mormor betyder för mig !

Det går INTE att beskriva med ord , hon har ALLTID varit en extra mamma till mej , mormor är den jag har flytt till när det har varit jobbigt hemma !

När jag bråkat med mamma eller min storebror !

Så har jag ALLTID kunnat gått till henne , krypa ner bredvid henne & bara känna mej trygg & känna lugnet !

Vi har något speciellt jag & min mormor , det har vi ALLTID haft !

När hon lämnar mej så kommer det bli en STOR , STOR , STOR saknad !

Enormt tomt  ! & en trygghet som försvinner !

Jag kommer känna mej vilsen utan henne !

Hon har ALLTID funnits där för mej !

Det finns saker jag har berättat för mormor som inte ens min egen mamma vet om mej ! Hemligheter som jag INTE vill att mamma ska veta !

Men något jag behöver hjälp med !

Hon har tröstat mej när killar har krossat mitt hjärta !

Tröstat mej när vänner svikit mej !

Skrattat tillsammans med mig !

Skällt på mej ibland !

Vi har också bråkat många gånger ! Men ALLTID förlåtit varandra !

Det finns INGEN finare människa än min mormor !

Ingen som är så varm , mjuk & kärleksfull som hon är !

MYCKET kärlek som hon har givit oss genom åren !

Jag visste inte att det fanns sååå mycket kärlek i en & samma människa !

Men hon har givit oss sååå OTROLIGT mycket !


Jag vet inte mormor hur jag ska klara mej utan dej !

Jag vet inte hur jag kommer bli som människa utan dig vid min sida !

Vem ska leda mej på rätt väg igen , när jag går fel väg ?

Vem ska trösta mej när killarna krossar mitt hjärta ?

Vem ska skratta tillsammans med mig ?

Vem ska jag krypa upp bredvid & känna sån ENORM trygghet ?

Varför mormor ? VARFÖR måste du lämna oss nu ?

Du har så MYCKET kvar att ge på denna jord !

Vi behöver dej , mer än du någonsin kan tro !

När jag sitter i min ensamhet & tårarna rinner & jag vet inte vart jag ska ta vägen , om jag känner en vind emot min kind , är det du då mormor som vakar över mig ? Som tröstar mej ?

En kärlek utan pris !

Glöm ALDRIG bort att jag ÄLSKAR dej !

Du kommer ALLTID finnas med mig , du kommer ALLTID finnas i mitt hjärta vart jag än går så kommer du finnas med mig !


" Glöm INTE bort att du är värdefull "


 <3 Astrid Johansson <3

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards