Alla inlägg den 13 november 2011

Av Linda Johansson - 13 november 2011 21:30

Det kan man kalla humor ! :-)



går på TV nu det är min humor det  ... jag kan skratta ihjäl mej åt dom tokarna ...

Så sitter och skrattar för mig själv medans lill hjärtat ligger brevid mej i soffan och sover

hon somnade i soffan så jag får bära in henne sen !

Det var så OTRLIGT skönt att få hämta hem henne idag ... Även fast man möttes av en sur katta !

Men så kan det vara ibland tur att en annan kan behålla humöret på ett bra sätt nu för tiden :-)


Vi åkte direkt hem till mamma & pappa för att fira fars dag ... medans vi väntade på bror så pysslade tjejerna

i köket målade , klippte ut hjärtan , tejpade och hade sig så underhöll dom mamma & mej med lite sång

som dom hittat på själva ... ! Jag lär säga att Nea är väldigt duktig att hitta på sånger och historier

utan att ens behöva tänka efter först det bara kommer och oftast så blir det riktigt bra !

Min gogumma ♥ 

Sen blev det lite god tårta som mamma bakat och prat om både det ena och det andra innan pappa och

bror var tvungen att åka iväg och jobba natten !

Så jag och Nea åkte hemåt slänge oss i soffan och kollade på True talent ( Fan att Sofia inte vann )

men dom var duktiga båda två ! Men Sofia skulle ha vunnit !

Nea somnade som sagt var i soffan hon kröp ner med täcket och kudden och låg där som en liten puppa :-)

Såg riktigt skönt ut hon var nöjd och glad att få lite lugn och ro ensam med mej !


Det är så lungt och skönt hemma hos oss ... inga måsten på det sättet .... vill Nea inte gå ut så behöver hon inte

Det är tyst och lungt inget stoj och hoj på det sättet ... !

Vi väljer själv hur hög ljud nivå vi vill ha här hemma ... oftast så är Nea lugn och njuter av lugnet omkring henne

Det känns skönt att veta att Nea har det lungt och tryggt  här hemma !


Nu ska jag kolla klart på Snålvatten & jäkelskap och efter det så blir det en dusch eller ett bad

innan det är läggdax för mej klockan ringer 07.00 imorgon bitti Nea ska till skolan 08.00 och jag ska

hemåt och cykla iväg till skolan 09.30 men först tror jag att jag ska göra mej en natt macka

det börjar kurra lite i magen(Jag vet att man inte ska äta efter kl 18 men jag kan inte lägga mej hungrig) medans jag kollar på  TV till veckan ska jag ta tag i min vikt har jag bestämt mej för

Jag ska kontakta någon som kan hjälpa mej att få goda råd om motion och mat jag är riktigt dålig på sånt där

så jag måste ta hjälp också för att purscha mej själv och komma igång för det är svårt !

Så ni får önska mej lycka till !

Hörs imorgon !


Puss och Kram !

Av Linda Johansson - 13 november 2011 09:59

Godmorgon !



Hoppas att ni har sovit gott , det har jag iaf gjort !

Har nyss druckit kaffe (Ja helt otroligt jag har börjat dricka kaffe fast bara ibland) för att vakna till lite !

Jag är fortfarande trött och skulle mer än gärna lägga mej en stund till

men det går inte ... jag måste göra mej klar och sen åka och ÄNTLIGEN hämta hem min skrutt unge !

Så som jag har längtat efter henne !

Sen ska vi hem till mamma & pappa för att fira farsdag med tårta ... vi firar två stycken i våran familj

min pappa och så klart min storebror som också är pappa !

Så innan Emma åker till sin mamma imorgon så får tjejerna leka en stund idag iaf !

Dom är precis som syskorn fast dom är kusiner ... dom leker och bråkar , leker och bråkar hela tiden !

Nea är expert på att reta Emma och Emma är expert på att gnälla och sura :-)

Men dom har roligt ihop och bråkar gör alla barn mer eller mindre !

Dom står varandra för nära kanske ! Synd att dom inte träffas så ofta som dom vill igentligen !

Jag har försökt att byta veckor med Daniel så tjejerna får leka mer så dom är hemma samma veckor

men självklart utan framgång tråkigt men sant ! Men Men !

Dom får leka idag en stund iaf !


Sen ska jag och Nea hem och ha lite myssöndag tillsammans och kolla på finalen av True Talent !

HOPPAS på att Sofia tar hem det här nu ... !

Till veckan är det skola igen för både mej och Nea ... Får se hur det känns att komma tillbaka till skolan

efter 4 veckors uppehåll med praktik ! Jag hade hellre praktiserat några veckor till !

Mer än så vet jag inte än ... !

Hörs av senare dax att börja göra sig klar så man hinner med allt som ska göras inann det är dax att hämta

hem min gounge !


Puss och Kram !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards