Alla inlägg under oktober 2009

Av Linda Johansson - 7 oktober 2009 09:16

Idag mår jag MYCKET bättre både psykiskt och fysiskt !

Fortfarande snorig men inget farligt piggare idag !

Och jag har kommit fram till att slösa energi på något eller någon är onödigt !

VISST har jag gått och mått RIKIGT dåligt för att mist något betydelsefullt i mitt liv , men hon lider jue inte ?

Så varför ska JAG lida ?

Nej jag orkar bara INTE slösa mer energi på saker som är som dom är , som inte går att göra något åt hur man än vill , så går det INTE !

Jag känner mej RIKIGT sviken det går INTE med ord beskriva hur sviken jag känner mej just nu !

och VÄDLIGT besviken också ! Detta trodde jag då rakt INTE !

Men jag vaknade i morse och tänkte , va FAN livet går inte under för en sån här sak !

Dax att stäcka på sig och tänka om HELT och hållet !

Två personer som betytt så OTROLIGT mycket i mitt liv , betyder INGENTING för mej idag !

Och det konstiga är . jag mår INTE ens dåligt över det !

Dom gör det inte , så då tänker inte jag gå runt och må dåligt heller !

Ne nu tänker jag lägga energi på dom som VERKLIGEN visar att jag betyder något för dom !




//Godmorgon //

Jag har precis lämnat Nea på dagis dom ska jue åka skridskor idag !

Hämtar henne som vanligt kl 14.00

Tills dess har jag faktiskt INGEN som helst aning om vad jag ska kunna hitta på , golven tog jag häromdagen det behövs inte nu , tvätten är klar bäddningen och allt sånt är klart !

Är sugen på att gå ut och ta en lång promenad men jag vet inte om jag bör göra det nu när jag KANSKE har klarat mej gansla lindrigt undan med förkylningen , vill inte bli sjuk den här veckan man är barnledig när man vill hitta på så mycket som möjligt !

Finns INGA bra kanaler på TVn heller det är nå fel , det måste det vara !

Har bara 1an , 2an , 4an , 6an , och TV4 plus !

Hur kul är det då ?

BARA skit nu på morgonen så då kan man inte gå och vänta på"Våra bästa år"heller som jag ALLTID brukar kolla på

Ja, jag har ingen aning vad som jag hittar på men här tänker jag då rakt INTE sitta hela dagen tills Nea ska hämtas

Hoppas ni får en bra dag idag !

Tjingeling !

Av Linda Johansson - 6 oktober 2009 18:42

// Godkväll //

Puh ÄNTLIGEN hemma , lungn ocn ro skadar inte nu kan jag säga !

Nea och jag knatade över till Malin / Donne / Amanda vid 15.00 tiden

Det var bara vi som hade kommit då men dom andra började stömma in dom också barn och mera barn HERREGUD !

Jag slängde mej på Malins sköna soffa och låg där och kollade på TV ett BRA tag !

Snacka om att vara osocial men jag orkade VERKLIGEN INTE göra mycket annat ingen som klagade på det iaf !

Men när det var fika dax så var man tvungen att masa sig upp så klart !

Nea lekte med killarna och hade massa skojj !

Kom hem för en stund sedan nu ligger Nea i sängen och kollar på TV ska snart natta henne för imorgon är det dagis !

Och dom ska åka skridskor på dagis i morgon också jag tror att Nea tycker att det är gansla kul !

Sen så åker hon jue till Danne kl 16.00 också kommer sakna henne nå OTROLIGT mycket !

Försöka hitta på en MASSA skojj så dagarna går fort så jag får hem min lill kärlek fort !

Nej nu ska jag kolla på TV kolla på dom kanalerna man har det är nå fel på min TV vissa kanaler är borta som kanal 3 hur FAN ska jag klara mej utan den kanalen då ?

aja det löser sig !

GODNATT & SOV GOTT ALLIHOPA !

Tjingeling !

Av Linda Johansson - 6 oktober 2009 13:15

Ibland har jag så JÄVLA svårt att förstå mej på vissa människor !

Hur FAN kan dom gå runt och kalla sig för ens BÄSTA vän , och sen ta ALLTING ifrån än som VERKLIGEN har betytt något ?

Och sen OCKSÅ gå och bli kompis med någon som man ALDRIG någonsin tyckt om !

Hur FAN är man funtad som människa då ? Kan man bli så ÅTHELVETE JÄVLA desperat efter kompisar och bekräftelse?

Ja det är VERKLIGEN synd om dej , jag lider med dej du kan inte ha det så lätt !

Du inkräktar liksom på MITT revir ! och det gör man INTE ostaffat !

Hur kan man varje dag i så många år , gå och kalla sig kompis ?

Kompisar gör INTE så här emot varandra !

Kompisar tar inte varandras pojkvänner / ex och vänder dom emot en !

Kompisar snackar inte skit med om varnadra till varandras pojkvänner / ex

Men det HAR DU GJORT !

ALLT för att DU vill ha uppmärksamhet !

Du kan gå igen eld och vatten för att få uppmärksamhet av killar !

Efter ALLT du själv varit med om , jag trodde VERKLIGEN att du inte var sån du OCKSÅ !

Men tydligen så kan du göra så här emot någon som ALDRIG någonsin gjort något liknande och ALDRIG ens tanken på det !

Så här gör INTE kompisar emot varandra !

Du har ALLTID sagt att vi skulle hålla ihop , och ALDRIG någonsin röra eller något annat med varandras pojkvänner och betydelefulla ex ! det är en oskriven regel !

Var det NÅGOT du BARA sa för att det skulle låta bra ?

För att jag skulle tro på dej ? och inte ana någoting ?

För att det skulle låta bra i mina öron , och sen springa iväg det första du gör och göra något annat ?

Trodde jag betydde mer för dej än så här , men tydlige INTE

ALLT du sagt om evig vänskap / syskonkärlek har BARA varit ljög ! HELA tiden !

Jag trodde VERKLKLIGEN att du menade vartenda ord som JAG ALLTID har gjort !

Men du sabbade det !

Du valde bort min vänskap !

Du valde bort MEJ ur ditt liv , när du gör så här emot mej !

Jag hoppas att du INTE kommer ångra dej en vacker dag , sakna våra stunder tillsammans som BARA vi kunde ha !

För dom har du missbrukat !

Dom kommer ALDRIG mer igen !

Jag HOPPAS VERKLIGEN att du tycker att det var VÄRT det !

Att förlora någon så pass nära vän som du har gjort !

Och SEN gå och bli KOMPIS med någon som du VET att jag HATAR !!!!!!!! ( DU VET OCKSÅ , att hon ALLTID har försökt tagit ALLA mina kompisar ifrån mej för att hon INTE kan skaffa egna)

Någon som har fått mej att må så JÄVLA dåligt under så lång tid !

Hur FAN kan du göra så ??

Jo för du har ALDRIG varit nån rikig kompis !

Du har ALDRIG brytt dej om någon annan än DEJ själv !

Och JAG har ALDRIG betytt NÅONTING för dej , FÖR om JAG hade det skulle du INTE ha kastat bort mej så här !

Ne FYFAN våran vänskap var INTE på allvar för dej !

Den betydde INGENTING för dej !


//

 

Jag ska strax gå och hämta Nea på dagis , sen hem och byta om på henne och knata ner till Malin och fira Donnie som fyller 4 år idag GRATTIS killen !

Äta lite tårta och busa omkring !

Men vi blir nog inte där så länge för jag börjar känna av någon form av förkylning (Nu är det tydligen min tur)

Började igår kväll  att jag började känna av halsen !

Idag är jag RIKGT trött och hängig känner inte av halsen så mycket !

Imorse när klockan ringde 07.00 höll jag på att dö , fan jag ORKADE verkligen INTE gå upp igentligen !

Men Nea skulle till dagis hon började 08.00 idag och jag och Danne skulle på möte på familjerrätten idag kl 08.30

Så man fick gott och väl masa sig upp och föra sig lite klar iaf !

Hade så GÄRNA velat ligga kvar i sängen HELA dagen , kroppen säger ifrån ! Men ikväll blir det TIDIG kväller iaf !

Imorgon åker lill kärleken till sin pappa iaf !

Jag har några av dagarna bokade iaf ska bland annat träffa FINA goa Tina !

Det känns så SKÖNT att veta att man uppskattas av kompisar iaf och det vännen är du JÄTTE bra på att visa mej !

Vi har ALLTID kul när vi är tillsammans !

Tordag kanske fika med en gammal killkompisa som man inte träffat på år och dar !

Sen på Fredag kanske man får besök , äta lite gott kolla på film och umgås !

Lördag KAN det bli att man sticker ut någonstans men dricka det tror jag INTE att jag gör har inte råd heller för den delen !

Ska hinna med och ta en STOR städning här hemma igen också det MÅSTE jag göra !

Vi får se hur kroppen mår om man inte blir säng liggandes hela veckan man är barnledig !

Ne nu ska jag snart knata iväg och hämta Nea

bloggar kanske mer ikväll om det finns ork tid och lust !

Tjingeling !


Av Linda Johansson - 5 oktober 2009 11:32

// Godmorgon eller nå //

Nea är på dagis och jag sitter här och väntar på att Tommy ska komma tillaka , han sprang iväg till kiosken och köpte mjölk och ciggaretter åt mej (ja ibland är man bortskämd)

Det är FRUKTANSVÄRT kallt ute idag springer runt med raggsockor och en filt omkring mej för jag är så fryssen !

Var meningen att jag skulle lägga mej i tid igår efter "Ensam mamma söker" men så vart det inte direkt efter så fick man ett samtal , som SJÄLVKLART bara slutade med en massa bråk i vanlig ordning !

Förstår INTE varför du ska ringa när du bara skäller på mej och säger en massa dumma saker !

Orkar INTE prata med dej då !

Så det vart ganska sent igår , stupade i säng HELT slut på energi efter samtalet !


//

Ska hämta Nea kl 14.00 på dagis , vet inte rikigt vad vi ska hitta på för något om vi kanske traskar ner till stan en sväng och hittar på något att göra !

Kanske går hem till mamma och pappa för Ludde är jue ensam hemma för mamma är på operation idag och pappa är med för hon får inte köra bil själv efter ögonoperationen !

Så vi kanske går över dit och håller han sällskap , kanske traskar ner till statsparken så hund och unge får rusa av sig där ett tag !

Ne nu kom Tommy tillaka så nu ska jag försöka vara lite social Cool

Tjingeling !

Av Linda Johansson - 4 oktober 2009 17:26

OJ vad man lär sig MYCKET här i livet , om vilka som är ens SANNA vänner och vilka som är oärliga och inte platsar i mitt liv !

Jag har gjort mitt val nu , det finns en person som har funnits i mitt liv så länge nu , Vi har gråtit tillsammans vi har skrattat tillsammans så vi nästan har tappat andan !

Vi har skrikigt på varandra , vi har kramats tröstat och tokat oss tillsammans , jag har öppnat mej för denna person hela min själ , våra stunder tillsammans går inte att beskriva med ord !

Men en liten sak , man gör sina val här i livet , och jag har NU insätt vad jag betydde för denna person !

Vi har båda gjort våra val , ditt val blev att göra mej så illa som möjligt , MITT val blev att ta bort dej ur mitt liv HELT och hållet !

Jag trodde att jag hade hittat en sann vän , men som ALLTID har jag fel !

Vänner ljuger inte för varandra , vänner gör inte varandra illa !

Jag trodde att jag hade hittat min lilla syster jag ALDRIG fick !

MÅNGA gånger trodde jag VERKLIGEN på det , men idag har jag lärt mej att hur man än försöker och hur MYCKET man än vill väl , så blir man ALLTID lämnad ensam och övergiven kvar !

Jag kommer ALDRIG tro på att någon bryr sig om mej igen NÅGONSIN !

Nämn ALDRIG det ordet till mej , för jag kommer INTE ta er på allvar !

Det vi hade tillsammans , försvann på bara en minut !

År som vi funnits för varandra ställt upp för varandra (hoppar du så hoppar jag)

Dom stunderna , dom minnerna den tiden är för mej förbi nu !

Jag kommer INTE se tillbaka mer !

Tack för den tid vi hade tillsammans , men nu är det slut !


// DU vet vem DU är !

Av Linda Johansson - 4 oktober 2009 16:08

FYFAN HUR JAG MÅR NU KAN JAG SÄGA !

Det blev både en och två glas för mycket igår , fast jag skulle vara lugn men när jag säger så , så brukar det ALLTID bli tvärt om och jag blir kanon full och JÄTTE dålig dagen efter SOM idag !

Idag har jag absolut INTE gjort någonting legat i sängen och halvsovit och kollat på film tillsammans med Nea

Tur att hon är så pass stor att hon kan ligga lungt och kolla på film ett tag !

Men så här dålig var det nog LÄNGE sen jag var nu !

Huvudvärken har släppt iaf tack och lov , men tröttheten och segheten är STOR !

Somnade JÄVLIGT sent också , satt i telefonen med en STOR idiot har jag fått klart för mej nu !

FYY skulle ALDRIG ha ringt om jag hade vetat vilket bemötande man skulle få !

Ja man är jue både de ena och det andra och det är HELA tiden trött på ALLA påhopp och elaka ord !

Men jag somnade iaf sent tror jag somnade runt 04.30 i morse sist jag kollade på klockan iaf , sen vaknade jag 08.00 första gången ALDRIG att jag går upp nu utan jag gick på toa sen kröp jag ner i sängen igen ! (Fortfarande full sånt är jobbigt)

vaknade igen sen vid 10.30 tiden när mamma ringde och hörde hur jag mådde !

Sen var det lika bra att gå upp och invänta Nea som dom ville komma hem med ganska snart för att mamma ska förbereda sig för en operation i morgon !

Nea kom hem någongång direkt efter 12.00 satte igång med maten blev bara snabb makaroner och korv orkade VERKLIGEN ingenting annat just då , men Nea vart nöjd hon år JÄTTE mycket makaroner !

Sen har vi legat i sängen mest hela dagen ätit lite godis jag har som sagt var halvsovit och kollat på TV omvartannat !

Nu tänkte jag att Nea och jag skulle ta ett varmt skönt bad tillsammans sen blir det lite kvällsmat och lite sånt innan det är kväller igen (Längtar faktiskt dit just nu få sova lite grann)

Nu blir det lungt för mej ett VÄÄÄLDIGT bra tag framöver !

Tjingeling !

Av Linda Johansson - 3 oktober 2009 09:10

// Godmorgon //

Nea slog upp sina stora bruna kl 08.00 i morse , hade försökt prata lite allvar med henne igår kväll att på Lördagar sover man lite längre än vad man annars brukar göra !

Då tyckte hon att det lät som en bra idé , men tydligen så ändrade hon sig i morse och ville gå upp kl 08.00

Och jag har inte samvete att ligga kvar i sängen , så som jag gjorde förut !

Så det var BARA att masa sig upp , och det är nå FRUKTANSVÄRT kallt i min lägenhet så upp ur en varm säng till kylan ingen höjdare precis men det får väl gå !

Nu ska vi strax äta frukost tillsammans , och sen tänkte jag att vi kunde bada det vart inget bad igår för Nea orkade inte så tänkte bada henne idag istället !

Sen vet jag inte rikigt vad vi ska hitta på men någonting lär vi väl hitta på att göra tycker jag väl !

Har ingen som HELST lust att gå ut heller inte så här tidigt på morgonen iaf , när det är frost och nästan minus grader ute ! Så det blir väl någonting inne iaf nu på förmiddagen !

Senare runt eftermiddagen åker Nea till mamma och pappa för lite myskväll hos dom !

Själv ska invänta Tina som följer med mej till Tapio som fyllt år nu i veckan som skulle ha lite fest hemma , sen har vi jue Patrik där också som jag inte träffat på 3 år för han flyttade till Umeå och det ska bli RIKIGT roligt att träffa honom idag också så det blir lite dricka idag endå , sen får vi se vart vi hamnar om vi hamnar på krogen här i Sandviken eller om vi följer med grabbarna ut i Gävle det visar sig !

Men först ska jag underhålla Nea lite grann , och äta frukost börjar kurra lite i magen på mej !

Få se om jag bloggar mer idag annars bli det väl i morgon !

Tjingeling !

Av Linda Johansson - 2 oktober 2009 21:28

// Godkväll //

Ja , då var det kväller då jag MÅSTE säga fy FAN vad kallt det är ute på kvällarna nu ! HELT sjukt ! nej jag håller mej inne på kvällarna i fortsättningen tror jag !

Har precis kollat på Idol , och käkat lite pizza MUUMS !

Nea somnade i vanlig tid idag gick in och stängde av TVn kl 19.30 sen somnade hon efter det det är SKÖNT när man börjar få lite sov rutiner , nu vet hon att klockan 18.00 är det bolibompa håller på till 19.00 sen borstar vi tänderna och sen får hon välja bok , eller TV till 19.30 (brukar mest bli TV)

Sen stänger jag av TVn och det vet hon , för hon brukar påpeka det Skrattande

"mamma är klockan 19.30 än"

Gogrisen min !

Funderar på om man kanske ska ta och lägga sig i ett varmt bad en stund tills Idol börjar igen !

Ligga där och bara vara ett tag !

Bloggar mer i morgon Godnatt sov gott allihopa !

Tjingeling !

//


Ibland så föstår jag INTE alls !

Folk vekar inte ha någonting annat och prata än om just "mej"

Ja dom lär väl hålla på tills dom tröttnar ! Inte mitt problem !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards