Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Linda Johansson - 7 oktober 2012 21:42

I soffan med tända ljus ! (Som vanligt)


I min ensamhet , men vad gör väl det ... Nea sover så sött i sin säng , jag själv blir vaken en stund till innan det är dax för mej och krypa ner också ... skola imorgon lämnar Nea 08.00 i skolan och går direkt till min skola för och göra klart en uppgift som vi har fått , det är skönt å bli klar med dom i tid dumt och spara ihop dom så har man hur mycket som helst och göra sen ... efter skolan ska jag ner på stan möta upp Jenny och uträtta lite ärenden med henne kanske ta en fika någonstans ... Sen har jag inte så mycket mer planerat faktiskt ... men det är skönt , man tar liksom dagen lite som den kommer istället !


Tänkte skriva lite om körningen det var länge sen jag skrev om den nu ... och det går bättre och bättre jag känner mej mycket säkrare bakom ratten nu än för några veckor sedan ... jag känner bilen och jag vet hur växlarna sitter och vilken växel som ska läggas i ! Känner mej redo och prova på motorvägen snart faktiskt ... jag tror att jag skulle klara det lätt , jag kommer inte göra någon tokig omkörning det första jag gör utan jag kommer ta det lungt och känna efter dom första gångerna innan jag kanske provar på och köra om någon ! Det är verkligen kul när man börjar kunna mer och mer , visst finns det saker som jag behöver träna mer på det ska jag inte sticka under stolen med men ...  annars så går det faktiskt bra och jag är stolt över mej själv som lyckats så bra ! Snart dags och skriva in sig på körskolan och skaffa mej en handledare där och prova på lite teoriprov ... jag SKA ha mitt körkort det skulle vara en sån befrielse för mej och Nea ...  Jag har kört hela dagen idag nästan det blev en vända i stan , sen emot Storvik för och stanna å äta lite , sen vidare ut emot Jädefors ... och en liten sväng nu på kvällen när jag och Nea skulle åka hem ... har provat på och köra i mörkret nu också och det känns också bra men ibland kan det vara svårt att se vart vägen går in någonstans men det går också bra !

Så som sagt var , det går framåt och jag lär mej mer och mer !


Nu ska jag krypa upp i soffan och kolla på TV en stund innan det är dax och krypa ner i sängen ! Börjar känna mej lite små trött men vill inte lägga mej än riktigt ... Så jag säger godnatt nu så hörs vi mer imorgon !

Av Linda Johansson - 7 oktober 2012 18:07

Eller inte riktigt just nu om ett tag ska jag , mamma & Nea spela Bingolotto ! Så nu ska vi vinna miljonen tänkte vi :)

Av Linda Johansson - 7 oktober 2012 12:16

Trött Söndag !


Idag är jag riktigt trött kanske beror på att det är Söndag ? Jag vet inte men trött är jag iaf ... jag har inte ens kommit i kläderna idag utan sitter i morgonrock och mysbyxor bara ... hmm ! Undra när man ska få lite ork och energi ? För jag tänkte ta och städa idag för det är endå en tråkig Söndag och det händer ingenting speciellt ! Jag har inte planerat någonting den här dagen utan det får bli som det blir helt enkelt ... ibland vill man inte ha några planer alls utan bara vara !

Man måste inte alltid göra någonting utan man måste få unna sig själv att få ha en slapp dag ibland ... Imorgon är det en ny vecka och skola och en massa måsten ... Så idag får det bli en slapp dag tillsammans med lillan i soffan och kolla på film halvsova och kramas om vart annat tills jag får orken till och börja städa ... !


Hörs senare !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards