Alla inlägg under oktober 2009

Av Linda Johansson - 20 oktober 2009 16:20

FYFAN vad trött jag är , finns INTE ord somnade så SJUKT sent igår kväll pga JORDEN JÄVLA huvudvärk

tänkte att jag skulle lägga mej tidigt i går kväll för dom andra kvällarna har blivit rätt sent !

Där fick jag , jag tror jag somnade till en liten stund för jag vaknade inte när Nea kom över til min säng inatt !

Men jag vaknade till sen när hon låg där pga huvudvärken känndes som om någon tröck ihop skallen på mej med något hårt , och så spännde det bakom ögonen också och då är OMÖJLIGT att kunna somna !

Så jag låg LÄNGE och vände och vred på mej och Nea störde sig på det också så hon har också sovit dåligt inatt !

Vet inte vad klockan var när jag till slut blev TOKIG på huvudvärken , så jag hade TACK OCH LOV en alvedon kvar (Utan den så hade jag nog inte klarat av natten) 

Men det tog ett BRA tag innan den alvedonen började värka , gick ut och rökte och gick och la mej för att hålla huvudet stilla för när jag rörde mej så trodde jag fan att huvudet skulle sprängas !

När huvudvärken började ge med sig lite kollade jag en sista gång på klockan då var klockan 01.30 och jag hade ställt väckerklockan på 07.15 för att hinna göra mej klar och gå med Nea till dagis och gå direkt ner på stan och möta upp Elin för att gå och fika med henne !

Sen somnade jag väl SKÖNT nog men vad så SJUKT trött i morse när klockan ringde ville INTE alls gå upp men jag hade inget annat val så det var bara att masa sig upp och se glad ut !

Gjorde mej och Nea klar och gick med Nea till dagis och gick ner på stan och mötte upp Elin vi åt lite frukost och snackade om en massa , vi hade MYCKET att prata om eftersom vi tyvärr inte ses så ofta nu för tiden !

Sen knatade vi ner emot stan för att kika runt lite i affärer , hittade ett par svarta lång fin handskar som jag ska ha på halloween (PERFEKT hade tänkt beställa ett par ifrån internet annars)

Dom jag köpte på Lindex kostade 99:- och dom jag tänkte beställa kostade 250:- så jag kom billigt undan !

Så nu har jag ett par sånna iaf , sen köpte jag en sportbag (väska)Intersport behövde VERKLIGEN en sån den kostade 380:- och det var det värt helt KLART !

Och så var jag SJÄLVKLART in på Apoteket och köpte Alvedon , Så nu VET jag att jag har utifall jag får ont igen !

Sen ringde Tommy och tyckte att vi skulle träffas en stund , så vi mötte upp honom och gick tillbaka till Marangoni jag och Elin hade fikat på tidigare men den här gången köpte jag ingenting hade redan ätit så det fick räcka

satt där och snackade skola och allt sånt !

Sen var det dax för att hämta NeaElin och jag tog bussen men jag hoppade så klart av före henne hämta upp Nea och knatade hemåt TRÖTT som ett JÄVLA as !

Gick hemåt och åt lite mellis och så har vi tagit det lungt , Nea har målat och kollat på TV och sysselsatt sig själv idag för jag har inte orkat rikgit HOPPAS jag får sova bättre inatt annars blir jag GALEN !

Mamma och pappa kommer snart och hämtar Nea sen ska jag gå ner emot Neas dagis och möte upp Danne och gå på föräldrarmöte är JÄTTE trött så jag är INTE ett dugg sugen på det men det är bra att gå dit man får bita ihop !

Sen hämtar dom upp mej när mötet är slut och det blir raka spåert hem och i SÄNGEN för Nea och jag ska lägga mej i tid ikväll jag också så jag är piggare i morgon !

Så jag kommer inte blogga nå mer idag men bloggar väl mer i morgon !

PUSS & KRAM !

Av Linda Johansson - 19 oktober 2009 20:09

Kan det bli så mycket bättre ?  jag tror att det finns någon där uppe som VERKLIGEN hatar mej ! Känns som så nu !

Har JORDENS huvudvärk , och JÄTTE ont i tanden , plus att man är kramsjuk på köpet också !

Nu är det RIKIGT illa för Linda Johansson !

Hittade heller ingen jacka i Valbo idag , är man kräsen så är man ! Men jag köpte ett par skor åt Nea iaf !

Och så köpt jag en huvtröja med dragkedja på Cubus en kill tröjja , men vad fan bryr jag mej om det den är LIKA skön endå fast det är en kill tröjja ! och så var den billig ÄNNU BÄTTRE !

Tina var här  och umgicks med mej ett tag  också vi snackade lite skit och planerar inför helgen ! vi funderar lite smått på om vi kanske ska åka in till Gävle på fredag på dagen och kika lite grann , kanske  om man hittar mer än en jacka, mamma och pappa ska jue betala min jacka så den får jag gratis kanske hittar något att ha på mig på min födelsedag på lördag när man ska ut !

Sen på kvällen på Fredag ska vi åka in till Gävle till Chris och festa loss lite grann , få se om det blir krogen eller inte eftersom vi ska ut på krogen på Lördag här i Sandviken kan det känns lite väl dyrt med två dagar !

Men vi får se , sen Lördag ska Tina och jag hem till Matte på fest inann det blir kogen och E-Type !

Så jag har mitt schema FULL proppat med skojjiga saker i veckan !

Dom enda dagarna jag inte vet vad som händer är , Söndag och Måndag

Ne nu orkar jag fan inte sitta här och skriva längre

GODNATT SOV GOTT !

PUSS & KRAM !


Av Linda Johansson - 19 oktober 2009 09:17

Vad är nu detta ? SNÖ nu i Oktober ???

Vaknade i morse och skulle gå ut och röka och vad SER MAN ? !

Det var INTE alls så att man blev deprimerad och BARA ville lägga sig i sängen igen och dra täcket över huvudet !

Men Nea blev glad iaf , hon hoppade upp ur sängen fort som FAN när jag sa att det snöade ute !

Tur det igentigen , för annars brukar jag få tjata ihjäl mej på att hon ska komma upp och äta frukost så vi hinner till dagis i tid , men INTE den här gången ! Så det var väl ett plus med all snö som vräkte ner iaf !

Har precis lämnat Nea på dagis overall , vantar mössa , och en MASSA varma kläder under !

Tyvärr har jag inte hunnit köpa vinterskor åt Nea än (jag trodde inte att det var dax än)

Nea fick ta stövlar med raggsockor i till dagis idag , mamma och pappa hämtar upp mej här hemma vid 13.40 sen hämtar vi Nea direkt och åker in till Valbo och köper ett par vinterskor åt henne och en vinter jacka åt mej som jag ska få i tidig födeledagspresnent av mamma och pappa !

Sen efter Valbo har jag INGEN aning om vad vi ska göra idag , det är jue INGEN idé att vara ute i all plask !

Men vi får som sagt var se vad som händer , jag ska iaf göra mej klar nu så jag är klar när jag blir hämtad sen !

Sen ska jag så KLART kolla på "våra bästa år" också ett MÅSTE !

Hade planerat att ta och städa idag medans Nea är på dagis , men så kom ALL snö och förstör ! Tungan ute

Så nu får jag vänta tills på Onsdag om jag inte får en lucka imellan då ! För i morgon hinner jag inte heller ska möta upp BÄSTA Elin på stan och gå och fika med henne (var så länge sen vi sågs nu så det vill jag VERKLIGEN)

Sen hämta Nea på dagis kl 14.00 och hem en stund och sen ska Danne och jag på föräldrarmöte på dagis i morgon

Tycker det är VIKTIGT att vara med så sånt , så man får reda på lite som man behöver veta !

Så det få nog bli på Onsdag medans Nea är på daigs , sen efter hon åkt till Danne kl 16.00 ska jag träffa Linda en sväng för att fika och prata ut ordentligt med varandra som vi ALDRIG fick göra !

Det vi hade / Har det kan man inte bara slänga bort så där när man delat livet tillsammans i snart 5 år !

Så vi får se vart det kan leda till då , HOPPAS på det bästa men OM vi skulle gå ifrån varandra så vill jag iaf skiljas som vänner och inte som ovänner ! Det är VIKTIGT för mej !

Ne nu ska jag göra lite annat plocka ihop lite här hemma och göra mej klar !

Bloggar KANSKE mer i kväll vi får se vad tiden har att ge !

Puss & Kram

Av Linda Johansson - 17 oktober 2009 21:45

 

SHIT , här sitter jag en LÖRDAGS kväll helt JÄVLA ensam och glor !

Vilket UNDERBART liv man har igentligen kan inte bli bättre ! Skrikandes 

Huvudvärk har man på köpet också !

Nea skrutt sover så sött , ska väl lägga mej snart jag också tänkt jag vad har man att vara vaken för ?

Tänkte bara slänga in ett tråkigt och värdelöst inlägg om Absolut INGENTING innan jag också kryper ner !

Har värkt i mej en MASSA godis idag också OCH igår , så nu väger man väl där efter också !

Lär FAN slut upp med det här kommer jue se ut som en kossa snart !

Nu vart det MYCKET gnäll , men känner mej INTE ett dugg sugen på att vara glad och posetiv just nu !

Nu ska jag sluta gnälla och gå och lägga mej istället !

GODNATT SOV GOTT !

Av Linda Johansson - 16 oktober 2009 14:31

Vilket JÄVLA höstväder vi fått regn , regn och åter regn HELA tiden inte ute väder idag precis !

Nea och jag har bakat en dubbelsats chokladmuffins idag igen , Så nu har jag lagt ett gäng i två påsar en påse ska mamma och pappa få och en påse ska mormor få när hon får besök kan hon bjuda på det och äta själv också !

Man MÅSTE tänka på sina nära och kära !

Känns som om jag är RIKIGT på hugget nu bak och allt sånt som jag inte gjort så mycket förut , men jag har kommit på att det är RIKIGT kul att baka faktiskt SPECIELLT tillsammans med Nea !

Så det blir mer bak här framöver för oss skulle jag kunna tro !

Åker hem till mamma och pappa senare idag för lite Fredagsmys tillsammans med dom !

Pappa skulle sluta tidagre idag !

Så vi sover nog över där också annars blir det så sent att åka hem , och Nea är ganska trött på kvällarna !

Imorgon blir det Lördags mys för BARA mej och Nea mamma och Nea tid !

Men nu orkar jag inte göra så mycket blev rikigt trött nu , men ska väl försöka fixa till mej lite grann så vi kan åka iväg sen hem till mamma och pappa

Blir GANSKA trött på den häär JÄVLA rethostan man har gått och dragit på sig  , men det lär väl släppa någongong !

Jag bloggar nog mer senare idag om inte annat så i morgon !



Det saknas någonting i mitt liv , något känns INTE rikigt som det ALLTID gjort !

Jag tror jag VET vad det är som saknas !

Det kallas "Syskorkärlek"

Kärleken mellan två personer som har upplevt så MYCKET tillsammans , Vi har sätt varandras barn växa upp

Vi har gråtit tillsammans , skrattat tillsammans , skrikit på varandra , kramats och varit RIKIGT osams många gånger , vi har sagt MÅNGA dumma saker till varandra  , men ENDÅ så har det ALLTID varit vi två och vi behövde ALDRIG några andra , för vi hade varandra !

Det vi har haft är det svårt att hitta hos någon annan , vi har delat precis ALLT

Vi har upplevt så MYCKET tillsammans

Vi har funnit för vandra när andra har svikit , när hjärtat MÅNGA gånger brustit och man BARA vill skrika ut smrärtan , vi har hjälpt varandra att ta oss upp igen när någonting kännt svårt !

Orkade inte jag , orkade du för mej , orkade inte du orkade JAG för dej !

Den kärlek som vi delat , den går inte att beskriva för andra , det är BARA vi som VET !

Ingen annan behöver någonsin få veta heller , det räcker med att DU och JAG vet !

Men någonting blev VÄLDIGT fel , var det DU ? elller Var det JAG ?

Vi lovade varandra att ALDRIG låta någon komma imellan det vi hade , vi lovade att ALLTID finnas här för vandra !

Vi lovade varandra att värdesätta vandra , att beskydda våran kärlek / vänskap som det dyraste glas i HELA världen , INGEN skulle få komma i närheten av det dyrbara glaset , rädd för att låta någon krossa det !

Men någon / något kom för nära , och glaset krossades i tusen bitar !

Jag kunde till och MED se när glaset föll , små små glas splitter , som såg ut som diamanter !

Det vi en gång hade , kommer det NÅGONSIN bli som förut mellan oss ?

Eller kommer det ligga glassplitter kvar , något som inte kan redas ut ? Något som inte går att göra något åt ?

Idag är det svårt att veta , men tiden får ge oss våra svar !

Är vi berädd på att mötas på halva vägen var ?

Vart kommer den att leda oss ?

Kommer den leda oss tillbaka ? eller kommer den att leda oss åt ett HELT annat håll ?

Jag VET bara att det vi hade tillsammans en gång , jag saknar det , jag vågar INTE kasta bort det , jag vill INTE kasta bort det vi hade !

Man kommer ALLTID till ett vägskjäl i livet , där man MÅSTE välja vilken väg som man TROR är rätt , jag valde fel väg , jag vet att jag valde fel väg hade jag gått den andra vägen så kanske jag hade kunnat rädda det vi hade en gång , men jag valde fel !

Jag vet OCKSÅ att jag INTE är ensam , vi var två , men det var JAG som valde det här INTE du !

MEN vi var fortfarande TVÅ !

Jag skulle kunna sitta här hela dagen , natten och skriva men det leder INGENSTANS !

Tiden får visa , visa om det kommer bli som förut igen !

Jag har INTE glömt !

Jag kommer ALDRIG glömma !

Av Linda Johansson - 16 oktober 2009 11:41

Idag blir det ett snabbt blogg inlägg !

Jag tänkte att jag och Nea skulle göra en till sats choklad muffins idag , dom vart SJUKT goda !

Sen tänkte jag föreslå mamma om att jag och Nea skulle komma dit ikväll och ja lite fredagsmys med henne eftersom pappa jobbar eftermiddag och slutar 22.15 så hon blir ensam ikväll !

Därför tänkte jag passa på att åka dit med Nea och äta lite gott och umgås !


Jag vet inte vad jag ska tro !

Jag vet inte hur allt kommer att bli , jag vet bara att något blev VÄLIDGT fel mellan oss !

och jag VET också att jag saknar våra stunder ENORMT mycket !

Jag saknar DEJ jätte mycket också !

Men kan det någonsin bli sig likt igen mellan oss ?

det finns en låt som stämmer bra in på allt som hänt

Den är till dej Linda Pernilla Lindqvist  !


http://www.youtube.com/watch?v=8pVSXCohyrQ






Av Linda Johansson - 15 oktober 2009 18:55

// Linda Johanssons blogg //

OJ vilken dag det har varit idag , full var HELA dagen tillsammans med älskade tösen !

I morse när vi vaknade så gjorde vi oss klar och åkte iväg och handlade lite grejer som vi behövde för att kunna baka , sen åkte vi hem skulle precis börja med maten när, Angelica kom över en sväng för hon ville låna en ciggarett för hon hade inga hemma och hon bor jue granne med mej så hon behövde jue inte gå långt precis Cool satt och snackade lite skit med henne en stund , efter det började jag med maten  åt lite grann sen direkt efter satte vi igång med och baka choklad muffins och chokladbollar muffinsarna blev JÄTTE goda faktiskt jag la i en bit choklad i varje också så det blev lite kladdigare Skrattande MUMS

Så i helgen ska vi bjuda över mamma och pappa på fika hade jag tänkt !

Sen direkt efter vi bakat klart så satte jag igång med disken och kan jag lova det var INTE lite disk , disk ifrån både mat och bak det tog sin lilla tid men skönt att ha det gjort iaf !

Sen när jag diskat klart kände jag att både jag och Nea behövde komma ut lite grann i det fina höst vädret så vi knatade ner på stan en stund mötte upp Angelica igen på vägen emot stan hehe Skrattande ,när vi kom ner på stan så blev jag lite besviken för jag trodde det skulle vara mer på stan än vad det var , men jag tror vi kom lite väl sent

Så vi bestämde att vi skulle gå upp till mamma en sväng , hann bara innanför dörren så gick vi iväg hem till mormor för att hälsa på henne en stund , det är ALLTID lika ljobbigt när man är där hos henne  för hon har så MÅNGA saker i lägenheten som Nea tycker är roliga att både röra och kolla på  men ibland får man inte alltid röra allting men det är svårt att motstå !

Satt där ett tag och prata lite grann momor beställde lite skönhetsprodukter av mej som jag börjat sälja !

Sen fick jag ett mess av en person (tyckte att det var lite jobbigt)

Men han skrev att bror min ville att mamma skulle ringa honom hem på hans hem telefon för han hade glömt hans mobil i bilen och bilen hade tjejen hans med sig till jobbet , så mamma och jag och Nea fick åka till hennes jobb och hämta mobilen , Nea fick med sig lite strips på vägen efter MYCKET tjat !

Åkte till Jädefors med mobilen till bror sen skjussade mamma hem mej och Nea  , Nea har precis badat klart och ätit lite kvällsfika och kvälls göra , så nu ligger hon i sängen och kollar på TV ska gå in och stämga av TVn om en liten stund för då är det kväller , vi har haft något och göra HELA dagen idag så vi har absolut INTE haft tråkigt idag ! Så nu var det faktiskt RIKTIGT skönt att sätta sig en stund och bara ta det lungt !

Blir lite TV ikväll också sen blir det nog tidig kväller är ganska SLUT efter den här dagen !

Imorgon blir det en MASSA mys , myskväll med idol och VÄRLDENS BÄSTA tös !

Ne blev ett långt inläggn nu så nu får det räcka (Lägger in nån bild efter baket idag som jag lovade)

GODNATT SOV GOTT ALLESAMMANS !

 

 

MUMS Muffins

  

 

Neas fina Chokladbollar !

  

 

Lycklig bakande Nea <3

  

Av Linda Johansson - 15 oktober 2009 10:15

// Linda Johanssons blogg //

Godmorgon !

 

Idag är det bakning tillsammans med Nea som står på dagen schema !

Tänkte baka muffins och chokladbollar (Nea vill göra sånna också) Har ganska dåligt med pengar så man gör det man MÅSTE göra ringa mamma och pappa och kolla om dom har sakerna som fattas till baket Cool

Så det enda jag behöver köpa nu är muffinsformar och Margarin listan blev lite kortare !

Så idag ska jag och Nea baka och ha det SUPER mysigt tillsammans !

Det blir nog en inne dag idag tror Nea behöver bara hemma lite nu sen hon kom hem ifrån sin pappa , så vi ska hitta på en massa tok idag baka , spela spel , måla och pyssla lite grann !

Men föst ska pappa komma och hämta oss och skjuss oss till affären så vi får handla det som fattas till baket , tänkte passa på och handla lite fredags mys godis tills i morgon också till Idol så slipper man göra det i morgon !


//


Idag känns det lite lättare än igår , igår var jag lite nere faktiskt  och saknaden var STOR men idag känner jag att jag har precis ALLT jag behöver i livet

Det är hemskt olika och kan vända VÄLDIGT snabbt  , jag kan jue inte sticka under stolen med att jag INTE saknar kärleken nu också men saknaden är lättare det är den ALLTID på dagarna det är som jobbigast på kvällarna när Nea somnat och jag sitter här helt ensam !

Då skulle jag gärna vilja ha någon nära mej men kärleken kommer när den kommer så är det bara !

Ne nu ska jag göra lite annat innan pappa ringer och ska hämta oss

Bloggar nog senare kan knäppa kort på vårat bak och lägga ut senare i bloggen !


Hejdå !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards