Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Nu är det klart !

Av Linda Johansson - 23 november 2011 19:21

Jag blev klar med uppgiften idag !



Och det känns jätte bra att ha gjort det ... Nu väntar bara provet på Måndag jag lär ge det en chans iaf !

Kom till skolan 13.50 och åkte hem kl 16.45 så det tog ett tag att göra klart uppgiften så jag blev nöjd

(Jag har för höga krav på mej själv har jag fått höra)

men jag vill att det ska bli bra ... Sen tog det en stund

att skriva av det på datorn och skicka över det till läraren också !

Men nu är det klart och jag kan släppa det ... !


Åkte hem till mamma och pappa och fick lite mat i magen innan jag följde med mamma för att handla lite

innan jag åkte hemåt ... Nu känner jag mej ganska trött och ska slappa en stund framför TVn innan jag

ska krypa ner i sängen ... Uvecklingsamtal på skolan imorgon för Nea kl 15.00 men före det så måste jag hinna städa som jag inte hann idag ... ! Gud vad jag hittar på ursäker för att slippa städa !

Men imorgon MÅSTE jag göra det för annars hinner jag inte få det gjort den här veckan !


Jag finner absolut INGA som helst ord för hur det får gå till igentligen !

Jag gav Daniel ett bra förslag tyckte jag att jag kunde köpa en jul kalender åt Nea som hon kunde få ha

imellan mej och honom veckorna hon är hemma hos mej så har hon den här veckorna hon är hos Daniel

så har hon den hos honom ... För att hon ska slippa öppna 7 luckor i kalendern här eller hos Daniel när hon kommer hem till nån av oss ... Utan då har hon bara en som åker imellan och hon kan följa kalendern bra

och utan att behöva öppna en massa luckor hon missat när hon inte varit hemma !

Men vad får man för svar ? Nej så klart ... jag ska köpa min egen och dom ska köpa sin åt Nea !

hahahahha ... aja jag ser inget annat än bara själviskhet i allthopa !

Stackars Nea ... Inte ens en sådan lien sak som en julkalender som åker imellan kan hon få !

Hur ska det någonsin kunna fungera !

Det kommer ALDRIG att fungera om inte en sån liten liten sak ens kan fungera !

INGEN ska komma och säga att jag inte försöker för Neas skull ... försöker sammarbeta på ett bra sätt

göra saker som Nea skulle uppskatta ! INGEN !

Ne nu är jag för uppspelt för att sitta här och skriva då kan det hända att jag skriver saker jag får ångra sedan !


Hörs sen !


 
 
Ingen bild

Vilma

23 november 2011 21:16

Grattis till uppgiften och lycka till på provet;-) vad är det du har skrivit för arbete?

Jag bara tänkte... När man har en mer eller mindre konflift får man ofta en ton mot varandra, i tal o skrift. Man bemöter också detta efter en tid med en slags försvar... Man blir van vid "det hårda" och hör det även om man inte alltid menar det. Något som man sällan tänker på mitt i. Kritik, agg och försvar. Någonstans måste mönstret brytas.

Det låter som pappan hade samma tanke som du, bortsett från att lillasyster (?) bor där och kommer dela... Han kanske bara ville spara dig och "vara snäll" han också? Det är alltid svårt att veta vad som är bäst och mest rätt i en situation. Kanske hr det hänt något som gör honom tveksam till att skicka saker emellan!?

Vad gäller dina tankar på diet... Varför så brottom? En långsiktig lösning är alltid den bästa och, tro det eller ej, kroppen behöver fett! Sockret är värre, och det är det gott om i frukt! Hur tänkte du lösa dieten när du har Nea hemma?...
Du känner ingen du tror du kan ta stöd i eller få råd av?

Ser fram emot uppdateringar;-) gillar din blogg och skriv du, bry dig inte så mycket i vad folk skriver, eller gör det, använd det till nåt bra! ;-)

Ha de gött

Linda Johansson

24 november 2011 17:57

Tack så mycket :-) jag hoppas på att provet kommer att gå bra ... Ja lite olika saker om hygien och omsorg och vård osv :-)

Jag förstår inte vad "lillasyster" har med en julkalender att göra riktigt ? bara för att man har syskorn så kan man inte behöva gå efter dom hela tiden sen så bor Nea på två olika ställen två hem alltså och det ska inte drabba Nea för hennes lillasyster är alldeles för liten för att förstå sig på det där med julkalendrar och så ... Nea är större och förstår bättre tycker bara att det är synd att hennes pappa alltid har varit så att Nea får aldrig ha någonting som åker imellan om det inte är han själv som har kommit på det som tex ett gosedjur som heter Simba som åker i mellan det var hans förslag och inte hade jag nå som helst åsikt om det ... det är endå Neas ... jag ville bara göra en sak för Nea som hon kanske skulle tycka vara roligt att ta med sig dit hon åker men så tänker tyvärr inte han (om han tänker i huvudtaget) ibland undrar man jue ! Aja får förklara för Nea när hon kommer hem på Söndag !

Jag vill gå ner 15 kg till nästa sommar för jag badar inte ute bland folk för jag trvis inte med min kropp förra sommaren och förra endå så badade jag högt 2 gånger och då var det på kvällen när det var mindre folk som badade ... detta påvärkar också Nea jag skulle aldrig visa mig i bikni med den kropp jag har nu ... jag säger inte att jag är stor för det är jag inte (eller det beror på vad man gemför med så klart) men lite övervikt har jag så för att jag ska trivas med mej själv så bhöver jag börja med en diet som fungerar bra ... inte för någon annans skull utan för min egen skull !
Så klart så ska Nea ha riktig mat det förstår du väl själv ? jag kommer fortfarande laga mat åt henne när hon är hemma kanske äta lite lite grann tillsammans med henne för att hon ska se att jag också äter så det inte påvärkar henne på något sätt sjävlklart !
Jag ska ta kontakt med en läkare så hoppas jag att hon / han kan skicka mej vidare till någon som kan hjälpa mej med detta ... jag vägrar att gå med i nån viktminskningsklubb för det är så otroligt dyrt man kan gå ner endå utan sånt :-)

Tack så mycket för dina varma ord :-) Nej jag bryr mej inte om vad folk säger ... för jag vet att man inte ska ta åt sig utav folk som sitter bakom skärmen som inte vet så mycket om situationen utan bara antar att det är si och så ... jag är ganska stark som person så jag kan ta väldigt mycket kritik utan att det rör mej ryggen för jag vet att jag är en bra mamma jag vet att jag inte är ensam om den här situationen vi lever i och att jag verkligen har försökt gång på gång att få det att funka ... sen vad andra tror sig veta det bryr jag mej inte om utan huvudsaken jag vet och dom som är inblandad vet :-)

Tack så mycket ha en bra kväll !

 
Ingen bild

Vilma

24 november 2011 22:45

Hallå igen:-) Hur har dagen varit?

Kan det inte vara så att dem tänkte som dig, fast tvärtom? Det är fint att dela osv.. Om man säger så då, varför är det viktigt att skicka saker emellan? Och varför är deg bättre än att inte göra det? Jag vet inte vad ni har för deal på sånt, men har ett barn saker/kläder borde det väl vara upp till barnet vad hon vill ta med sig?!
Det borde inte ni ens behöva säga till om eller påverka?? Antagligen kommer det bara skapa oro och en känsla av att "tycka lika"...
Vad är det du känner du ska förklara när hon kommer hem till dej?

Jo klart det inte är kul om du är missnöjd med din kropp! Tror jag såg en annan kommentar också.. Men iaf det viktigaste är väl eg regelbundna tider! Så du inte hoppar över att äta, motsatt effekt!
Allsidig kost är alltid bäst, grönsaker, protein och bra fetter! Minska på socker o salt... Dricka vatten/mjölk.. Röra på sig! Känner du någon som du kan ta sällskap med? ;-)

Ja vem som gjort vad kan ju inte jag dömma i, synd bara att det inte fungerar! :-/ Någonstans hoppas man ju alltid i sånthär att det finns nån bra lösning, ett sätt som liksom bara fungerar! :-) Alltid svårt om man inte förstår varandra eller kanske tycker lite olika..

Hoppas du får en bra helg

Linda Johansson

4 december 2011 11:20

Hejj ! Dagen har varit bra Nea låg lite längre i sängen i morse så hon har nästan nyss klivit upp och gjort sig klar ... fast frukost där imellan så klart :-)

Nej tydligen så har dom inte tänkt så eftersom han sa nej till att dela på en julkalender inte pga pengarna som han verkar tro utan för att Nea inte ska behöva öppna 7 st luckor när hon kommer hem till honom eller till mej !
Det var bara ett förslag liksom ... men dom flesta förslagen jag kommer med går han inte med på tråkigt nog ... men jag tror knappat att han är ensam om att bestämma det finns en till som tror sig ha mycket att säga till om fast hon igentligen inte har någotning att säga till om men det förstår hon inte även fast det är många som har sagt det åt henne ... så det verkar som om det går in igenom ena örat och ut igenom det andra om det ens går in ( som på ett litet barn) :-)

Jag tycker inte att det är viktigt att skicka saker imellan det är för Neas SKULL om hon skulle vilja ta med sig någonting hemmifrån här så är det en självklarhet för mig jag tycker inte att man säger nej till ett barn på det sättet ... det är endå Neas saker !

Ja PRECIS som jag skrev ! Det är upp till Nea om hon vill ha någonting med sig som hon känner att hon blir glad av tex !
Det skulle jag inte säga någonting om men det är jag det ... !

Jag har väl mycket att förklara för Nea när hon blir större när hon förstår .. för hon kommer att fråga varför det är som det är ... Och då ska hon veta varför det har blivit så fel ifrån första början ... Att det inte bara är någons fel utan det är ALLAS fel men att jag har proviserat i så många år och det är inte bara jag som tycker det utan det är många också dom som vet mycket om barn säger samma sak ! så det är inte bara mina känslor !
Nea frågar nu varför det är som det är och vad säger man till en 6åring ? Jo det enda jag kan säga är att jag och hennes pappas tjej inte kommer övrrens för vi tycker inte om lika dana saker och att det många gånger kan bli fel då men det är absolut inte hennes fel ... det är det enda jag kan säga nu men när hon blir äldre så kommer hon att förstå mer och då kan man andvända andra ord så hon förstår bättre ! Det var så jag menade !

Jag har många som jag kan ta lång proemenader med :-) så det känns bra att man kan peppa varandra ! Nästa år ska jag och bästisen börja gymma och ta långa promenader tillsammans så kan vi som sagt var peppa varandra jag tror att det är lättare att träna då !

Jo visst är det , det mycket svårt ! Synd bara att det är många ord men sen att visa det är en annan sak ... utåt till andra ska det låta så bra men när det väl gäller så är det en annan sak ! Jag blir den där hemska jävla mamman medans den andra blir offret men det är många gånger tvärtom visst du kan inte veta ... och vad andra tror sig veta det bryr jag mej inte ett dugg om jag vet , MÅNGA andra vet hur det igentligen ligger till och det är skönt för mej att veta det ... medans det finns andra folk som bara har hört ens version och utgår därefter för den låter jue såååå bra skriva kan hon men sen händer det inte mycker mer :-)

Ha en bra dag !

 
Ingen bild

Vilma

8 december 2011 10:21

Hallå igen..

Här var det inte mycket aktivitet längre!.. :-/ Hur har du det? Kom ni överens om någonting sen du och pappan om hur ni ska göra med att skicka saker emellan?
Jasså? Så tråkigt om det är så att hon lägger sig i sådant, det behöver väl knappast hon säga någonting om ifall det är lill tjejens saker?! Men bor hon med pappan så har hon väl kanske lite rätt att tycka, men inte när det är för lill tjejen så kanske!

Jaha ojdå. Jo klart att barn har en massa tankar och funderingar om hur saker är och varför.. Du har ju alldeles rätt i att det sällan är bara ens fel när det är tjafs och bråk. Himlans så tråkigt att ni inte kommit på nån bra lösning hur ni ska ha det emellan er och vara och prata som vuxna!:-/
Vad säger dom andra då om hur du blir proviserad?? Vad tycker dom man ska göra åt det?
Ja det är svårt att förklara stora saker för barn ibland, utan att trassla in sig i massa svåra ord osv!
Vad skulle du vilja att Nea vet mest av?

Men va härligt! Kul, hur länge har du och bästisen känt varandra då? Härligt att ha en vän som ställer upp så, det är fint och mycket värt! Hittat nåt bra gym där ni kan trivas att hänga då? hehe

Jasså, är det en sån som pratar mcyket men inte så mycket händer?.. svårt då.

Hur har veckan varit då? Blivit färdig med skolan? Något skojj att se fram emot till helgen kanske? hehe

Ta hand om dig

Linda Johansson

8 december 2011 12:18

Hejj Vilma !

Nej jag vet jag har varit väldigt dålig på att blogga på ett tag nu ... men just nu så har jag ingen lust alls att blogga ibland så skriver jag saker när jag är arg eller förtvivlad som inte gör saker så mycket bättre med tanke på situationen det blir bara mer osämja då och det vill jag försöka förhindra för allas skull speciellt för Neas skull då ! Så därför ligger jag lite lågt just nu men jag kommer att blogga igen snart det lovar jag dej och så klart alla andra som undrar / undrat varför jag inte bloggat på ett tag :-)

Hm nja vi har inte direkt pratat så om det ... Om Nea vill ta med sig någonting hemifrån när hon åker till sin pappa så får hon självklart göra det för mej iaf ... sen hur han gör eller dom gör rättaresagt hmm .. Det får stå för dom tycker jag :-) Det blir liksom lättare så för alla !

Nej jag tycker inte heller att hon har nånting att säga till om när det gäller min dotter visst hon har ett ansvar när Nea är hos sin pappa när hon är där ... Men mer är det inte utan det är jue jag och flickans pappa som sköter resten och det har hon väl lite svårt att förstå villket jag försökt förklarat för henne utan resultat det gäller jue att man lyssnar på varndra och att man förstår att man inte kan komma ifrån ingenstans och tro sig ha lika mycket att säga till om och bestämma när det inte ens är ens barn utan det är en annnans tjejs barn ... det är svårt det där tycker jag när man har föraökt sagt gång på gång vad som gäler och vad som är ett faktum men inget som verkar gå in !
Hon är en del utav Neas liv det har jag accepterat även fast det är svårt men det har sina orsaker till det ... Men den viktigaste platsen den har endå jag och så klart hennes pappa då !

Säger och säger jag har varit i kontakt med många myndigheter bland annat en jurist och alla säger samma sak att dom är ute efter att provisera dej så låt dom inte lyckas med det ... typ så !
Jag skulle bara berätta för Nea hur allting började och förklara för henne varför jag har agerat så som jag har gjort många gånger så hoppas jag att hon ska förstå en dag det är allt ... jag vill inte smutskasta någon så jag vinner ingenting på att prata illa om hennes pappa eller hans sambo (fast dom tror att jag gör det) det kommer bara att slå tillbaka emot mej själv en dag Nea börjar bli större hon kan bilda sina egna uppfattningar om saker och ting hon kommer kunna att uttrycka sig mer och mer och säga ifrån själv utan att jag ska behöva göra det åt henne som jag har fått gjort länge nog nu ! Förstår du hur jag menar ?

Vi har väl känt varandra hm jag är så dålig på det här men 2½ eller 3 år kanske :-)
Ja vi ska kolla upp lite gym efter jul och nyår så får vi se vart vi hamnar :-)

Veckan har varit bra men jag saknar Nea nå otroligt mycket men hon ringde igår och det var jätte kul att höra lilla rösten på henne :-) oftast så är det jag som ringer till henne men det händer att hon ringer själv också speciellt när hon är hos sin farmor och farfar då ringer hon ofta ...
Annars har jag varit med kompisar och försökt fått veckan att gå :-) Nej jag är inte färdig i skolan än jag har en uppgift kvar (Hoppas jag) att göra men den är snart klar ... nu väntar jag bara på svaret på provet hur det gick :-)

Ta hant om dej !

 
Ingen bild

Vilma

8 december 2011 13:07

Hej!
Åh så roligt att du svarade! :-) Jo det är klart det kanske är svårt just när man har mycket agg och ilska inom sig, men det är viktigt att få det ur sig också! Och kanske kan dom där, om dom nu läser faktiskt lära sig någonting av det?... Finns det ingen utomstående hjälp ni kan få eller något annat sätt ni kan ”prata” med varandra så att du dels kan få säga ditt och dem då kanske svara på det då.. För det kan ju vara någonting som dom också skulle vilja/behöva säga, eller ja..

Är det mycket som händer nu som du känner att det hade blivit fel om du skriver om? :-/ Menar så här inför jul eller så? Hur brukar ni göra med julfirande och julklappar? Du har inte skrivit någonting om erat julpyssel och såntdär, brukar vara så härligt att läsa om! ;) hehe

Jo ofta är det som du skriver, att det är lättare att man står för det man själv gör liksom. Men tänkte om det var så att ni hade saker ni håller er till eller kommer överens om saker så alla vet som vad som gäller.. :)

Men vad säger hans nya när du pratar med henne då och säger vad du tycker och hur du vill ha det? För det är väl lite luddigt kanske liksom var ansvaret där slutar, som du tycker att hon har, till det andra som hon inte har att göra med? Förstår jag rätt? Vad är det som är jobbigast med att se och acceptera att hon är en del av ditt barns liv?

Ja usch kan inte vara kul det där! Men dom kan väl liksom inte vinna nåt på att provisera dig? Liksom vad gör dom då och hur ska man komma ifrån det? Får man ingen hjälp i sånt här hur man ska komma ifrån det!?

Hur började allting, om man får fråga alltså? Det verkar liksom som en riktig soppa för er och inte alls nå roligt! Hur tog det slut med pappan o så ? Har den där tjejen funnits med länge eller kommit sen och bara ja..?
Vad säger Nea till dig om allting då? Menar som du får säga ifrån om för hennes skull och så? För det låter jue inte så vidare kul!

Ja det där med kontakt i veckorna är säkert lite känsligt åt olika håll, menar för ett barn kan det ju vara svårt eftersom dom säkert nånstans vet att dom lämnar en förälder som kanske blir ledsen för det, eller har dom fullt upp, eller så är det kul bara när man kan själv och vill ”vara stor” och ringa som vuxna gör! Hehe vet man ju de där leksakstelefonerna barn får, hur dom härmar hur vuxna pratar! Haha :-P

Men det fixa du säkert! Har du kommit in till våren nu också? Hoppas du kommer igång med skrivningen snart! Du verkar ha en välbesökt blogg och skrivit mycket förut! :-) Hoppas i alla fall att allt blir bra för er till slut!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards