Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Linda Johansson - 13 februari 2013 16:51

Att jag lider av kronisk inre stress ! Har kommit på det idag efter lektionen idag har dom symtomen som man får utav stress ... Spänningshuvudvärk , talar fort och hoppar över ord , trött , orkeslös , lätt retlig och irriterad m.m Det minsta lilla jag får stressa så blir jag enormt stressad och det påverkar det mesta jag gör och sen har jag väldigt svårt att lugna ner mej och ta djupa andetag och slappna av det tar tid ... detta påverkar faktiskt min vardag väldigt mycket ... det här är något som jag måste jobba med men det är inte lätt att sluta stressa när man är en stressig person ... jag kan gå upp tex en timme tidigare på morgonen för att känna att jag inte behöver stressa endå så stressar jag i onödan och sen blir sittandes en stund för jag stressade så mycket före ... Jag vill ha allt klart på en gång ... lika köper jag en sak som man måste bygga ihop själv , får jag ingen hjälp att bygga ihop den på en gång då gör jag det själv och blir oftast arg och irriterad för att jag inte förstår mej på ritningarna och att skruvarna sitter fel osv ... jag kan inte vänta utan jag måste få det gjort på en gång ! Lika skolan får jag en uppgift så vill jag börja med den i tid långt före innan den ska vara inne fast jag inte behöver igentligen ! Idag blev jag så där stressad så jag blev alldeles andfådd och började prata fort så folk knappt hörde vad jag sa och sen fick jag ont i magen ... tog ett tag som sagt var för mej att bli lugn igen ... det är väldigt jobbigt att det behövas så lite för att stressa upp hela mej ...


Är det någon som känner igen sig i det här ? Eller har haft det så här ? som kan ge lite råd hur man stressar ner på ett bra sätt ?


 

Av Linda Johansson - 13 februari 2013 08:12

Godmorgon ! Hoppas att ni har sovit gott det har jag gjort men vaknade före klockan ringde , kanske beror på att jag somna tidigt igår kväll ! Ska snart traska iväg till skolan har lektion mellan 09.30 - 12.00 ! Hoppas att ni får en bra dag idag ! Hörs senare !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards