Alla inlägg under februari 2012

Av Linda Johansson - 22 februari 2012 09:32


Eller vad man säger :-)


Ska snart knata iväg till skolan göra klart lite grejer innan lektionen börjar !

Sen hämta lillis hem ett tag sen åka in till Valbo och köpa presenter till Nea som jag skrev igår !

Jag vet redan vad jag ska köpa så det kommer att gå ganska snabbt !

Och det kommer att uppskattas det kan jag lova !

Sen hämta Nea hos bror hem och göra mat innan vi välkommnar kvällen ... Så så ser våran dag ut !

Hoppas ni får en bra dag !


  

Av Linda Johansson - 21 februari 2012 20:17


Fler timmar på dygnet !


Det räcker inte med bara 24 timmar och 8 av dom går bort för sömn behöver man jue om man ska orka !

Den här veckan har jag fullt upp från morgon till kväll !

Och jag förstår inte hur jag ska hinna med allt som jag ska göra och måste hinna med !

Jag skulle också behöva flera dagar i veckan än bara 7 det är för lite speciellt sånna här veckor !

Hoppas på att nästa vecka blir lite lugnare !

Jag har inte hunnit gymma på flera dagar nu men jag har inte tid och det är inte det viktigaste nu !



//


Sen har jag såååå många tankar och funderingar som snurrar runt i huvudet ... !

Jag förstår inte varför det aldrig får vara lugnt att det alltid ska vara någoning när det börjar se lugnt ut

då dyker det alltid upp något nytt som tar musten ur än !

Det finns gränser hur mycket en människa orkar med och fortsätter det så här så kommer jag att kolapsa

så har jag skolan som tar mycket utav min tid också !

Men någongång lär det väl vända för mej också hoppas jag ... det kan inte fortsätta så här i evigheter !



// 



Skråll ungen ligger i sängen och ska till och sova ... själv är jag så trött så det värker i hela kroppen !

När hon har somnat in ordentligt så ska jag ta mej ett varmt skumbad för att få bort lite spänningar i kroppen !

Ser fram emot att få krypa ner i sängen efter den här dagen har jag ingen ork kvar i kroppen !

Imorgon lämnar jag Nea i skolan till 08.00 som vanligt sen hem göra mig klar och traska iväg till skolan

igentligen börjar jag 13.00 imorgon men jag måste till skolan tidigare för att fortsätta med en inlämningsuppgift

Sen börjar datakunskapen som håller på till 14.30 sen ska jag hämta Nea i skolan hem stoppa något i magen

sen åka in till Valbo med mamma & pappa för att handla födelsedagspresenter åt Nea som fyller

7 år på Lördag ... jag förstår inte vart iden har tagit vägen ... min lilla tjej blir stor och jag hinner inte med !

Så Nea kommer att vara hos min bror och hans tjej imorgon medans vi åker in och fixar presenter tur att

man har en bror som man kan fråga och som ställer upp ...  vem skulle jag annars kunna fråga förutom mamma och pappa så klart ? Tur att man har dom !

Jag ver redan vad jag ska köpa så det kommer att gå ganska fort !

Så på Lördag blir det lite kalas här hemma med släkten jag hade inte orkat att fixa nå barnkalas i år det finns

inte tid till det ... ibland så skulle jag behöva vara klonad ! Vad skönt det skulle vara !

Jag känner att jag inte räcker till ... jag vet inte vad jag ska göra !

Ibland är det svårt att inte kunna be om hjälp när det skulle behövas ... när ska jag någonsin kunna få den

stöttning och förståeelse som jag behöver ? Istället så vänds det emot mej !

Livet är inte lätt alltid och vem har sagt att det ska vara lätt ?!


 

Ne nu ska jag ta ett varmt bad sen krypa ner i sängen får se om man orkar kolla på Big Brother ikväll

eller om man somnar som en klubbad säl !

Av Linda Johansson - 19 februari 2012 20:24


Ta vara på den tid man har tillsammans !


Visa uppskattning till dom man älskar och inte alltid ta dom förgivna som så många gör !

En dag så finns dom inte mer och då ångrar man att man aldrig visade hur mycket man älskade dom !

Jag tar ingen som jag älskar förgiven det är inte säkert att dom alltid finns kvar !

Ge dom man älskar speciellt sina barn egen tid som dom ibland behöver ... barnet kanske inte vågar

säga till att dom vill spendera lite egen tid med sin förälder ... ! Ibland måste man tänka själv som vuxen !

Idag har det varit svårt ... ibland så vet jag inte vad jag ska göra ... Att se sitt barn så ledsen och inte kunna

göra någonting åt det ? Det är verkligen inte lätt ... Den som kan göra någonting åt det den ser inte problemet

eller blundar för det ... ANSVAR kallas det ... Vissa ska inte ha barn ...Det känns förjävligt att veta

hur mitt barn känner och hur ledsen och besviken hon är varje gång hon kommer hem igen !

Det är JAG som får ta det ... det är mej hon vänder sig till med sin känslor !

Det är jag som får sitta och trösta ett besviket barn gång på gång ... det är jag som får komma med ursäkter

fast det inte är mitt val ... Man väljer sina val här i livet ... vad som är viktigast ... en resa utomlands ?

Pengar till ny bil ? Ny lägenhet ? eller köpa saker till sitt barn istället för att ge dom den tid som dom så mycket behöver ... Ett barn blir glad för saker dom får ... men dom blir ännu gladare om dom syns ... om dom får

tid att man har tid med dom och sätter sina intressen i andra hand ... Att få känna sig speciell !

Vad är då saker värda ? När besvikelsen är så stor ? när ett barn känner sig bortglömd !

Att en förälder väljer andra saker framför barnet medans barnet skriker efter bekräftelse att bli sedd !

Det gör så ont att veta men endå inte kunna göra något !

Bara se på och se sitt barn så besviken gång på gång ... !


Av Linda Johansson - 15 februari 2012 20:26

Nu har jag suttit och pluggat i timme skrivit , skrivit och skrivit ! Svarat på en massa frågor sprunigt fram och tillbaka mellan köket och datorn för att googla för att hitta vissa svar !

Nu kan jag säga att min hjärna är överhettad och ryggen värker vet inte om det går in så mycket mer idag ...

Men jag kommer att sitta minst 4 timmar till för att bli klar med frågorna så jag kan börja nöta boken sen läsa , läsa och läsa ! Men jag kände att jag behövde en liten pause så jag tänkte slänga in ett inlägg !

Lär väl bli vaken ett tag till iaf ... Imorgon är det skola vi ska titta på en film på Etik och livsfrågor ...

Fyfan vilket tråkigt ämne ... det enda roliga i det ämnet är när man får diskutera för jag tycker det är intressant

och höra andras åsikter om dom tycker som jag eller om dom tycker annorlunda !

Tur att vi inte har nå prov i det ämnet det hade jue gått åt skogen när man är totalt ointresserad !


Fick föresten en sån fin kommentar tidigare idag !  Det var någon som tyckte att jag var ful och

att hon/han (gissar på en tjej för det är oftast bara tjejer som skulle skriva så)

minsann var snyggare än mej ... bra för dej säger jag då :-)

Tur att alla är olika tycker du inte ?

Sen har jue alla olika smaker så det är inte säkert att alla skulle  tycka som du men om du nu är så snygg

som du påstår att du är så är det jue jätte roligt för dej ! synd bara att du verkar tro att skönhet är allt !

Men iaf tack för din fina kommentar väntar mej flera :-)


Nej dax att trycka näsan ner i boken igen ... !

Av Linda Johansson - 14 februari 2012 16:21


Glad alla hjärtans dag allesammans !


Hoppas att ni blir rikigt uppvaktade av era nära och kära ..god mat , blommor , nallebjörnar , godis

You Name it !

Har inte rikigt förstått varför man måste ha en speciell dag på året som man ska visa sina nära och kära

att man älskar dom kan man inte göra det året om liksom ? Det är iaf vad jag tycker och jag vet

att det är många som håller med mej ... men endå så är det mysigt att få planera den här dagen till någon !


Själv ska jag plugga , plugga och åter plugga ... kul va ? På alla hjärtans dag hmmm !

Marcus ska komma över och hjälpa mej förstå eftersom jag är så hjärndöd !

Man vet aldrig om jag är snäll kanske jag får en kram idag iaf :-)

Ne skämt och sido ...!


Ha en bra alla hjärtans dag allesammans som sagt ! Ta hant om varandra lite extra idag !


    

Av Linda Johansson - 13 februari 2012 20:39


Inlägg innan jag kryper ner i sängen !



Blev lite kludd i tidigare inlägg men ibland så blir det bara för mycket !

Men efter en dag / kväll med bästa Jenny så känns det bra igen ... efter våra skratt anfall !

Lite kortspel på det , det blir man alltid glad för ... Men Jenny har en förmåga att alltid fuska ! :-P


Känner mej lite klen idag ... materättningen jag äter ger mej inte så mycket energi ... Kanske inte bör

äta det både lunch och middag ... Får nog bara byta ut en måltid för att jag ska ha lite energi iaf !

Annars så tycker jag att det funkar bra ... har hittat mina favoriter som jag kommer att köpa i fortsättingen !


Nej läggdax skola imorgon och en massa plugg väntar ... stor prov nästa Tisdag så då måste

jag vara förberädd den här gången !

Av Linda Johansson - 13 februari 2012 12:15

Just nu är jag så jävla trött på allt och alla ! Jag förstår ingenting ! Vad är det fråganom ?

Hur ska jag kunna veta ? Ena stunden är det bra andra stunden så är det inte bra !

Ja det ska då finnas folk till allt ! Jag har bestämt mej för att ALDRIG lita på någon igen ...

inte komma någon nära

heller !  Ja jag kommer antagligen få leva ensam resten utav livet !

Man kan inte säga en sak och göra en annan sak ! Isåfall vill jag ha ett svar ... !

Nej jag kommer inte att låta någon komma mej nära i fortsättningen .... !


Det bästa man kan göra när man är på dåligt humör är att lyssna på

Dead by April !

(Nog för att jag lyssnar på dom endå också)

Tänk om man kunde skrika som han ... skrika ut sina känslor , bara skrika så all luft bara tar slut i lungorna

och sen inte kunna prata alls va härligt det skulle vara !

Så kanske folk förstod att jag också har känslor som alla andra ... men tydligen så fattar ni inte det !

Kanske kunde jag få dom att förstå bättre då !


Av Linda Johansson - 12 februari 2012 16:52


Att vilja vara mej :-) göra samma saker som jag gör utbilda sig till det jag har jobbat med !

Vissa verkar inte ha något eget liv utan måste absolut vara som jag !

Men samtidigt så ska jag inte klaga , för om nu h"n vill vara som jag så ska jag väl känna mej smickrad :-) synd bara att du inte kan se ut som mej eller vara jag hur du än försöker så finns

det bara en utav mej :-)



Synd för dej att du inte kan se ut så här !

     

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards