Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Linda Johansson - 21 oktober 2009 11:53

Jag tyckte så SYND om Nea i morse , hon vaknade och sa att hon INTE alls ville gå till dagis idag för dom skulle åka skidskor på dagis och hon kunde inte åka skridskor för hon bara ramlade och det gjorde ont sa hon !

Försökte och förklara för henne att alla som nyss börjat åka alla dom ramlar också och har svårt att åka , det är inte så lätt men man lär sig och att hon är duktig som försöker !

Men hon ville ABSOLUT INTE gå till dagis , för hon hade ont i magen det är INTE meningen att hon ska behöva vara orolig och ha ont i magen för att dom ska åka skridskor , Danne försökte prata med henne också men han lyckades inte heller , så jag sa åt henne att hon ABSOLUT INTE behövde åka utan hon kunde följa med och sitta och kolla men det vill hon inte heller !

Så jag tog och ringde till dagis och fick prata med "den bästa där" och berättade att Nea absolut NTE ville åka och att hon hade ont i magen för att hon inte ville , hon tyckte inte heller att hon skulle behöva känna så , så hon frågde om jag kunde prata med Nea att hon kunde få vara kvar på den andra avdelingen tills dom kom tillbaka och vara med dom , eller att hon kunde följa med och hjälpa dom andra istället för att åka !

Så jag sa att jag skulle prata med Nea och höra av mej utifall hon INTE alls ville gå annars skulle vi komma till 09.00 som vanligt !

Så jag pratade med Nea men hon ville inte vara kvar på den andra avdelningen utan hon ville följa med och prova åka sa hon , och det tyckte jag var JÄTTE bra att hon ville göra det , för jag tror att det är viktigt att kunna åka skridskor när dom börjar i skolan eftersom dom också brukar gå iväg och åka skridskor där !

Så jag sa att hon var modig och duktig för att hon provade och att om hon INTE alls ville åka sen så skulle hon säga till fröknarna så att hon fick sätta sig och titta på istället !

Så vi knatade iväg till dagis , lämnade henne där och berättade ännu en gång hur duktig hon var som provade !

Så jag tyckte synd om henne i morse , men jag provade att ringa till dagis och provade med att försöka än sista gång hade hon inte alls velat då heller så hade hon SJÄLVKLART fått stanna hemma idag !

Så vi får se när jag hämtar henne hur det gick , säger hon att hon INTE vill åka igen då ska hon få slippa vill absolut INTE tvinga henne till något som kanske kan förstöra längre fram för henne  ! det är HELT onödigt !


Själv har jag precis städat klart så JÄVLA SKÖNT nu när det är klart !

Tagit golven dammsugit och torkat , håller på att tvätta , bäddat rent i sängen

Så nu är det klart jag har jue inte tid att göra det nånannan dag nu när Nea åker idag kl 16.00 har FULLT upp tills hon kommer hem igen på Tisdag !


Onsdag : Städa , hämta Nea på dagis , hem invänta att Nea ska hämtas kl 16.00 vänta på att Linda ska höra av sig , sen går jag över till henne och pratar ut om allting , kan ta ett tag !

Torsdag : Har jag en dejt ;P

Fredag :  (Kanske) åka in till Gävle med Tajna och shoppa på dagen , hem göra sig klar dricka lite , åka in till Gävle och festa !

Lördag :  Fylla 23 år , festa E-typeLobby med Tajna co/

Söndag : inget planerat , BARA ta det lungt och må som man förtjänar !

Måndag :  skriva på papper på familjerätten KANSKE städa en gång till innan Nea kommer hem !

Tisdag : Nea kommer hem igen FULL rulle :)



Så det är ganska fullt upp kan man säga , men det är SKÖNT för då går tiden snabbare och skrutt kommer hem igen

Ne nu ska jag fortsätta lite här , kanske käka något sen hämta Nea på dagis !

PUSS & KRAM

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards