Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Linda Johansson - 13 januari 2013 19:27

Godnatt redan nu ! Ska bara ringa Jelan en snabbis och bestämma lekdag till veckan sen ska jag stutsa in i duschen efter mitt träningspass här hemma och sen slänga mej i soffan och kolla på den sista hyrfilmen ! Skola imorgon så då får jag lägga mej i tid ! Natti , Natti hörs imorgon !

Av Linda Johansson - 13 januari 2013 18:50

Hitta ett smootie recept på mjölk paketet med banan och kokos för er som vill prova :) själv avstår jag , kokos är inte min grej men nån kanske gillar det , ledsen för dålig bild hoppas att ni ser vad det står , tog en bild istället för att skriva ner det !

Av Linda Johansson - 13 januari 2013 18:46

Kvällsmat / kvällsfika ! Havregrynsgröt och bär !

Av Linda Johansson - 13 januari 2013 18:22

Jag har suttit och funderat på hur man kan börja träna hemma utan att behöva betala för ett gym eller skämmas ögonen ur sig när man går dit när alla andra redan kan ! Jag hittade på lite träningar som jag kan börja göra hemma i ett lugnt tempo i min egen takt men endå så att det känns och tar ! Har skrivit upp ett träningsschema åt mig själv som ska göras varje kväll när man endå är hemma !


Situps 100 st

Ben träning ca 100 st

Hoppa hopprep i 5 minuter till och börja med

Promenad ca 30 min (på dagen) i den mån jag kan !

Dansa med Neas wii i en timma !


Jag visste faktiskt inte att man kunde bli trött och slut i kroppen av att spela tv-spel men jag beställde två stycken wii spel åt Nea i julklapp som ni säkert hört tala som "Just Dance" och jag kände att jag ville prova det och kände energin på en gång så jag har dansat i ca en halvtimma nu och då har jag rört på hela kroppen samtidigt som det är roligt att dansa perfekt och slippa gå till gymmet och bränna kalorier så gör jag det hemma ! Dax att få en relativt fin kropp till sommaren !


 

Av Linda Johansson - 13 januari 2013 12:46

Smootie till Lunch idag igen ! Super gott ... Innehåller : vaniljyoghurt 1½ dl , en halv banan , 225 g frysta bär alltså en förpackning mix med blåbär , hallon , lingon , björnbär ! Om ni vill prova men jag kan rekommendera att försöka tina bärnen innan du lägger ner dom i mixen i micron i några minuter annars tror jag att mixen kan bli förstörd för min slutade fungera ett tag så det är vad jag rekomenderar ! Hoppas det smakar ! :-)


 

Av Linda Johansson - 13 januari 2013 09:52

Godmorgon !


Gick upp för en stund sedan och har försökt vaknat till med kaffe men det går inte så bra ... blev lite sent igår kväll sen så är jag ingen direkt morgonmänniska utan mer kvällsmänniska iaf efter den här ledigheten annats brukar jag inte vara något utav dom ... Imorgon startar första introduktionen för ny kurs som jag ska läsa specielpedagogik och det hade jag totalt glömt bort , tur att man kollade i almenackan imorse :-) lite nervös faktiskt , hoppas det är någon som man känner eller som man läst kurser med förut som också ska gå specielpedagogik , om inte annat så får man lära känna folk ! Men jag är inte den som pratar så mycket utan jag går till skolan gör det jag ska sen går jag hem ,  det finns dom som kan ställa frågor rakt ut i klassrummet inför hela klassen och verligen synas men jag är inte sån , utan har jag en fråga så frågar jag läraren sen när vi slutat , jag har aldrig tyckt om att prata inför flera stycken kan bero på att jag aldrig var med på redovisningarna i grundskolan så jag har inte riktgt lärt mej det ... annars är jag en framåt människa och tar gärna för mej här i livet men prata inför en stor grupp , nej det gör jag inte !


Hur som helst !


Det blev en lugn kväll igår som jag förstod att det skulle bli ... fick skjuts till hemmakväll för att hyra film och köpa deras sjukt goda godis , det är något med hemmakvälls godiset som smakar mycket bättre än andras plock godis , vad vet jag inte rikigt men jag vet att jag inte är ensam om att tycka det .... Så jag log i soffan hela kvällen igår och kollade på film och tröck i mej godis , lite självbehärskning hade jag och plocka inte på mej för mycket godis som jag alltid brukar göra utan det blev lagomt , det blev till och med godis över :-) men så klart det känndes lite ensamt och krypa upp i soffan själv men vad gjorde det när jag kunde dräggla över Joel Kinnaman ?! Hur snygg är han inte då ? Så det blev en bra kväll till slut , ensam att krypa ner i sängen senare på kvällen bara men det gick !


Kan rekommendera !


Johan Falk filmerna och då menar jag alla , om ni är som jag som gillar spänning och lite kriminallitet och framför allt Joel Kinneman som spelar en av huvudrollerna i dom här filmerna speciellt i den här filmen "Spelets regler" som jag såg igår ... Annars kan jag också rekommendera Snabba cach 1 och 2 dom är dom absolut favorit filmerna nu


 


Andra filmen jag såg i går var "Babycall" den kan jag också rekommendera , med Noomi Rapace , det stod att det skulle vara en skräckfilm men det kan jag inte kalla den riktigt , utan snarare en Thriller ! Spännande och tragisk film som handlar om en mamma och en sån som tvingas fly från pappan som misshandlat dom under en längre tid , den handlar också om barnmisshandel och man blir väldigt illa berörd , men en sevärd film endå helt klart trots att den är Svensk (jag brukar inte gilla Svenska skräck,Thriller filmer) och att den handlar om barn som far illa !


 


Jag har en film kvar att se och den tänkte jag se senare idag / kväll ... Först ska jag vakna till liv sen har jag funderingar på om jag ska ta en städdag här hemma och slänga in lite tvätt i maskinen och sen slänga mej i soffan och slappa framför filmen då vet man att man har gjort nån nytta iaf ... men jag är sugen på att ta en lång promenad idag också , stoppa i hörlurarna i öronen och bara gå komma ut och röra på sig lite ... får se hur mycket jag hinner , jag är inte så modig så jag vågar gå ut och gå ensam när det är mörkt utan ska jag gå så vill jag gå medans det är ljust och det är det jue inte så länge tyvärr !


Hörs senare !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards