Alla inlägg den 27 april 2009

Av Linda Johansson - 27 april 2009 19:53

Godkväll !


Det har varit en ganska händelselös dag idag faktiskt !

Nea har varit på dagis jag hann inte göra så mycket med städningen idag satt i telefonen hela förmiddagen typ !

Ringde Allokton (dom som äger hyrläslägenheterna här där jag bor)

Klagade lite granna för jag har fått ett brev därifrån att jag tydligen skulle ha spelat TOK hög musik förra helgen och att grannarna hade stört sig på det ! Fast det var grannen bredvid som spelade för hela kvarternet så fick JAG skit för det för dom har klagat en gång förut och bara för det så ska det ABSOLUT vara jag denna gång också ! Blir så OTROLIGT less på sånt där att vissa bara antar och inte ens kan masa sitt FETA arsel ut ifrån lägenheten och kolla vad musiken kommer ifrån ! GRRR !

Och inte nog med det så kärringen jag pratade med var JÄTTE otrevlig och det gjorde inte saken ett dugg bättre ! Då blir jag arg och sur själv också med ett sådant bemötande !

Men nu är det löst iaf hon skulle skicka över brevet till grannen istället !

Sen pratade jag med Älsk i telefonen också i 1 timme och 6 min :D

UNDERBART saknar honom så OTROLIGT mycket men i morgon kommer han ÄNTLIGEN då blir det en MASSA mys !

Hämtade upp Nea vid dagis lite tidigare idag knatade ner på stan mötte upp mamma och mormor och Emma vi skulle gå och äta någonstans vill inte sitta inne i det här fina vädret det har inte varit så mycket sol idag men det är varmt i luften då behövs det inte så mycket sol heller för en dag :D

Gick och åt på Narpolion (Inte så där jätte bra där men maten var god iaf)

Var ett par där som hade ätit klart och tänkte ta spring nota det såg GANSKA roligt ut faktiskt :D så dom fick springa efter ! hoho som det kan bli ibland !

Fick nå FRUKTANSVÄRT STORA skavsår av mina skor idag iaf (Det som tillhör sommaren är FAKTISKT skavsår då tar man fram typiskt sånna skor som man får just skavsår av)

Så jag hade lite svårt att gå faktiskt så jag knatade in på apoteket och köpte skavsårs plåster helt SJUKT att 6 stycken små plåster kan kosta nästan 60 spenn ! OTROLIGT !

Sen hade vi inte så mycket mer för oss på stan eftersom jag köpt det jag skulle ha puder behövdes :D

Köpte glass åt barnen sen lämnade vi av mormor hemma hos henne och knatade upp till mamma och pappa

busade lite grann där !


Fick reda på en sak idag som gjorde mej RIKIGT jävla arg och VÄLDIGT ledsen på samma gång !

När jag drog Emma i vagnen och Nea ABSOLUT skulle dra vagnen inne på lindex (det går jue inte för det är så trångt där inne) Så sa jag åt henne att hon inte fick det och tog av henne vagnen så sprang hon skrikandes till mamma och sa att "Mamma slår mej"  Då vart jag SJUKT jävla arg så säger man inte ! Jag skulle ABOSLUT ALDRIG NÅGONSIN I HELA VÄRLDEN slå mitt eget barn har ALDRIG lagt en hand på henne NÅGONSIN och kommer ALDRIG göra det heller !

Så varför säger hon så då !

Förstår mej inte alls på henne ibland ! Tänk om fel folk får höra det och tar det på allvar och gör en anmälan på mej då kan jue Socialen komma och knacka på dörren och bara hämta henne !

Berättade faktiskt det för henne idag att dom kunde göra det då sa hon "Men då får jag inte vara med dej eller min pappa" så började hon gråta !

Jag HOPPAS hon förstod att jag menade allvar att man ABSOLUT INTE får gå runt och säga något sådant som INTE är sant !

UNGAR! ! GRRR !


Iaf så ligger Nea i sängen nu vi har ätit lite kvälls fika och borstat gaddarna så nu ska hon till och sova !

Kanske om jag orkar så tar jag och skrubbar av toaletten !

Köpte lite behöva ha saker på ÖB idag också en ny golvmopp så jag kan torka av golven ordentligt och lite annat tafs !

Så i morgon när jag lämnat Nea på dagis så går jag direkt hem och städar !

Så har jag det gjort tills jag ska hämta Nea och tills Micke kommer !

Skönt att bli av med skiten sen :D

Ne dax för lite annat kanske


Natti natt

Tjing














Av Linda Johansson - 27 april 2009 09:16

Godmorgon !

Trött som fasiken sov alldeles för länge det är INTE alls bra ! Nea och jag var ute med mamma och pappa igår efter jag slutat jobba !

(Det gick bra att jobba men det var mycket att göra men tiden gick grymt fort lovely) Jag och Nea åkte hemåt en stund efter dom hämtat mej utanför jobbet behövde åka hem och driska och bädda sängen som jag inte hade hunnit med !

Nea var sugen på att cykla så hon fick cykla till gammlemormor ner på stan! (Mycket tjat var det att hon skulle akta sig för bilar,mopeder,andra cyklar och folk som går) Den där lilla fia lotta tror att hon är ensam i världen hon :D

Men det gick jätte bra hon var så duktig och hon cyklar bra mammas lilla skatten <3

Fikade lite hos mormor sen skjussade mamma och pappa hem oss Nea var VERKLIGEN akut behov av att bada så jag satte henne i badet en stund !

Åt lite kvälls fika tillsammans och sen var vi båda faktiskt JÄTTE trött jag eftersom jag ställde klockan på 06.00 för att jobba och Nea för att hon busat hela dagen och hon gick också upp tidigt !

Så vi la oss i min säng och läste lite bok och sen somnade vi båda två !

Tror klockan var runt 19.00 faktiskt VÄLDANS tidigt men ibland så vill man bara sova då släpper man ALLTING annat som behövs göras hemma !

Så vi somnade väldigt tidigt igår kväll så jag kunde inte blogga något om dagen som var igår utan gör det idag istället :D


Idag då ?

Ja Nea är på dagis lämnade henne för en stund sen

Jag har ganska mycket att göra innan hon ska hämtas !

Måste göra mej klar och sen ska jag damma lite idag också iaf toaletten har ett STARKT behov av ompyssling och Service :D

Vi får se vad jag hinner göra idag har en dag i morgon också som Nea går på dagis som jag tänkte städa lite ta golven iaf innan jag åker till FalunOnsdag vill INTE komma hem till ett skitigt hem precis !

Åker jue på Onsdag och kommer hem på tisdag så det blir en vecka jag blir borta ska bli så UNDERBART SKÖNT att få komma bort lite ifrån Sandviken !

Så idag och i morgon ska jag hinna både tvätta och städa !

Sen efter jag hämtat Nea på dagis måste jag till försäkringskassan har lite frågor till dom !

Sen  hem till mamma och pappa en sväng

Nå mer vet jag inte vad som hitts på idag men något blir det väl !

Kanske dax att sätta fart här så man hinner med allt man ska göra !

Bloggar senare ikväll mina vänner !


Tjing !


Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards