Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

Tänkte passa på !

Av Linda Johansson - 3 oktober 2012 16:53

Hej på er !


Tänkte passa på och blogga lite medans Nea sitter och pysslar i hennes nya pysselbok som hon tyckte mycket om :-) Jag har inte träffat Nea så mycket dom här dagarna och det känns och det märks också på Nea , men det är ju så nu under praktiken jag åker iväg en bra stund före innan Nea vaknar (som tur är så har vi mamma & pappa (mormor&morfar) som ställer upp och hjälper mej den här veckan när Nea är hemma och min sista vecka på praktiken ! Det är inte lätt att få det och gå ihop men det har fungerat och jag gör min sista dag imorgon ... jobbade förmiddag idag också istället för eftermiddag jag böt och fick gå med en annan på avdelningen eftersom ingen av mina två handledare jobbade förmiddag idag men det funkade också jätte bra ... det är svårt att få det och gå ihop när man jobbar eftermiddag när Nea är hemma jag tar 12.25 bussen och slutar 21.30 så åker jag buss från Gävle till Sandviken (mina handledare är så snäll så dom låter mej gå så jag hinner med 21.30 bussen) hur skulle det annars gå liksom ? Men jag är inte hemma förens 22.20 så ska man hem och försöka gå Nea i säng som ska upp tidigt dagen efter ... det är inte lätt att vara ensamståeende många gånger men som sagt var tack vare mamma & pappa så har jag kunnat fullfölja den här praktiken och det har fungerat bra .... jag fick ett väldigt fint och bra omdöme idag ... jag smyg läste vad mina handledare hade gett mej för betyg och kommentarer som min lärare ska hajag kunde inte låta bli :-) och jag blev otroligt glad när jag läste vad dom hade skrivit om mej , det är sånna gånger man absolut tycker att det är värt och gå upp tidigt och åka buss och jobba en hel dag för att det uppskattas och man behövs för det har jag gjort dom här veckorna ... så nå tack fika blir det inte till avdelningen imorgon eftersom dom är så otroligt många där , och sen så är det faktiskt bara två stycken som har varit mina handledare som ska det största tacket ... utan det blir en liten tack insändare i tidningen det känns mycket bättre ...


Jag ska planera helgen för mej & Nea också , men det hinner jag med ... praktik imorgon förmiddag och skola på Fredag förmiddag så jag har tid att planera någonting ... jag vet redan nu att det blir både fredagsmys och lördagsmys som vi alltid brukar ha ... det ska bli skönt med helg , jag behöver vila upp mej lite känner jag det är inte alltid lätt att gå upp så tidigt på morgonen och vara pigg och glad resten utav dagen speciellt inte på kvällen .... Nu ska jag göra lite annat ... blir inge mer bloggande idag / kväll utan jag har lite annat jag tänkte att jag skulle hinna med ... men jag bloggar som vanligt imorgon igen ...


Ha det så bra så länge !

 
 
Ingen bild

Mimma

3 oktober 2012 19:08

Hej trevligt med ett litet inlägg! ;-)
Så jobbigt att försöka få det att gå ihop, och stackars Nea om hon blir uppe så sent! Finns det ingen annan som kunnat ställa upp och underlätta för er? Så både du och hon fick det lättare i veckan?!

Vad är det för rolig pyssel bok? Något du köpt åt henne? :-) Vilken djungel det är när man ska välja och hitta saker, vare sig det är till kalas eller något! :-/

Vad fick du för fint omdöme då om man får fråga? Grattis till det! Alltid kul :-)
Har du långa dagar nu då eller blir det behagligt i alla fall?

Hoppas ni haft en lugn o skön kväll och att sista dagen blir bra:-)

Linda Johansson

4 oktober 2012 18:46

Hejj Mimma !

Ja det har jue varit lite fullt upp med praktiken och så under dom här veckorna så bloggen har jag lagt lite åt sidan ... ber om ursäkt för det ... Ja , det har varit svårt att få det och gå ihop riktigt men som sagt var tack vare mamma & pappa så har det kunnat fungera ... nej jag har ingen annan som ställer upp än mamma & pappa , eller jo men jag är inte den som frågar om hjälp oftast utan jag ska klara saker och ting själv ... veckan har varit jobbig men det har gått Nea har inte klagat och då är jag också nöjd :-)

Det var en liten pysselbok jag köpte på ICA Maxi här omdagen med barbie ... klistermärken och lite sånt pyssel

Jag fick ett bra omdöme att jag har ett fint bemötande emot patienterna och ser verkligen till deras behov och att dom kunde se mej som en som jobbar där med dom i framtiden ... och dom tyckte att jag skulle börja jobba extra hos dom så jag fick G plus på betyger och man kan bara få G eller IG ... och det var riktigt roligt blev väldigt glad när jag läste vad dom skrivit så det blir roligt att lämna till läraren på Tisdag :-) jag har haft långa dagar jag har räknat ut att jag är borta i 11 timmar om dagarna om man räknar in bussen och praktiken så det blev lite jobbigt men endå roligt ... men nu ska det bli skönt att få komma tillbaka till skolan och slippa åka fram och tillbaka till Gävle om dagarna :-)

hur är allting med dej då ? haft en bra vecka själv ? ha en fortsatt fin kväll !

 
Ingen bild

Mimma

5 oktober 2012 09:27

Hallå :) Vilken härlig dag idag! Solsken i alla fall! ;)

Men det är helt förståeligt om man lägger undan vissa saker när annat måste få lite mer tid! Har ni sovit där då eller hur har ni löst det? Vad är ditt "recept" för att få vardagen att gå ihop?
Jag tror du måste träna på att sänka garden och förstå att man inte är starkast ensam, att det är helt okej att be om hjälp, det är ju snarare än styrka, att förstå att alla kan få det bättre genom att hjälpas åt - eller vad tror du? :)

Bra med lite extra pyssel plock nu när man inte börjar vilja vara ute på samma sätt när det blir ruggigt och mörkt!

Oh men det var ju jätte fint omdömme, så himla kul! Grattis til det!

Jo tack det är bra! :) Som du skriver, ibland är det mycket att få ihop vardagen och allt, men man får lösa det på sitt eget lilla vis! Jo det har varit en bra vecka, skulle dock gärna se lite mera höst värme och sol! haha

Hoppas ni får en bra fredag och att du bloggar lite mera snart igen, trevlig läsning det! hehe

Linda Johansson

5 oktober 2012 16:07

Hallå :-)

Ja ibland så måste man göra så , det har varit riktigt fullt upp dom här fyra veckorna nu och jag känner det i kroppen också ... Ja vi har sovit hos mamma & pappa så har Nea sluppit gått upp så tidigt ... det hade inte funkat annars ! för jag gick upp 04.30 när jag jobbade förmiddag tog 05.55 bussen och började 06.45 och Neas fritids öppnar inte förens 06.30 och jag har ingen bil så jag var tvungen att passa bussen också så då kan du ju räkna ut själv hur det hade blivit :-) då hade jag inte kommit till praktiken förens 08.00 kanske ... men mina handledare hade väldigt bra förståeelse för det så jag kunde komma lite senare om jag behövde men går det att lösa på annat sätt så gör man jue det så klart först , jag hatar att komma försent jag passar alltid tider så för mej var det en självklarhet att sova över hos mina föräldrar den här veckan istället :-)
Ja jag får försöka på alla sätt och vis att få det och gå ihop , jag tog bussen ifrån Gävle 15.30 så jag hann med den bussen mamma & pappa hämtade mej vid resecentrum här i Sandviken så åkte vi direkt och hämtade Nea lite efter 16.00 annars hade jag inte kunnat hämta henne förens 17.00 och det är för många timmar tycker jag , jag skulle aldrig ha Nea på fritis så länge om det går att lösa på annat sätt när hon börjar 08.00 på morgonen det blir 9 timmar ! så ja du förstår säkert :-)
Klart jag vet att det är okey att fråga efter hjälp men i första hand så vill jag klara mej själv det stärker mej som person när man får lite utmaningar och man klarar det själv ... sen har jag ju frågat om hjälp ? Eftersom jag har fått så mycket hjälp utav mamma & pappa dom här veckorna :-)

Ja , lite sol och lite mer värme skulle verkligen inte sitta helt fel känner jag , usch idag har jag frysit hela dagen och vill verkligen inte gå ut i onödan ... vi får hoppas på lite mer värme ... ha en fortsatt trevlig kväll tjejen !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards