Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Ibland är det svårt !

Av Linda Johansson - 20 april 2011 12:41

Ja allt för svårt ... Jag försöker verkligen få Nea att gå ut ... Jag har sagt att vi kan gå ut tillsammans hon och jag ... så kan jag hjälpa henne att träffa nå amdra barn ...Men hon vill INTE ... Jag vet inte vad jag ska göra. .. Jag ser att hon står i fönstret och kollar ut när andra barn leker utanför och har jätte kul ...

Och jag VET att hon gärna skulle vilja vara med dom ...

Hon är jätte nyfiken på vad dom leker för något ...

Det här är jätte svårt för mej ... Jag vet inte hur jag ska göra för att kunna bygga upp lite självkänsla åt henne så hon vågar ta kontakt ...

Hon sitter hellre inne och kollar på film i sin ensamhet och plockar med sina

saker i sitt rum ... Och det är svårt för mej som mamma att se att hon är ensam

när jag vet att hon skulle ha JÄTTE kul ute om hon hittade någon kompis

Jag vet inte hur det kommer gå till höstenn när skolan börjar ...

Om det blir bättre för henne att hon vågar mer en posetiv sak för henne

eller om det kanske blir värre beroeende på hur barnen är ...

(Vissa barn kan vara så otroligt elaka nu för tiden)

Sånna här gånger önskar jag att Daniel och jag hade bättre kontakt

Att han kunde hjälpa mej komma med råd ...

 så jag slapp vara ensam om det här

Men jag är ALLTID ensam ... Det enda jag kan och pratar med Daniel om

är om dagis , skola , betalningar , intressen för Nea , och kläder ...

Ingenting annat ... Jag brukar lösa det själv ... för jag är en sån stark person

och säker på min roll som förälder för jag hart vuxit nå ENORMT genom

att ha varit ensam med Nea i 6 år så har jag också som jag skrivit förut

fått tagit ALLT ensam ... Så jag är van och jag varken kan eller vill ringa Daniel

om råd och hjälp ... för jag SKA klara det här själv ... jag är för STOLT för

att ringa honom ... Och det är väldigt fel det också av mej ...

Kanske är det jag som stänger ute honom ?

Men prata med honom om sånna här saker det kan jag inte och det gör jag inte


 
 
Ingen bild

Anja

20 april 2011 17:37

Jag vet inte om jag kan säga någonting om vad du ska eller borde göra med Nea och hennes möjliga vänner och ute lek... Det är så svårt för någon utifrån! :)
Men jag tycker absolut att du borde prata med Neas pappa, ni är ju faktiskt två om det! Han kanske går i samma tankar? Eller någon annan som känner henne som också vet hur hon är, så att ni kan hjälpas åt och stöda varandra?
Annars är det ju orättvist bode mot Nea pappan och mot dig själv!
Ensam är INTE stark och i längden tror jag ni alla förlorar på att stänga ute varandra ur Neas liv, speciellt Nea som inte kanske kan säga själv allt som hon känner och vill!!

Varför tror du kan du inte prata med han som du valde att skaffa barn med? Varför väljer du att stänga ute honom och väljer att själv stå ensam? Menar liksom varför kan du prata om intresen, kläder och skola men inte annat? :)

ta hand om er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards