Direktlänk till inlägg 16 april 2009

JÄVLA Samhälle ! ! ! !

Av Linda Johansson - 16 april 2009 19:51

Jag är så FRUKTANSVÄRT trött på detta samhälle vi lever i !

Hur olika dom kan behandla folk igentligen !

Vissa får mer , vissa får mindre medans andra inte får NÅGOT ALLS !

Jag hör till dom som får mindre !

Jävla SOC ibland har jag lust att ja jag vet inte alls ! blir så FÖRBANNAD!

Var i kontakt med försäkringskassan idag !

Som jag har det nu bidrag därifrån har jag Underhållet 1279:-

Barnbidrag 1050:- Och bostadsbidrag 2100:-

Om vi ska ha varannan vecka med tösen så är det underhållet det enda som kommer ändras ! Jag kommer då få halva underhållet jag kan söka något som heter underhåll för växelvistboeende

Men jag kommer endå få bara 636:- alltså 637:- mindre i underhåll

Men barnbidraget och bostadsbidraget skulle inte påvärkas tydligen

För när det gäller barnbidraget så var det jag och tösens pappa som skulle komma överrens om hur vi ville ha det där vem som skulle få vad !


Sen ringde jag upp SOC för att höra med dom vad som skulle påvärka

Jag skulle få 290:- mindre av dom i månaden

Och tillsammans med dom där 637:- plus 290:- är jag nästan uppe i 1000:- mindre i månaden !

Jag som knappt har så vi klarar oss nu !

Hur ska det då bli om jag förlorar så mycket pengar ? ? ?

Saken är den att dom gör sån JÄVLA skillnad på folk på SOC

Jag har en kompis som också har varannan vecka med sonen och hans pappa och hon förlorar INGENTING på att ha varannan vecka utan SOC täcker upp det som fattas av underhållet hon får precis lika mycket som jag skulle få om det blir varanann vecka !

Och hon har MYCKET mer i månaden att leva av än vad jag har ! ! !

Och hon har berättat för mej att dom gör skillnad på henne och andra också !

Hon har tre kompisar (tre med mej då) som också har barn men våra barn är yngre än vad hennes är !

Vi tre har en varsin 3a (lägenhet) som SOC har godkänt !

Hon sover i vardagsrummet i en trång 2a med sin son !

Hon har ansökt om en 3a hon också men hon får ingen 3a

För dom är för dyra säger dom isåfall får hon leta en 3a som kostar max 4000 kr i månaden och sånna billiga 3or finns INTE !

Medans en av hennes andra kompisar (inte jag) har en hyra på 5600:- i månaden för sin 3a !

Men dom nekar henne endå !

Vissa får men vissa får INTE så är det !

Hur ska jag klara mej på mindre i månaden än vad jag redan har ? ? ?

Hur säger man till sitt barn om tösen skulle fråga varför hon inte får vara tillsammans med sin pappa lika mycket som förut ? ? ?

(Mamma har inte råd med det)

ALLT är så jävla sjukt så man tror att man drömmer !

För bara några månader sen så lät det så JÄVLA STORT att pappan ska ha minst lika mycket rätt till barnen som mamman att pappan också är lika viktig !

Men nu idag fan då undrar man igentligen om det är sant ? ? ?

Jag lär ta mej en RIKTIG JÄVLA funderare på hur jag ska göra ! ! !

Jag vill INTE vara den som står ivägen för att Nea ska få träffa sin pappa !

Han är LIKA viktig för henne som jag är !


Sen så verkar det INTE heller som om folk pratar med varandra !

För min handläggare på SOC som jag prata med idag hon visste INTE ens att hon var min handläggare utan hon frågade till och med vem som var min handläggare och lät VÄDLIGT förvånad när jag sa att det var hon som var min handläggare !

Jag har fått hjälp ifrån SOC i lite drygt 5 år nu och på dom få åren har jag fått haft 6 olika handläggare !

Och dom gångerna har jag INTE ens vetat att dom bytt handläggare åt mej !

Utan det har dom sagt när jag har gjort min ansökan varje månad ! ! !

Som om det vore så svårt att skicka ett enkelt mejl eller ett brev om att man bytt handläggare så man vet vilken man ska ta kontakt med om så sklle behövas ? ? ?


Sen har Arbetsförmedlingen krånglat också !

Fick ett brev hem i brevlådan för ett tag sen att jag var avskriven därifrån ! (för en miss som dom har gjort)

Blev förvånad och ringde upp och kollade varför jag var avskriven !

Enligt dom så hade jag inte följt min handlingsplan och missat ett möte

Men när jag var där före och skulle göra min handlingsplan så fick jag träffa någon virrig tant !

Tänkte inte så mycket på det då !

Så när hon skulle skriva ut min handlingsplan så gick det inte så hon lovade att göra den klar och skicka den hem till mej istället när det funkade att skriva ut !

Dagarna gick och jag väntade och väntade och sen tänket inte jag nå mer på det förrens avskrivningen damp ner i brevlådan !

Så jag bokade en ny tid på Arbetsförmedligen för att rätta till saken

fick då till och med reda på att hon INTE ens skrivit klart min handlingsplan och ännu minst skickat iväg den hem till mej !

Så det var hennes fel att jag inte kunde gå på mötet !

Hennes fel att jag blev avskriven !

Hur skulle jag kunna veta om något möte när jag inte ens hade nån handlingsplan som INTE ens var klar !

Ibland funderar jag på vad det är för JÄVLA amatörer som jobbar nu för tiden ! Om dom inte kan ett skit av det dom borde kunna !

Sen om vi gör något fel då blir det ett JÄVLA liv men om dom gör nå fel så spelar det inte sån stor roll tydligen !

Så trött på detta samhälle nu !



Sitter hos Linda nu ska sova över här inatt vill inte sova ensam :D

Hann inte ta mina golv idag men det får vara inte så farligt skitigt där !

Imorgon kommer sötare också ÄNTLIGEN ! ! !

Sen blir det lite små dricka hemma hos mej sen puben en sväng på trubadur8ball !

Sen på Lördag blir det krogen :D så två dagar i rad hur fan ska man orka det då ? :D

Ordnar sig !

Linda har en kåt katt och henne stryper jag snart ! ! ! ! !

SPRINGER RUNT OCH SKRIKER HELA TIDEN ! ! ! !

:D :D :D

Sovdax snart !


Natti natt













 
 
Ingen bild

Mika

17 april 2009 10:31

Fan va dåligt om dom gör skillnad på alla på de där sättet!! Får dom verkligen göra de? Jävla dålit! /:
Så jobbigt att ha sån där skit som strular!

Hur ska du göra? Har du pratat med pappan? Jag hoppas verkligen att det löser sig! Usch, stackaer.

Hoppas helgen blir bra i a f o att du kan koppla bort de där jobbiga och njuta lite nu! Mår säkert mycket bättre sen dp!

Kram Mika

 
Ingen bild

Linda

17 april 2009 11:27

Hejj Mika !

Jadu säg det jag tror inte dom får det men sen att kunna göra något åt det är nog svårt ! dom är iaf myndigheter dom gör jue tydligen aldrig nå fel ! Dom är felfria !

Jag vet inte alls hur jag ska göra :(
har ett VÄDLIGT svårt beslut att ta nu
Jag har pratat med pappan han tycker att jag är självisk för att jag bara tänker på pengar och att jag förstör för Nea osv !
Men om jag inte har råd med mat när hon är hemma då eller ha råd att bo kvar ? ? ? men det fattade han tydligen inte det är som om man skulle prata med en vägg typ !

Ja jag ska koppla bort ALLTING i helgen när killen kommer då ska jag njuta av att vara tillsammans med honom och ta tag i det här till veckan istället :D

Kramar till dej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards