Alla inlägg under oktober 2010

Av Linda Johansson - 20 oktober 2010 20:52

Ett litet kvällsinlägg !

 

Nea ligger och sover i sin säng lill gumman min ♥

Efter jag hämtade henne på dagis så gjorde vi ett besök på bibloteket jag lämnade lite böcker jag lånat och lånade nya medans Nea satt vid datorn och spelade lite , lånade också två dataspel åt henne , som visade sig vara lite för svårt för henne när vi gick hem till mamma och pappa så hon fick provs spela , jag ska sätta mej ner med henne nåndag och förklara hur man gör så hon förstår sen kommer hon att klara det !

När mamma skjussade hem oss så sprang vi in på Sibylla och käkade lite !

Nå mer har vi inte hunnit med idag !

Det blir dessto mer att göra imorgon !

 

Nea ligger iaf som sagt var och sover läste lite för henne innna hon somnade

själv ska jag lägga mej och läsa en av dom böckerna jag lånade idag !

Det blir inte mycket bättre än  så här !

Har inte så mycket mer att skriva om just nu !

HUGS AND KISSES !

 

 

♥ Massa kärlek till min UNDERBARA dotter min solstråle ♥

Av Linda Johansson - 20 oktober 2010 12:34

Ensamståeende mamma till Nea Madelene Johansson  5 snart 6 år !

 

Tänkte ta mig tid att skriva lite om mitt liv som ung ensamståeende mamma , hur jag upplever det , hur jag får vardagen att gå ihop , och så klart min KÄRLEK till min UNDERBARA fantatiska lilla tjej

 

Jag blev mamma i tidig ålder jag var bara 17 år när jag vart med barn !

jag hann precis fylla 18 år innan min fantastiska lilla dotter kom till världen !

Fast det snart har gått 6 år så kommer jag ALDRIG att glömma den där dagen

när du kom till världen !Det är en sak man ALDRIG glömmer , som man ALLTID kommer att bära med sig med glädje , stolthet ,värme och framför ALLT kärlek !

Jag var ung och förstod inte rikigt vad ett litet barn innebar !

Mamma försökte att förklara för mig att ett barn är ett ENORMT stort ansvar , att man ALDRIG kommer att vara bara en utan då är man för ALLTID två !

Att allt som jag vill göra , resa , umågs med kompisar , festa m.m kommer jag att bli tvungen att lägga åt sidan att jag inte kan vara den jag var före innan jag fick barn !

men jag var säker på vad jag kände var rätt för mej  jag  valde att behålla mitt lilla liv i magen !

Medans Neas pappa inte rikigt var säker på att det var rätt beslut !

Men ifrån denna stund jag bestämde mig för att bära mitt lilla barn i magen , ge mitt lilla mirakel ALLT jag bara kan , ifrån den dagen har jag ALDRIG tvekat eller ångrat mig att jag valde det !

Jag och Neas pappa påbörjade en lååång resa tillsammans ! Med både glädje och sorg och seperation !

Jag hade en väldigt JOBBIG graviditet , humöret pändlade ibland var jag glad , ibland väldrigt arg och ibland låg jag för det mesta och bara grät !

Är det inte konstigt vad ett litet barn kan göra med kroppen ? Utan att man kan påvörka vad som händer ? Jag kan erkänna att jag tyckte synd om Danne många gånger han fick ta mycket skit ifrån mej då , men det var ingneting jag kunde rå för kroppen och hormonerna gjorde som dom ville ! Men vi hade många bra stunder också tillsammans det lär jag säga !

 

Men någonting hände under min graviditet , känslor svalnade och jag kände mej instängd , uttråkad , och VÄLDIGT ensam fast vi igentligen var två stycken !

Men under min graviditet så var jag ensam , jag kände mej så ensam jag vet inte om det var så att Danne inte fanns där rikigt eller om jag bara kände så , det kan jag inte svara på !

Men när den STORA dagen kom när vi ÄNTLIGEN åkte in till sjukhuset för att jag skulle föda , JAG ? Föda ? Jag skulle få ett barn ! Det var jue HELT sjukt !

När jag låg där på sjukhuset , kände jag att jag inte rikigt fick nå stöd ifrån Daniel han fanns där HELA tiden men det stödet jag ville ha det fanns inte där !

Vi klarade det iaf , 2005-02-25 klockan 03.40 kom våran FANTASTISKA dotter till världen ! Den lyckan går INTE att gemföra med NÅGONTING !

Jag kände mej så OTROLIGT stolt , över mej , över Danne som klarat det tillsammans ! Jag tvekade inte en sekund , vi tre skulle leva tillsammans !

Vi skulle bo tillsammans , växa tillsammans , uppleva ALLT tillsammans !

 

Men tyvärr jag hade fel ! Det var bara en saga med lyckligt slut !

När Nea var 4 månader gammal så bröt vi upp , jag orkade inte mer ! Jag kände att jag behövde växa i min roll som mamma till Nea på egen hand !

Det tråkiga var att vi inte skiljdes som vänner utan vi avslutade våran resa tillsammans som ovänner , jag vet inte varför , kanske för att jag är som jag är ?Eller för att Daniel är en svår människa ? Eller att han känner agg emot mig för att jag valde att lämna allt och gå iväg och ta med mej Nea !

Det kommer jag aldrig heller rikigt att få veta varför vi är osams än idag !

 

Jag flyttade in i en ny lägenhet i samma område , det var det började !

Jag klarade INTE pressen ! Jag ville bara bort , bort ifrån ALLT ansvar !

Bort ifrån min kropp som inte alls såg ut som den gjorde innan !

Jag kände avsky för mig själv och alla runtomkring ! Jag orkade inte att ta hant om Nea jag åt knappt någonting , jag gick in HELT och hållet i mej själv !

Men jag sa aldrig någonting , jag ville verka så stark att jag skulle klara det ! Jag hade jue lovat både mamma och mej själv det , att jag skulle fixa det här !

Men mamma såg vad som höll på att hända ! Och tack och lov i tid innan det hade blivit allvarligre ! Jag hade hamnat i en lättare förlossningsdeprition !

 

Ifrån och med då blev det så att jag och Nea flyttade hem till mamma och pappa , dom hjälpte mej inte med allt som många tror ! Dom fanns där för mej bara , ansvaret var fortfarande MITT jag hade valt att behålla tösen , hon var mitt ansvar inte deras ! Jag växte i min roll som mamma till VÄRLDENS UNDERBARASTE lilla tjej , jag började må bra igen ! Nea mådde bra och vi påbörjade en låååååång resa tillsammans bara hon och jag !

Ibörjan så ville Daniel inte ta något ansvar för Nea , han hade träffat en ny tjej och var mer intresserad av att umgås med henne än att träffa sin dotter , jag tog kontakt med familjerätten och familjecenter , vi kom överrens om att Daniel skulle komma och natta Nea på kvällarna och nån morgon när Nea vakna vara med och ge frukost och lite morgon mys , allt lät så bra för mej var det VIKTIGT att Nea fick träffa sin pappa !

Men så kom den dagen han skulle komma och natta henne , men han kom inte ! Jag ringde hans mobiltelefon , men inget svar ! Jag provade flera gånger till slut svarade han och sa att han var ute med kompisar att han inte kunde komma !

vi provade två gånger till , men samma sak där !

Till slut tröttnade jag , det ska väl vara HANS intresse att träffa sitt barn ?

Jag tog och ringde upp familjerätten och frågade var det var som krävdes att få ensamvårdnad , om pappan inte hade nå intresse av att träffa sitt barn !

Ett möte på familjerätten och Daniel förstod att han var tvungen att skärpa till sig , att jag kunde få ensam vårdnad om han inte visade intresse för sin dotter !

Från den dagen har han varit en bra pappa för Nea , men det betyder INTE att jag kommer överrens med honom !

 

 

På min resa som ung mamma och tillsammans med min dotter , så har det självklart funnits MYCKET mer motgångar !

bland annat så träffade Daniel en tjej , och då förändradeds ALLT !

Det är INTE lätt att nyss ha kommit ur en svår deprition och sen träffa en tjej som ska vara med och ta ansvar för min dotter när jag inte är med !

När man för första gångne träffar henne och hon gör det ABSOLUTA oacceptala man någonsin kan göra , att gå in i min lägenhet , och presentera sig och tro att jag ska stå där med öppna amrar och välkommna henne !

Istället så ber jag henne att lämna min lägenhet , men det vägrar hon att göra !

Utan hon står kvar , med armarna i kors för att protestera !

Någonstans DÄR försvann ALL min respekt , och tro för den här människan !

Jag var inte redo att möta henne den gången , men hon tyckte att hon hade rätt att vara där inne fast det var MIN lägenhet !

(Ni som har föjt min blogg vet redan ganska mycket om den här tjejen , det är inte första gången jag skriver om henne i min blogg)

Från och med den gången , så har jag fått stått ut med så OTROLIGT mycket under snart 6 års tid som jag ALDRIG ifrån den stund jag blev med barn skulle få vara med om !

 

Jag har kämpat , slitit , gråtit , sparkat , spottat , skrikigt !

För MIN rätt som mitt barns mamma ! ALDRIG trodde jag väl då att jag skulle få KÄMPA för att vara mamma , kämpa för mitt barn skull !

Det är just det jag har fått gjort under så lång tid !

 

Jag har fått stått och sätt på medans den här tjejen har

 

Kallt sig för mamma till Nea , lagt henne på sitt bröst , lagt ut bilder på min dotter och kallat henne för sin , lågt in henne i deras lägenhet och vägrat släppa ut henne till sin mamma , förföjt oss , kallat sig bättre än mej , gått och hälsat på i tid och otid på Neas dagis utan att fråga mig , berättat för MEJ vad som är bra för MIN dotter och inte (TEX varför hon inte ska gå på dagis , och varför hon ska gå på dagis osv)

Vi har varit på möte på familjerätten så många gånger , dom har sagt åt henne att backa att hon inte får hålla på som hon gör , men hon lyssnar inte !

Hon väljer att göra som HON tycker är hennes rätt !

Hon har också missunnat mig saker som Neas mamma !

 

Jag säger inte att det bara är den här tjejens fel , jag har gjort många fel jag också !

Men vad ska man göra när man står HELT och hållet handfallen ?

När man inte når fram ? När hon tar lagen i sina egna händer ?

När det gäller ens barn ?

Jag slåss VARJE dag för MIN rätt som mamma till MITT eget barn !

 

Sen har jag träffa några killar under den här tiden som mamma

En del som INTE betyder någonting idag ,  men andra kommer ALLTID ha en speciell plats i mitt hjärta !

Det är INTE lätt att hitta kärleken idag , det kan jag skriva under på !

När man TROR sig ha hittat "honom" så visar det sig att man har helt fel !

Nea och jag lever ensamma , det har ALLTID varit bara vi två !

Men någongång hoppas jag på att hitta just "honom" som vi kan dela våra liv med !

 

Ekonomin är OTROLIGT tuff , jag lever på bidrag , söker jobb för FULLT men har haft REJÄLT med otur , jag får vända och vrida på varenda krona som jag får in för att kunna ha råd att köpa mat ! Men jag klarar det !

Många gånger gråter jag mej tills söms för att jag mår så dåligt pga ekonomin !

Att ALDRG kunna unna sig något extra , dom gångerna jag har råd att unna oss lite extra då unnar jag Nea först och främst !

Så jag får lägga mej själv åt sida , för det är jue så att ha barn ! Man kommer ALLID i andra hand ! barnen kommer i första hand !

 

Jag har inte jätte mycket grejer , jag har inte mycket kläder , jag har inte den senaste mobilen eller den snygga datorn !

Jag har bara en 90 säng eller en madrass som ligger på golvet !

Vinter jackan är ifrån förra årert för att jag måste köpa vinterkläder åt Nea !

Så jag har inte råd att köpa mej en ny jacka !

Men jag klagar inte , jag har det bra igentligen , bättre än MÅNGA andra !

Det är INTE lätt att vara ensamståeende och ung PLUS arbetslös !

 

Jag slits varje dag , jag har kämpat med min dotter , för att hon ska få må bra , att hon ska ha ALLT hon behöver , att hon ska få en trygg uppväxt !

jag kanske inte kan ge henne nya leksaker , men jag kan ge henne nå MYCKET mer och det är MIN kärlek till henne !

 

Jag har vuxit genom åren , ramlat MÅNGA gånger men sen för att resa mig igen ! Jag är inte samm amänniska idag som jag var för 7 år sedan !

Jag är så MYCKET mer !

Jag är starkare , jag har lärt mej att inte ta saker och ting för givet !

Le emot lyckan , glädjas åt det lilla man har ! Och inte gråta för det man inte har ! Jag har växt nå ENORMT mycket !

Idag VET jag vem jag är ! Vad som är min mening på jorden !

 

Jag är en BRA mamma till min dotter !

Jag ger ALLT för min dotter !

Jag ger henne trygghet !

Kärlek !

 

Det mina vänner ! Det är Jag Linda Johansson !

Tack för mig !

Av Linda Johansson - 19 oktober 2010 10:47

Mammas lilla tjej är sjuk , gogumman min ♥

Vaknade kl 10.00 imorse fast hon somnade före 21.00 igår kväll på soffan !

Hon ville ha mjök när hon vaknade , så vi gick ut i köket hällde upp ett glas mjök

åt henne sen gick jag på toan , då hör jag att hon kräks där inne i köket !

Lill gumman min , så hon ligger i soffan nu och kollar på film !

Vi blir hemma hela dagen idag och myser

Mamma kommer över sen och lämnar lite grejer som Nea kan dricka nu när hon inte är så sugen på att äta någonting !

 

Mammas lilla skatten ♥ känns OTROLIGT bra att hon är hemma när hon är sjuk !

Skulle må JÄTTE dåligt om jag visste att hon var hos sin pappa nu . han jobbar endå hela tiden så han hade inte varit hemma med henne !

Ne nu ska jag kramas lite med min lill kärlek

HUGS AND KISSES !

Av Linda Johansson - 18 oktober 2010 22:19

Lekte lite med kameran bara :-)

 

    

Av Linda Johansson - 18 oktober 2010 21:31

Börjar känna mej RIKTIGT trött nu ögonen fasnar på allt och ingenting !

Jag ska snart gå och lägga mej i nybäddad säng LOVELY !

Danne åkte för en stund sen och Nea sover i sin säng hon somnade på soffan

Lill gumman är sjuk , när hon kom hem igen efter ha varit borta i 1 vecka så var hon hängig och orkeslös och mörk under ögonen ! Hon har nog åkt på en förlkylning , nån feber hade hon inte men hon var inte heller sval det är nog på gränsen där skulle jag kunna tro , när jag var in och kände på henne för ett tag sen så kallsvettades hon , hon har jue inte fått nån alvedon så det är konstigt att hon kallsvettas annars brukar man kunna göra det när alvedonen börjar värka ! Men hon sover iaf , får se om hon vaknar till något i natt !

Hon blir iaf hemma ifrån dagis morgon sen får vi se hur hon mår på Onsdag !

Försökte få i henne lite mat men hon tog nån tugga sen ville hon inte ha nå mer , men hon har ätit vindruvor några stycken inte heller många , druckit lite saft och ätit en halv glass hon somnade med glassen i handen på soffan !

Mammas lilla skatt , är så GLAD att du är hemma nu , speciellt när du är sjuk !

Så mamma får rå om dej och pyssla om dej  ♥

Det är det SKA vara , mamman har i ALLA tider varit den som har tagit hant om barnen när dom varit sjuka så jag är inget undantag för att känna att det är JAG som SKA ta hant om mitt barn när hon är sjuk !

Mammas lilla kråkunge så som jag ÄLSKAR dig  ♥  ♥  ♥

 

Annars då ?

 

Har tänt en massa ljus i vardagsrummet så OTROLIGT mysigt jag ÄLSKAR ljus  ♥ det blir mycket varmare och otroligt mycket mysigare !

Hösten kan vara mysig ibland den också när man får tända ljus och krypa ner i soffan framför TVn och dricka nå varmt att dricka och man SLIPPER gå ut !

Som sagt var Danne var förbi ett tag ALLTID lika trevligt , man kan inte låta bli att skratta i hans sällskap knöppo ;-D

Kollade lite på TV och snackade lite skit han åkte för en stund sen !

så jag ska släcka ner ljusen nu fast det är mysigt , och krypa ner i sängen

det är en dag imorgon också , men jag tror inte det kommer hända så mycket eftersom Nea inte är så pigg det visar sig som sagt var !

HUGS AND KISSES !

Av Linda Johansson - 17 oktober 2010 21:28

Jag tycker VERKLIGEN synd om Nea hon har VERKLIGEN en SKIT pappa !

Han ringde mej tidigare idag och sa att Nea hade feber 39.7

och att hon inte mådde nå bra idag ! lilla gumman mammas lill troll ♥

Och han kan INTE ens stanna hemma ifrån jobbet imorgon !

Vilket JÄVLA svin han är !!!! Han prioriterar ALLT före sin dotter ! Pengar är MYCKET viktigare än vad hon är tydligen det är JÄVLIGT tragiskt !

Tycker att om hon är sjuk så tycker jag att han kan vara hemma med sin dotter !

Hon kanske gärna vill vara med sin pappa då ? krypa upp med honom för mamma och pappa är iaf BÄST när det gäller om man är ledsen eller sjuk sen spelar det INGEN roll vilka andra som finns med i bilden så är det ALLTID mamma och pappa som är BÄST !

Det är så JÄVLA typiskt att hon ska vara hemma hos den där JÄVLA idioten

när hon blir sjuk , om hon endå hade varit hemma istället !

Hon skulle vara hemma hos sin mamma istället för sin SJÄLVISKA pappa !

Hon säger till och med själv att pappa jobber HELA tiden att han nästan aldrig är hemma utan det är bara Johanna hela tiden , ja det är synd att hon ska känna så att när hon väl åker till sin pappa så får hon inte träffa honom ! TRAGISKT , TRAGISKT , TRAGISKT !

Tur att hon har en mamma som ger henne ALL tid , jag skulle ALDRIG prioritera någonting framför min lilla skatt ♥

Kråkungen min ♥ men imorgon kommer du hem lill hjärtat ♥

 

Ne nu orkar jag inte sitta och lägga ner nå mer energi på folk som absolut INTE är värd det kråkungen ♥ kommer hem imorgon det är huvudsaken !

Vad hennes "Skit" pappa gör det är upp till han !

HUGS !

Av Linda Johansson - 17 oktober 2010 11:48

Gomorron !

Vaknade för en liten stund sen mamma hade ringt 3 gånger men jag hörde jue inte det eftersom jag sover med ljudlöst för att slippa bli väckt av en massa mess och att folk ringer !

Tog mej en riktig sovmorgon imorse men det behövs väl ibland !

Nu ska jag strax tvätta av sminket och sminka på mej lite och fixa till så man ser ut som folk igen ! Sen ska jag dra fram den där SJUKT TRÅKIGA dammsugaren och springa runt som en tok och dammsuga idag det behövs nu !

Slänga upp Spotify och spela lite musik OM DEN NU VILLE FUNKA och sluta bråkas hela tiden med mej !

Senare idag kommer Danne över och kollar klart på sista filmen vi hyrde

så vi kan lämna in dom sen , och imorgon kommer min lill kärlek ÄNTLIGEN hem igen ska bli UNDERBART att krama och pussa henne nu känner jag !

Skriver kanske mera sen

HUGS !

Av Linda Johansson - 16 oktober 2010 19:36

Blev så att jag blev hemma ikväll endå ! Inte speciellt JÄTTE kul men är det ingen som är sugen på att gå ut så är det jue så !

Ska slänga mej i soffan och kolla på Simpsons och äta glass nu !  och tycka sund om mig själv hela kvällen ! :-) Synd bara att det inte är riktiga Simpsons !

TVn får vara mitt sällskap ikväll (Fyfan vad ensam jag är)

HUGS!

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards