Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Hur ska man få tiden att räcka till ?

Av Linda Johansson - 19 april 2011 12:27

Det funderar jag på ... Jag skulle behöva göra en del idag ... Städa bland annat

en MASSA det är jätte skitigt här hemma nu och jag tål INTE när det är skitigt

jag tål knappt när det är stökigt ... då får jag nå fel ... om duken på bordet ligger fel så är jag där på en gång och rättar till den ... Knast va ?

Men sen så har jag lill tösen som vill hitta på något idag också ...

Just nu sitter hon snällt i sitt rum och leker med sina barbien ... men där kan

hon inte sitta hela dagen för städningen kommer att ta hela dagen ...

Så det handlar om att prioritera på något sätt ...

Det är inte så fint väder ute idag heller ... ingen direkt värme ...

Så det hade passat PERFEKT att ta den där städningen idag ...

Jag har försökt att få Nea att ta sparkcykeln eller cykeln ut och trampa lite

så hittar hon säkert på någon tjej i hennes ålder som hon kan leka med

Men hon VÄGRAR hon sitter hellre inne och kollar på TV eller leker i sitt rum

Jag vet inte varför jag tror det handlar om osäkerhet ... Hon är rädd att få ett nej ... eller så är hon rädd för att ta kontakt själv ...

Det är JÄTTE jobbigt för mej när jag känner att jag måste underhålla henne

har funderat på att följa med henne ut och se om det finns nå barn ute

och hjälpa henne lite på traven men då känns det som om både hon

och jag förlorar på det ...  Att hon inte får prova själv ... växa i det ...

jag tror att hon skulle få bättre självkänsla om hon klarade det själv ...

Det är jue det JAG vill ... att hon ska våga och att hon ska VETA att hon klarar det ... det är svårt det där ... på dagis går det jätte bra hon leker med nästan

alla barnen hon är framåt och tar för sig bra ... När det gäller vuxa så är

hon inte ett dugg blyg hon kan gå fram till alla och prata och charma dom

Men när det kommer fram till barn i hennes ålder så blir hon osäker på sig

själv och gömmer sig lite ...

En gång när jag och Nea gick på stan så åkte det ett gäng tonåringar förbi

på cykel och då gömde hon sig bakom mig och log ett blygt leende ...

Jag har ingen aning om varför hon gör så ... Så gör hon inte med vuxna som

sagt ... jag tror inte min lill tjej har sånt bra självförtoeende och

ännu mindre nån bra självkänsla ... och jag MÅSTE försöka bygga upp den

Annars kommer det inte bli nå bra när hon börjar skolan ...

Om man kanske ska ta och gå ut med henne men att HON själv får ta kontakt

men det har jag försökt med flera gånger att hon ska gå fram och fråga vad

barnen gör och försöka komma med in med dom ... men hon gör det inte !

Klart man är orolig själv ibland att bli avvisad ...

Om det är det , det handlar om ... jag har ingen som helst aning ...

Jobbigt för både mej och henne är det iaf ...

Svårt för mej att se henne leka ensam i sitt rum ... när jag vet att hon kunde

ha haft en kompis med sig där inne ... för det finns JÄTTE mycket barn

här i området ... Och Nea kommer säkert vilja vara med på ute lekar till sommaren  vattenkrig , bolllekar , hoppa hage , jaga varandra osv !

Men att få henne ut dit med andra barn det är ett helt företag ...


Är det någon som har nå bra förslag på hur man skulle kunna göra ?

Så är jag tacksam för att få en massa bra råd ... för själv står jag

handfallen just nu ... Ska jag följa med henne ut och fixa kontakt med andra barn ? Eller ska jag följa med och stå bredvid och puscha henne till att

ta kontakt ? Eller ska jag låta henen gå ut själv (försöka få henne ut)

så hon får klara det där själv så hon växer och får bättre självkänsla ?

Tacksam för svar !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards