Alla inlägg den 4 april 2011

Av Linda Johansson - 4 april 2011 19:45

Det känns väldigt skönt att ha lillis ♥  hemma igen :-)

 

Som jag skrev så skulle jag ta med Nea på synundersökning idag direkt

efter dagis ... så mamma & pappa kom och hämtade oss utanför Neas dagis

så åkte vi ner på stan ... Men när vi kom in dit så fanns det INGA som helst tider

kvar sa  hon ... (Konstigt när det BARA är pensionärer som tar all tid)

När vi kom in dit så satt det nästan bara sånna där inne ...

Dom brukar jue oftast ha förtur varför det är så vet jag inte ... Men man blir

lite smått irriterad att dom ALLTID ska få gå före ...

Men iaf så när jag skulle boka en tid åt henne så gjorde dom inte

synundersökning på barn under 8 år jag har ingen aning om varför men dom

gjorde iaf inte det ... så hon ledde mej vidare till hälsocentralen / BVC

Så jag får ta och ringa dom imorgon ... Om det inte är synen så kan man utersluta det iaf och försöka hitta felet med något annat !


Vi följde iaf med mamma & pappa in tll IKEA för att käka lite ...

(Jag älskar Ikeas fläskkotlettrad)

Men då ska det vara potatis till inte strips eftersom jag inte är som alla andra

så tycker jag inte så mycket om strips så jag brukar alltid köra med potatis

istället för strips och det är överallt inte bara på IKEA !

Mamma & pappa sprang in till Coop efter vi ätit klar och jag tog med mej

Nea in till köpis för att leta ny mössa åt henne .. den hon har är lite för liten

så den täcker inte öronen helt och det MÅSTE den göra för lill fis lotta

har åkt på öroninflammation lilla gumman min ♥

Hittade ingen alls på varken Lindex , H&M eller på Kapphal ...

Men till slut så hittade vi en turkos med hjärtan på inne på Cubus

som bara kostade 19 kr så jag kom undan ganska billigt :-D

Så nu har hon en mössa som täcker öronen iaf .., nästa köp får

bli ett pandband ... men det får dröja ett tag till ....

Vi svängde förbi Owe Janson också för att kolla på golv till mamma & pappa

som dom ska ha deras balkong ... Sen vidare till Rusta ... sen till Owes igen

Där träffade vi på Moster Kusin Marcus och Älskade bästa vän Tina ♥

Så det blev lite skit snack innan vi åkte hem ... usch va vi har åkt omkring

idag känner jag ... kanske är därför jag är så trött nu ? :-)

Och när vi kom till Sandviken så sprang Nea och jag in på Coop och handlade

Nu orkar jag knappt röra mej ...

Nea är nog trött hon också lilla gumman som inte är frisk riktigt heller ♥

Imorgon efter dagis (Om hon orkar gå) så ska vi inte ränna omkring iaf


Nea satte sig och kollde på en film när vi kom hem ... Så nu är den snart slut

så jag ska ge henne nässpray ,  örondroppar , och Medicin nu tänkte jag

Så är hon redo för att lägga sig sen ...

Imorgon vet jag inte rikigt vad som händer ... men känner jag Nea rätt så vill hon säkert åka hem till Johanna eller om hon kommer hit till oss ...

När jag sagt Nea för kvällen så ska jag kolla på TV tänkte jag ....

Nu kl 20.00 börjar 112 Poliser och efter det kl 21.00 världens bästa hotell

Och kl 22.00 börjar Big Brother ... det var fest i huset igår så ikväll lär man

jue se vad tokarna gjorde för någonting :-)

Efter det så är det kväller för min del också ... Imorgon har Nea utflykt med

dagis så vi behöver inte skynda oss upp och göra frukost ...


Näe mina vänner och ovänner (Som det finns många av höhö)

Dax att fixa Nea inför natten om jag ska hinna kolla på alla mina pogram

jag vill se ikväll ... Bloggar väl mer i möra ...

Håll ut tills dess ;-D

Natti Natti

Av Linda Johansson - 4 april 2011 19:34

Svar till : Jenny

 

Jag vet faktiskt inte jag har funderat på det själv faktiskt ... jag gnisslar tänder när jag sover iaf så jag har ett stort problem med det ... så jag tror att det är därför jag har spänningshuvudvärk varje dag ... Så det är inte helt omöjligt att det kan vara så för Nea heller ... Men jag har inte hört att hon gnisslar tänder ... Men ska försöka vara lite mer lyhörd för du kan ha rätt :-)



Svar till : Rebecca

 

Tack så mycket för dina vänliga ord :-) oja det finns ALLT för många som gottar sig i att trampa ner på andra ... men som sagt jag är stark och kan ta ganska mycket skit ... men ibland kan det bli liiite för mycket ... Men nu känner jag att jag är på G igen om någon skulle komma och säga något :-D

 

Ha en bra dag tjejen !


Av Linda Johansson - 4 april 2011 12:14

Ja det gör det ... nu kommer det säkert bara att bli värre ... Sånt här har jag INTE tid med ... Men bara för att jag inte har tid med det här så kommer det

bara att bli värre ... Sån tur har man jue mitt andra namn är just otur  ...


Det är säkert lill skrållan ♥ som har smittat mej ...

 Och nu sticker det i halsen och

i näsan och huvudet känns tungt ... Är rejält trött och seg just nu ...

Imorse när jag vaknade trodde jag att jag fortfarande var bakis ...

men nu har jag fått svar på att det är jag jue inte utan jag är på väg att bli sjuk

Mindre roligt ... Hoppas jag inte blir sängliggandes nu när lill trollet

kommer hem idag ... Men det är inte första gången jag har henne när jag

är sjuk ... sånt klarar man av som mamma ... Jag kan inte ligga i sängen

och tycka synd om mej själv ... utan det är BARA att trycka i sig en massa

alvedon och kliva upp laga mat , underhålla och sånt som man måste göra ...

Det är jue annat med killar ;-) dom tror jue att dom är döende när dom

ligger i lite feber ... stackars dom som inte klarar av så mycket ;-)

Tur att man är född tjej ... vi har bevisat ett antal gånger att vi är starkare

än killar höhö :-D Näe usch vad mina ögonlock känns tunga ...

Det bränner bakom ögonen ...


Men det är bara att bita ihop ... jag ska snart gå iväg och hämta lill tösen ♥

Som ÄNTLIGEN kommer hem idag så som jag har saknat henne ..

Men det gör jag ALLTID när hon inte är hemma ...

Vi ska knata ner direkt till stan för ett besök hos optiken åt Nea ...

Hon har klagat på huvudvärk ett tag här nu och därför rådde hälsocentralen

oss att kolla synen på henne till och börja med ... Eftersom jag och mer än

min halva släkt har problem med synen(Speciellt jag . bror , mamma & pappa) så kan det jue vara så att Nea har problem med synen

hon med ... tyvärr kan jag inte uttal mej om hur det är på den andra sidan

eftersom Daniel är adopterad så vet man ingenting om hans biologiska

föräldrar och vad som går i den släkten ... Det kan vara lite skrämmade

ibland faktiskt ... Men Neas farmor & farfar och faster som hon alltid haft

även fast dom inte har nå blodsband är Neas farmor och farfar och faster

Dom är JÄTTE bra med Nea så för mej finns det inga andra ... Och inte för Nea

heller ...

Om det inte är synen så får vi ta och avvakt och kolla om hon fortfarande

klagar på huvudet då får det bli ett besök till sjukhuset så dom får kolla på

henne .. jag är jue en sån där hönsmamma som ringer till sjukhuset

så fort det är någonting ... Jag tycker att man SKA vara försiktiga när det gäller

ens barn ... Och om dom säger att man ska ta en alvedon och lägga sig ...

(Som dom brukar göra) Så går jag inte med på det ... utan jag SKA ha en tid

När det gäller min dotter ... Då ska dom ta sig tid att kolla på henne ...

Vad gör man inte för sina barn liksom ?


Näe jag ska hinna med det sista innan jag ska iväg och hämta henne ...

Sen så får vi se om vi får komma in idag och kolla synen på Nea

På specsavers hade dom nå exrra prid 5 kr för en synundersökning

Så många som dom hann med ... så det kan vara jävla mycket folk där ...

Men får vi inte komma in idag så bokar jag en tid till veckan åt henne ...

Jag bloggar säkert mer senare idag ...

Ha en bra dag !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards