Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Linda Johansson - 4 oktober 2012 18:47

Var det idag på praktiken !


Ledsen att jag har varit dålig på att blogga , men ibland måste man prioritera andra saker i första hand ... Men nu återgår allt till det normala , oj det lät konstigt normalt har det ju alltid varit men det återgår till våran vanliga vardag ... slippa åka buss fram och tillbaka till Gävle varje dag antingen på morgonen eller tidigt på eftermiddagen efter lunch ... Jag trivs bättre i Sandviken , här hittar jag överallt och här har jag mitt hem och min familj ... jag blir nog aldrig redo och flytta härifrån ! Idag har det gått bra på praktiken dagen gick fort men otroligt mycket att göra hela tiden och efter dom här fyra veckorna så känns det i ryggen , innan jag ska ut i det riktiga arbetslivet när jag är riktig färdigutbildad så måste jag ta hjälp av en sjukgymnast som måste hjälpa mej och få ordning på min rygg annars kommer jag inte att klara av det här yrket för min rygg tar så otrolig mycket stryk av det här eftersom det är så tungt inom vårdyrket .... det ska bli skönt att få gå och lägga sig sen och sträcka ut ryggen lite grann ! Måste säga att jag verkligen hatar mina soffor dom är så otroligt hårda och obekväma jag måste köpa nya soffor och det är mitt nästa inköp nästa år om jag får ett sommarjobb ...


Imorgon får jag till och med sovmorgon :-) jag får sova enda till 06.30 och det har jag inte fått gjort på flera dagar nu Nea ska till skolan imorgon och jag har också lektion men vi får se om jag går till skolan eller inte imorgon känner att jag har lite ärenden jag måste uträtta och jag har lite hemma som måste göras också för sen är det helg och jag vägrar att ha en massa måsten till helgen , utan vi ska bara njuta av lugnet och ledigheten plus att Nea åker till sin pappa redan på Lördag före lunch , han tar henne nån dag tidigare för jag ska hämta hem henne näst nästa lördag vid samma tid för Nea ska på sitt första pyamasparty hos sin tremänning efter många om så har hon bestämt sig för att gå endå och jag tror att hon kommer få det jätte roligt , jag tänkte följa med en stund också och dricka lite kaffe med kusinen min det var ett tag sen jag träffade henne nu så vi har nog en massa och prata om medans ungarna leker ... men sova kvar kommer hon inte göra för hon är lite för liten än för att kunna sova utan mamma ... men det kommer väl det också när hon börjar sova över hos kompisarna ... Jag har alltid varit en sån som haft svårt att sova borta , ja kanske inte nu vid vuxen ålder men när jag var yngre jag ville helst sova hemma och saknade min mamma jätte mycket när jag sov borta ... Så vem vet Nea kanske blir lika dan , det vet man aldrig !


Nu ska jag mysa ner mej i mina hårda soffor tillsammans med Nea en stund innan det är kväller för ikväll ... har tänt en massa ljus och invikt min nya ljuslykta som man har doft olja i så det lukar gått i lägenheten när ljuset har värmt upp vattnet man ska ha i ... så nu luktar det gott här hemma och det är en riktig mysig känsla här hemma ... Men jag bloggar mer imorgon för det blir inge mer bloggande ikväll för jag tror att det blir en tidig kväll ikväll !


Hörs imorgon !

Av Linda Johansson - 4 oktober 2012 18:20

En massa mys med tända ljus i höst mörkret :) love it !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards