Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Linda Johansson - 7 januari 2013 16:29

Är det någon mer än jag som längtar till våren nu ?


Jag vill börja vårstäda det som jag gör en gång om året , tvätta fönstrena , rensa ur skåp och lådor , dammsuga och torka av på balkongen och plantera blommor det är riktig vårkänsla för mej och jag vill ha vår nu ! Jag vill höra att det droppar från takena , jag vill se att snön börjar smälta och gräset börjar växa och bli grönt ! Jag vill köpa mej och Nea en varsin riktigt snygg vår jacka och ett par snygga vårskor ! Jag vill känna solens varma strålar mot mitt ansikte ! Men en är det så länge kvar innan jag får allt det där ! Varför ska vintern vara den längsta årstiden för ? Jag tror att jag bor på fel sida av jorden , jag skulle ha bott i ett land där det är varmt året om eller ja iaf inte snö och massa minusgrader , efter jul och nyår tycker jag att det räcker med vinter då kan det få bli vår igen ... nej då vi ska gå och tröka med den här jobbiga vintern minst 3-4 månder till herregud hur ska man stå ut ?


Jag tog tag i dammingen idag iaf , golven tog jag igår så nu är det väl ganska rent här hemma iaf men jag lär erkänna att jag slarvar en hel del när jag städar , det gjorde jag inte förut då var jag mer noga med städingen ! Hmm ! men vem vill göra något så tråkigt som att städa i flera timmar när det finns roligare saker man kan göra ! :-) Men nu är julen utrensad iaf så man slipper se den skiten iaf ... usch vad jag klagar idag känner jag !


När man pratar om vinter och kyla så ska jag ta en promenad till affären och hämta ut ett paket som jag skickat efter !


Hörs senare !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards