Alla inlägg under september 2010

Av Linda Johansson - 21 september 2010 18:48


Tänkte slänga in ett snabbt kvällsinlägg innan datorn stängs av för kvällen !

Nea och jag har haft en super mysig dag tillsammans !

Vi har legat framför TVn och kollat på film "Hannah Montana" och "My little ponny"  ätit glass och druckit varm chokad !

Nea ligger i sängen nu och kollar på bolibompa ny äten och ny duschad !

kl 19.30 går jag in och stänger av TVn och lägger mej och läser en bok för henne innan hon ska sova sen blir det kväller !

Själv ska jag kolla på idol kl 20.00 sen blir det sängen för min del också

Jag tror fan att jag har ont i varje centimeter av kroppen !

Blir att ta  en alvedon , hostmedicin och nässpray innan jag lägger mej !

HOPPAS på att det är bättre imorgon , så här länge har jag ALDRIG varit sjuk ! Jag är en sån som brukar klara mig ifrån det mesta medans många andra blir sjuka runt omkring mej , men den här gången åkte jag verkligen dit !

Nu ska jag stänga ner datorn och kanske gå in och kolla på tv med Nea en stund innan vi ska läsa lite grann , kramas & mysa som vi är BÄST på hon och jag !


Lill skruttan har så många frågor om allting men jag vet inte vad jag ska svara

när vi satt och åt kvällsmat frågade hon "mamma varför kan inte du & pappa bo ihop" ja det går hon säkert och funderar på hon har jue kompisar som kanske har sina föräldrar bo ihop , så klart hon undrar !

Jag svarade så gott jag kunde "mamma och pappa kan inte bo ihop nu , men vi har gjort men vi älskar dej båda två lika mycket , sen har jue pappa Johanna som han bor ihop med hur skule det se ut om jag skulle bo där då ?"

Undra hur mycket som snurrar i hennes huvud men det är BRA att hon frågar

för det visar att hon är intresserad och hon ser vad som händer runt omkring henne hon är nyfiken !

Lill kråkungen min   

Av Linda Johansson - 21 september 2010 11:16

Ja , nu verkar det som om att hösten verkligen kommit ! löven blir gula och faller ner , vindarna bli kyligare , regn och åter regn , och all den här JÄVLA förkylningen som går det visar att hösten är här !

Sommaren gick alldeles fööör fort , jag hann inte njuta mycket av sommaren !

Men ingen idé att klaga nu man får se fram emot en KALL och lång vinter istället , men den har väl sin charm den också ibland !

 

kråkungen är på dagis hämtar henne som vanligt kl 14.00

Själv så sitter jag här och hostar och snorar om vartannat , ingen idé att vara ute i det här råa vädret eftersom både jag och Nea är förkylda så håller vi oss inne idag kurar ihop oss i soffan under en filt dricker något varmt och kollar på film och hosta på varandra :-D

OTROLIGT glad att du är hemma hos mej igen mammas lilla troll  


STÖRST AV ALLT ÄR KÄRLEKEN TILL SITT BARN !

Av Linda Johansson - 20 september 2010 20:29

ÄNTLIGEN har min lill kråka   kommit hem , hostig & snorig lill grisen det är nog lillasyster som smittat henne Nea berättade att hon också är sjuk

synd om dom små när dom blir sjuka !


Själv så mår jag fortfarande så där , det var bättre imorse tyckte jag men under dagen så har det blivit värre , jag har fått en SJUKT jobbig rethosta och näsan bara rann så jag var tvungen att knata ner emot stan för att köpa hosmedicin & nässpray så det får man väl kurera sig med i några dagar nu !

Lill kråkan sover i sin säng nu själv ska jag ta lite hosmedicin och krypa ner i sängen jag också & kolla på Family gay tills man somnar !


imorgon är det en ny dag med dagis & lite samtal jag måste ringa för att reda ut lite saker som jag är orolig över ! HATAR räkningar !


Godnatt sov gott !

Av Linda Johansson - 14 september 2010 12:29

Hittade ingen bra rubrik idag i bris på fantasi ! :-D

Det blir ett ganska snabbt inlägg idag för jag lär gå iväg om en liten stund !

Jag ska till roliga Arbetsförmedlingen också känt som (Arbetsförnedringen) av många !


Jag ska på nå slags möte för ungdomar där kl 13.00 skulle hålla på ca timme !

Så jag hoppas dom håller sig till det också !

Sen efter det ska jag springa upp till hemmakväll & lämna in filmer jag & Jelan hyrde igår för en mysig hemma kväll bara med bra filmer & en massa gött !

Kl 16.00 har jag tid hos tandläkaren för att rotfylla min tand vilket jag INTE ser fram emot ! Det kommer SÄKERT göra ont , men men jag är ganska van med smärta nu i tänderna !

Före det tänkte jag passa på att springa in till mormors gamla länghet mamma & moster är där nu & går igenom alla hennes saker !

Känns så konstigt att gå dit när inte mormor är där , det känns JÄTTE tomt !

Idag är det 1 vecka och 1 dag sedan mormor lämnade oss !

Saknden blir större & större för varje dag som går !

Jag kan INTE förstå att du är borta ifrån oss !

VARJE kväll innan jag lägger mej så tittar jag upp emot stjärnorna eller kortet på dig & säger godnatt sov gott , och det kommer jag fortsätta att göra !

Du är för ALLTID älskad & oändligt saknad av oss alla !

Av Linda Johansson - 12 september 2010 14:56

Undra vad man ska göra med barn som OFTA är sur & gnäller ?

Nea har varit konstant sur den här veckan jag har haft henne hemma !

Vi bråkar ofta & är ofta osams , jag vill INTE bråka & vara osams med henne , jag vill skratta & ha kul tillsammans !

Men det är svårt när hon fräser som den värsta katta hela tiden !

Och jag VET att det INTE bara är här hemma hon kan vara så ! Men andledningen till att hon kanske är det mer hos mej är att vi är iaf mor & dotter , dom brukar ha förmångan att ha ett "speciellt" förhållande , stå varandra VÄLDIGT nära men endå OFTA gå varandra på närverna !

Jag pratar av EGEN erfaenhet , jag säger INTE att alla mor & döttrar har det så men jag tror att det är VÄLDIGT vanligt !


Jag försöker att INTE bry mej när Nea fräser till åt mej eller försöker göra mig arg eller ledsen , men ibland är det SVÅRT att inte bli arg & skälla !

Det hör jue OCKSÅ till !

Det är inte bara med mej hon är så här med , utan det är med mamma & pappa också INTE lika mycket men det händer ofta också att hon fräser ifrån & säger en massa dumma saker till dom !

Jag tror att det händer så MYCKET i min prinsessas kropp nu , hon håller på att växa upp och hon förstår inte att kroppen reagerar på olika sätt då !

Vi har tagit oss igenom andra svåra stunder & motgångar så vi kommer att klara oss igenom dom här åren ocskå som hon växer !

Det kommer nog att bli bra snart !








Av Linda Johansson - 10 september 2010 11:18

    Mormors dödsannons



Begravning sker den 24/9

Av Linda Johansson - 7 september 2010 19:10

Vila i frid älskade , Vackra mormor !

Astrid Johansson 300812 - 2010-09-06

 

Gud har tagit hem sin finaste ängel igen !

Det är sant , vi fick låna en ängel !

Saknaden är ENORM men vi vet att du har det bra där du är nu mormor

Tillsammans med alla som vi redan har förlorat !

Morfar , mina två morbröder , din syster Inger , Lisa våran älskade hund !

Dom har tagit emot dej nu mormor , jag är inte rädd jag VET att dom längtat

efter dig & med öppna famnar tar emot dig !

Jag säger inte hejdå mormor , jag säger " vi ses igen "

Inte än på vääldigt länge men vi ses !

& jag VET att när min dag är här , att lämna denna jord så VET jag vem som står på första parkett & hämtar mej hem , det är DU mormor !

& jag VET också att du finns med mej vart jag än går !

& du mormor det kommer att gå bra för mig , Jag ska göra dig stolt över mig !

Hälsa alla saknade där uppe ifrån mig  !

& mormor vi ses , kom ihåg det , då ska vi dansa du & jag som vi så länge har pratat om men inte kunnat pga att du inte kunde gå så bra !

Då ska vi dansa på än äng av blommor av regnbågens ALLA fäger !

Vaka över mig mormor !

Vi glömmer ALDRIG dig , du är för ALLTID älskad & saknad ! <3 <3

 

RIP - Astrid Johansson

Av Linda Johansson - 3 september 2010 15:20

Shirley Clamp - Jag fick låna en ängel

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards