Alla inlägg under maj 2009

Av Linda Johansson - 13 maj 2009 22:18

Nu blir det sängen tack för ALLT stöd !!

Av Linda Johansson - 13 maj 2009 15:23

Den här dagen har INTE varit speciellt bra !

Jag har varit nere och ledsen ja bara mått dåligt helt enkelt !

Känner mej så ENORMT ensam och värre blir det när Nea snart åker också !

Känner mej trött och halsen blir tjockare och tjockare !

Dom här senaste dagarna har jag varit lite nere jag vet inte varför men så har det varit iaf !

Man kan jue INTE alltid vara på topp precis !

MYCKET som känns jobbigt nu ibland kan det bara vara små saker som jag tycker är EXTREMT jobbiga !

Just nu känner jag att jag bara vill lägga mej och sova bort den här dagen !

HATAR dom här dagarna när jag känner så här då får jag INGENTING gjort jag har INTE ork för vare sig mej själv eller någon annan !

Jag VILL orka jag VILL


Nea sover på soffan hon somnade när jag stod och diskade !

Lill pluttan ibland så känns det som om hon hamnar lite på sidan just sånna här dagar !

Hon förstår inte varför jag ibland bara sätter mej ner och gråter eller varför jag skriker till ordentligt åt henne när hon knappt har gjort någonting !

Hon är jue bara ett litet barn jag kan inte sätta mej ner och tala om för henne varför jag är ledsen och nere ! SPECIELLT INTE när jag knappt vet varför själv !

HOPPAS på att det blir bättre dagar nästa vecka när hon kommer hem igen !

Det är INTE ALLTID lätt att vara ensam ung mamma heller man har så MYCKET att göra mötern, städa , diska , leka , laga mat , fram och tillbaka ifrån dagis , handla ,

Och ALLTING MÅSTE man göra helt ensam ! Det är svårt att hinna med allting när man är ensam och har ett barn !

Det är SÅÅÅ MYCKET mer också ! Dåligt med pengar man får vända på varenda krona man har !

Ibland orkar jag INTE ! ibland vill jag bara lämna vuxen livet och vara barn på nytt krypa upp i mammas varma trygga famn som man gjorde när man var liten när mamma smekte mig över håret och viskade dom ord jag vill och behöver höra så ofta ! för att ORKA vidare känna at jag är bra på någonting BRA på det jag gör det var LÄNGE sen nu mamma sa något sådant åt mig  (Du klarar det gumman du är duktig som du är och jag är stolt över dig)

Men jag är vuxen nu vare sig jag vill det eller inte !

Jag MÅSTE klara det här stå på egna ben även fast det ser mörkt ut många gånger !

Men efter regn kommer solsken !

Men jag är INGEN perfekt mamma och det FINNS INGEN perfekt mamma heller ! Hur mycket man än letar !

Som mamma kan det bli lite för mycket ibland också !

Man har RÄTT till att bli trött man har rätt till att känna att man INTE ORKAR mer att man bara vill ge upp

För i längden så är det jue IGENTING MAN VERKLIGEN vill !

Man ÄLSKAR jue sina barn mer än NÅGONTING här i världen man kan göra PRECIS vad som helst för sina barn !

Jag är ingen sämre mamma för att jag känner mej trött och orkeslös ibland !

För jag VET att det är normalt att känna så jag är INTE den enda som känner så ibland !

Jag tog på mej ett STORT ansvar när jag var ung ,

Något som kan vara tufft idag men ABSOLUT INGENTING jag ångrar !

Sen spelar det INGEN SOM HELST roll om man är ung mamma eller inte utan ALLA mammor kan bli trött ibland på sina barn eller på situationen man lever i !

Jag skäms inte för att kunna säga att jag tycker att det ska bli skönt samtidgt att få vara lite ensam i några dagar !

Jag STÅR för det också !

MEN det är också OFTA jag känner att jag INGE duger som jag är

Att jag INTE är bra nog

Det finns INGEN som står vid min sida VARJE dag och viskar i mitt öra eller säger åt mig att (Linda du är bra som du är du klarar dej fint)

Jag har svårt att tro att jag duger som vän ? som mamma ? Som flickvän ?

Dotter ?

Duger jag som jag är ?

Ibland känner jag mej SÅ OTROLIGT dålig att jag INTE ens är värd smutsen under andras skor !

Att jag är MINDRE värd än andra !

Det är OFTA jag INTE tror på mig själv !

Jag behöver någon som kan stå vid min sida och tala om för mig att jag VISST är lika bra som ALLA andra !

Att jag klarar mej BRA !

Jag STÅR INTE UT med att känna mej värdelös !

Som mamma , kompis ! Dotter, Flickvän ja FRAMFÖR ALLT människa !



Nog skrivet om detta nu ville bara dela med mig !

Brukar kännas bättre när man fått skriva av sig lite !


Tjingeling ! (STOR saknad ENORM tomhet , ensamhet , vart tog tryggheten vägen ? det som vi lovade varandra ? som vi ALLTID gjort ?)












Av Linda Johansson - 13 maj 2009 09:00

Onsdag / Morgon !


Mamma kom med Nea vid 08.00 tiden det hade gått JÄTTE bra berättade mamma kul att höra att man inte bara har en galen unge jämt :D

Vi har precis ätit lite frukost ska göra oss klar snart och kanske trippar över till kusin Malin om dom är hemma vill säga !

Nea behöver göra någonting och det är det bästa jag kan hitta på just nu !

Det är iaf bättre med magen idag men GUD så ont jag hade igår kväll !

Men det kanske bara var (Ursäkta men lite gaser som behövdes släppas ut)

Huduvsaken är att det är bättre idag iaf !

Men nu börjar jag känna av halsen lite det är lite tjockt och så hostar jag ganska mycket Micke har jue varit sjuk och jag har varit med honom då

Så det blir väl så att man går och blir sjuk nu precis till sommarjobbet börjar kul NOT !


Idag åker Micke till Halmstad för att gå någon kurs innan han börjar jobba på riktigt ! Kommer SAKNA honom dom här dagarna det kommer bli VÄLDIGT TOMT här utan Nea och utan Micke

Tur att man jobbar Torsdag Lördag och Söndag då så man har något att göra !

Känns som om jag har förlorat så MYCKET på senaste tiden !

Man har FÖRSÖKT finnas och ställt upp i den mån man kan

Lyssnat , försökt hjälpa komma med goda råd och ja vara en bra vän !

Men det känns som om ALLT var meningslöst

Känns som om jue mer man finns där jue sämre kompis blir man på något konstigt sätt

Jag har bestämt mej för att inte bry mej så mycket även fast det känns JÄTTE tomt och som om hjärtat har gått i tusen bitar !

Känner mej sviken bortglömt och lämnad ensam !

Att det vi hade inte betydde NÅGONTING alls i huvudtaget !

Bara att gå vidare se framåt inte bakåt det gör SÅ ONT då !

Ta en dag i taget helt enkelt !


Nea åker till sin pappa idag kl 15.00 (Ivanlig ordning så jobbar han då är så trött på att han ALDRIG kan varken hämta eller lämna utan han skickar ALLTID någon annan) man får ALDRIG chansen att prata med

honom När man ringer så har han ALLTID brottom till något så man hinner nästan aldrig få någonting sagt !

Är så TRÖTT på det här nu ska ringa till Familjerätten för jag vill ha en annan tid än 15.00 att överlämna och hämta !

Iaf så åker hon idag !

Jag blir HELT ensam INGEN Micke INGEN Nea jag har INGENSOMHELST aning om vad jag ska hitta på att göra idag !

Funderar på att lägga mej och kolla på en film ! Men är inte så SUGEN på att kolla ensam heller !

Ja vi får se vad jag hittar på !


Tjingeling ! Puss & Kram





Av Linda Johansson - 12 maj 2009 19:56

Godkväll !

Dåligt med bloggande dom senaste dagarna men jag har inte orkat !

Har sån magvärk nere (typ vid äggstockarna)

Jag har ABSOLUT ingen aning vad det kommer ifrån men jag har mina aningar kan vara så att jag har fått en cysta i äggstocken igen för det gör bara ont i ena sidan ! Det gör ont när jag sätter mej ner och när jag sitter och när jag går gör det också ont känner mej klumpig och har mått illa dom senaste veckorna (NEJ JAG ÄR INTE MED BARN)

Jag får avvakta i någon dag om det inte släpper så får jag ringa om en tid för gynundersökning så får dom kolla vad det kan vara för fel !


Imorse var det upp med tuppen kan jag lova ! Ställde klockan på 06.00

För Nea skulle åka till Järvzoo med dagis idag över dagen

Dom skulle vara vid resecentrum kl 07.00 så frukost behövdes före så klart !

Packade lite matsäck åt henne mackor , festisar , kalla pannkakor (Svårt att komma på något annat när dom inte har chansen att värma någonstans och att det ska ligga i väskan fram till lunch iaf)

En STOR bulle lite frukt och lite sånt !

Blev lite tungt för henne att bära tror jag men jag tror hon klarade det !

Nea har varit där hela dagen Micke och jag hämtade henne 16.40 vid resecentrum igen dom hade åkt buss till Gävle och tagit tåget vidare ifrån Gävle både på morgonen dit och sedan hem så hon hade fått åkt både buss och tåg !

Både Nea och bästa kompisarna Ida och Sanna hade somnat bredvid varandra på bussen hem berättade Sannas mamma ! hehe det är jobbigt att gå runt där en hel dag!

Men kul hade hon haft iaf hon hade sätt dom flesta av djuren förut Järven då men dom brukar vara skygga och svåra att se !


Micke skjussade hem oss till mamma och pappa för Nea var jätte sugen på att berätta om hur dagen hade varit så jag kunde inte säga nej även fast klockan var mycket !

Sedan åkte Micke hem igen känner STOR saknad och ENORM tomhet nu faktiskt även fast folk säger att det är bra att sakna varandra ibland att det är mysigare och roligare att träffas då så känner INTE jag så inte nu iaf !

För nu kommer vi inte träffas förens nästa vecka dag vet jag inte !

Men det bästa av allt det här är att Micke har fått jobb här i Gävle nu han börjar redan nästa vecka två dagar i veckan kommer det bli iaf till en början och då kommer han vara hos mej dom dagarna han jobbar !

det kunde INTE bli bättre :D

Då vet man iaf att man får träffas två dagar i veckan annars brukar det vara svårt ifrån dag till dag och veta när och hur många dagar !

Men som sagt var så saknar jag honom JÄTTE mycket endå !

Var meningen att jag skulle följt med honom hem antingen idag eller i morgon men nu ringde dom ifrån mitt jobb och frågade om jag kunde jobba Torsdag 13.00 - 16.00 (För dom hade personalmöte)

Och sen Lördag 14.00 - 20.30 och Söndag 07.00 - 13.00 så jag kunde inte säga nej Vi får helt enkelt träffas nästa vecka istället !


Nu sitter jag hemma ensam Nea ville SÅÅ GÄRNA sova kvar hos mamma och pappa inatt och jag kände att jag INTE orkade pga magen och att jag hade tvätt hemma som jag var tvungen att ta hant om !

Sen var jag SUGEN på att lägga mej i ett varmt skum bad också nu till kvällen som jag hade planerat när Nea hade somnat ikväll just pga magen då !

Så hon blev kvar där och jag åkte hem mamma kommer med henne i morgon innan hon börjar jobba ! Hon börjar vid 08.00 så hon kommer väl runt 07.30 någongång

Så nu tänkte jag lägga mej i ett VARMT skumbad en stund få se om magen blir lite bättre !

Sen blir det att ringa Älskling och sen sova !


Tjingeling !







Av Linda Johansson - 10 maj 2009 14:15

Regnet står som spö i backen GUD så det regnar nu

Så idag blir det bara en inne dag orkar inte så mycket mer heller

blev lite för mycket igår faktiskt ! Sen så är det Söndag också den tråkigaste dagen på hela veckan !

Så vi ska försöka hitta på något inne hemma istället !

Men vad vet jag inte rikigt än men det lär visa sig !

Ska försöka stutsa in i duschen först och främst har inte hunnit med det idag sov rätt länge sen kom Nea hem och jag började med maten sen har jag plockat en massa här ska försöka ta golven i morgon när Nea är på dagis måste passa på då !


gårdagen var jätte rolig men inte som vi hade planerat rikigt men det är sånt som händer ibland !

Var meningen att vi skulle grilla vid 4-5 tiden men inte gjorde vi det vi började grilla vid 7-8 någon gång

Sen var det meningen att vi skulle åka in till Gävle och kolla på crusingen men när vi fick tummen ur röven och åka in så var klockan redan halv 1

Tyckte inte att det var någon STOR idé att åka in men dom andra ville det så jag hade inget val precis !

Åkte in vid halv 1 kom hem vid 2 någongång det var lite bortkastade pengar för taxi på 700 kr men så kan det bli ibland !

Men kvällen var rolig iaf inget bråk och tjafs alla var glada så kvällen var lyckad endå även fast det inte blev som vi planerat !


Nu ska vi hitta på något annat !

Bloggar nog inget mer idag är lite seg idag och har inte så mycket ork och den ork jag har vill jag till Nea och Micke


Puss och Kram ! ! !

Av Linda Johansson - 8 maj 2009 19:30

Godkväll mina vänner !


Kunde tyvärr inte blogga igår kväll för mitt internet ville inte som jag ville jag kunde inte logga in på internet !

Men vi gjorde inte så mycket igår heller så det fanns nästan ingenting att skriva om endå så med andra ord missade ni INGENTING speciellt :D


Vad har vi gjort idag då ?

Jo jag och Nea knatade ner på stan för att besöka Försäkringskassan behövde hjälp med att fylla i ett papper (Korkad som man kan vara ibland då)

Micke åkte en sväng in till Gävle på en arbetsintervju så vi knatade som sagt var ner på stan för att fixa så man kan få lite pengar iaf det behövs !

Vi hann inte mer än ner på stan ens förens Micke var klar i Gävle Nea tog sån tid på sig att gå ner på stan !

Micke mötte upp oss på stan knatade vidare till Försäkringskassan och fixade det där med papperet så nu är det iaf klart SKÖNT !

Mötte upp mamma och Emma utanför mamma gick över för att hämta upp mormor och moster för att gå och fika / Äta på stan

Och INTE åt Nea någonting SOM VANLIGT ! Ingen som helst idé att köpa mat åt henne hon får äta av mej har slutat helt att köpa mat ute åt henne när hon endå inte äter kostar för mycket pengar i längden !


Sen åkte Micke jag och Nea upp till Högbo (Tog inte med mej kameran för jag visste inte då att vi skulle åka till Högbo)

Lekte lite i lekparken kikade på alla nya djur dom fått där uppe den ena var fulare än den andra :P 

Gick lite runt badplatsen och bara hade det mysigt tillsammnas !

Sen när vi kom hem nöjd med dagen för det började regna så då vart det lite små tråkigt att gå i regnet åkte vi hemåt lagade lite mat

Och efter maten myste vi lite till framför TVn med lite godis och sånt

eftersom Nea sover hos mamma och pappa i morgon så hade jag inte fått haft någon myskväll med henne annars så det fick bli idag !

Så det är det vi har gjort idag inte så mycket men endå SÅÅÅ mysigt tillsammans !

Jag tror att Nea har somnat faktiskt medans jag tog reda på disken

HOPPAS på det iaf :D

Så jag och Micke ska passa på att vara lite ensamma nu sen blir det kväller för oss också !

Ska över till bror imorgon och grilla lite och sen drar vi in till Gävle på crusing det kommer bli kul !


Puss & Kram


Av Linda Johansson - 6 maj 2009 21:03

Om du bara visste!

Om du bara visst hur mycket jag tycker om dig.
Om du bara visst hur mycket du betyder för mig.

Saknaden är så enorm.
Saknaden efter din värme
så underbar.

Om du bara visste hur mycket du betyder för mig.
Om du bara visste att min längtan tillbaks är stor.

Saknaden är enorm och kommer så förbli,

när vi inte är tillsammans !
Det är så det ska vara
du och jag !

Av Linda Johansson - 6 maj 2009 19:59

Godkväll !


Har inte hänt så mycket idag men lite grann iaf :)

Lämnade som sagt var Nea på dagis kl 09.00 som vanligt knatade hemåt

satt i telefonen ett tag med både Linda mamma gjorde mej lite klar !

Sen kom Tommy förbi en sväng var EVIGHETER sedan man träffade honom var SUPER kul att sitta och snacka lite skit igen !

Tiden gick ganska snabbt så sen var det bara att knata iväg och hämta Nea Tommy följde med oss han skulle endå ner på stan och ta bussen in till Gävle för att hämta hans lilla dotter !

När jag kom för att hämta Nea fick jag reda på att hennes kompis Ida hade slängt en STOR sten i Neas huvud personalen sa att det var en REJÄL sten hon kastade i Neas huvud tyckte så synd om henne ett litet jack i huvudet hade hon också !

Och det var jue inte så kul att höra men vad ska man göra då ?

Tjejerna bråkar ibland dom som Nea brukar leka med på dagis det är inte ovanligt ! Hoppas det inte händer igen bara för sånt där är VÄLDIGT farligt !

Fick hålla koll så hon inte blev illamåeende och börja kräkas det är början på hjärnskakning men hittils har hon klarat sig tack och lov iaf !

Iaf så knatade vi ner till mamma och pappa en sväng mötte upp mamma mormor moster på stan vart bara en snabbis så vi gick nästan hem till mamma och pappa på en gång !

Pappa skulle åka iväg och kolla på en bil med bror så mamma jag och Nea tog bilen till Dollarstore och Rusta för att kika lite där (hade jue inge pengar så det blev inget köp iaf trööök)

Strosade omkring lite där sen åkte vi och handlade och sen åkte vi hem till mamma och pappa igen åt lite grann (hemmajord potatismos och hamburgare HUMS) Nea åt lite SOMVANLIGT !

Sen började jag känna att jag inte orkade längre så vi åkte hemåt så nu ska Nea till och sova ska väl läsa för henne lite först sen blir det kväller är jätte trött själv men ska prata lite med Micke i telefonen före innan jag somnar iaf !


Han kommer förresten hit på Fredag och stannar hos mej tills Onsdag UNDERBART ! Sen följer med med honom hem till Falun igen LÄNGTAR !

Stannar tills på tisdagen veckan efter !

Min "Kärlek" det


Ne nu ska jag läsa lite för Nea sen blir det natti natt

Puss och kram







Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards