Alla inlägg den 14 november 2011

Av Linda Johansson - 14 november 2011 20:38

♥ Vi är inte direkt en stor familj men vi är en familj ♥


Jag och min älskade dotter ... Vi är bara två stycken men endå så är vi en familj !

Det spelar ingen roll hur många man är i en familj man blir inte mer hel för det !

Jag och Nea vet vart vi har varandra , vart vi står hon och jag !

Vi vet hur mycket vi betyder för varandra och vilka vi är !

Något annat behövs inte för oss !


♥ 


Ikväll var det lite jobbigt och lägga Nea hon ville absolut inte sova ... hon hatar att sova

(Som hon själv uttryckte sig)

Hon var väldigt sur och gnällde en massa men det gäller att vara bestämd men rättvis !

Hon vet vad det är som gäller men hon försöker endå och vem kan klandra henne hon är ett barn , barn

testar alla gränser hur långt dom kan gå och om dom får sin vilja fram !

Men inte ens med tårar i ögonen gick hon ska somna i tid så hon orkar upp till skolan !

Det är en av våra viktigaste regler här hemma i våran lilla familj att i veckorna lägger man sig i tid för

att orka upp till skolan dagen efter !

Men hur som helst jag förklarade för henne att hon måste sova för att orka , att hennes kropp återhämtar sig

under natten så hon kan vara piggelin i morgon .... Så nu ligger  hon lungt där inne och lyssnar på

ljudsaga jag vet inte om hon sover men huvudsaken hon har gett upp för ikväll !

Jag är också otroligt trött så jag vill själv krypa ner i sängen ganska snart !


Klockan ringer samma tid imorgon också ... jag ska sätta mej ner med uppgiften efter jag lämnat

Nea på skolan och gjort mej klar för dagen ... sen ska jag till skolan för att söka nya kurser till nästa år

så mamma hämtar Nea imorgon samma tid som idag för jag sitter på samtal då !

Tack för mej ikväll !


Godnatt sov gott Puss och Kram !

Av Linda Johansson - 14 november 2011 14:28

Nog känns det att hösten är här allt ! isande vindar som kryper in lång in i märgen !

Ne jag trivs bäst under en filt hemma i soffan framför TVn sånna här årstider !

Jag har aldrig varit nån höst och vinter människa och kommer nog aldrig bli det heller !

Jag kanske borde göra som björnarna lägga mej i ide under vintern och vakna igen när våren är här !


Det gick bra i skolan vi samlades i små grupper och fick diskutera praktiken sins imellan !

Det är ett bra sätt att lära känna vanrandra också !

Jag hamnade med två stycken som jag hade en bra dialog med alla fick säga sitt utan att nån avbröt !

Men jag tror att vi hade lite väl mycket att diskutera om för vi märkte inte att klockan sprang iväg och

alla satt inne i klassrummet och väntade på oss ... Men så kan det bli ibland :-)

Nu ska jag göra en inlämningsuppgift för att nå nivån godkänd ... Och om man vill ha högre betyg så skulle

vi göra ett prov lite längre fram men om man var nöjd med Godkänt så behövde man inte göra provet

bara uppgiften ... Så vi får se hur jag gör jag vill gärna ha Välgodkänd iaf !

Men jag ska börja med uppgiften iaf så får vi se hur det blir sen !

Åkte hemåt la mej och läste en liten stund kolla igenom frågorna på uppgiften funderade lite och sen

var det bara att hämta hem Nea ifrån fritids !

Nea ville leka med lill Johanna idag så jag ringde hennes mamma och hon kom hit med henne för en liten stund

sedan ... så tjejerna sitter på Neas rum och leker så snällt !

Själv så sitter jag i soffan med magknip :-/ jag har kommit på att jag inte ska dricka kaffe min mage tål

inte kaffe att jag aldrig lär mej ... det är inte första gången det blir så här men endå ska jag dricka !

Eftersom jag är en periodare så hinner inte magen vänja sig med kaffet så därför får jag ont i magen !

Så jag ska sluta och dricka kaffe för det är inte värt att sitta med magplågor !


Jag sitter och funderar lite på vad man ska tro och inte tro på !

Min magkänsla säger mej att jag inte ska tro på alla ord ...

att det bara är en falsk fasad för att verka få det att se

ut så bra utåt ... I söndags visades raka motsatsen för då var det ingen som hörde på !

Ingen som kunde bevisa att orden som skrivs är rena rama lögnen och skit snacket !

Där finns ingen vilja till någonting mer än sin egen vilja och sen inte förstå vad det kan orsaka för skada !

Dom senaste veckorna har jag fått tagit emot så mycket som jag igentligen inte borde ha fått tagit emot !

Jag har blivit stampad på , spottad på och ifrågasatts och kritiserats gång på gång !

Det är mer vad jag igentligen orkar och vill ta emot av någon  !

Men jag har satt ner fötterna och sagt ifrån att jag tar inte mer skit nu , nu får det vara nog !

Jag tänker inte ta emot skit för någonting som jag inte har gjort utan bara antas ha gjort utan fakta !

Hur skulle det vara om man frågade trevligt istället till och börja med än att på en gång börja

bråka och stöka omkring och säga en massa dumma och elaka saker !

Det är ingen som mår bra utav sånt ... !


Nu orkar jag inte fundera så mycker mer på det här ... jag ska ruska av mig all dålig energi !


ingen mår bra utav att gå och irritera sig på saker eller känna hat eller avsky ... jag vinner inte på det !

Snarare tvärtom det tar all min energi ifrån mig och jag orkar ingenting !

Det har jag lärt mig nu efter så många år ...

ibland är man efterklok !


Får se om jag bloggar mer senare ikväll det beror på om orken finns där !

Ibland orkar jag ingenting ... jag är helt tom på energi och jag ramlar bara ihop !



Av Linda Johansson - 14 november 2011 08:42

Godmorgon !


och visst känns det att det är morgon ... jag var så trött när klockan ringde 07.00 imorse så jag visste

inte vart jag skulle ta vägen men jag fick snällt kliva upp och få iväg Nea till skolan !

Sen hem och göra mej själv klar för att hojja iväg till skolan första dagen på 4 veckor !


Jag skulle hellre lägga mej i soffan och somna om jag somnade rätt sent igår ... det var många tankar

som snurrade runt i huvudet på mig ... Så mycket som man vill ha sagt att folk ska förstå !

Man kan inte förvänta sig att andra ska lyssna och förstå och sätta sig in i andras situationer när man inte

kan eller vill göra det själv ... det handlar om att mötas på halva vägen var och förstå varandra !

Se att man själv kan göra fel och kunna erkänna det utan svårigheter !

Kunna be om ursäkt öga mot öga istället för att skriva om det , det blir oftast fel då !

Det var många tankar igår ... det är aldrig bara ens fel det kan aldrig vara så eller bli så !


Jag ska som sagt var snart hojja iväg till skolan får se vad som tas upp där idag ... vi får säkert hemuppgifter

med oss också som vi brukar få ... så då lär jag hem och sätta mej med dom !

Sen ska jag hämta Nea kl 14.00 på skolan sen får vi se vad vi hittar på för skojj idag !

Vi hörs av lite senare !


Puss och Kram !


Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards