Alla inlägg den 24 december 2010

Av Linda Johansson - 24 december 2010 10:36

Ett barns ängslan !

 

Ni barn som får fira en julaftonskväll , med en pappa som både är nykter och snäll

ni är lyckliga ni som får uppleva det !

Jag ska nu berätta om min lilla hemlighet .

Julen ska barnen lyckliga göra , min jul lyckas alltid min pappa förstöra !

När han nån gång är nykter då frågar han mig ,

är det nåt särskilt du önskar dig ?

En enda önskan jag inom mig har , att få fira jul med en nykter far !

En massa saker kan jag vara förutan , lika så kalle Anka i tv rutan

Låt mig få uppleva en jul utan sprit , för varje gång så dör jag en liten bit !

Jag vet att innan den kvällen är slut , så har du min mamma och mig kastat ut !

 

 

Diketen har ingenting med mig att göra , det är min mamma som skrivit den med tanke på alla barn som får fira en julafton med alkohol och rädsla !

Denna dikt blev också publicerad i tidningen !

Alla borde tänka till på att alla barn inte får fira en magisk jul utan det finns dom som önskar att den här dagen inte fanns !

GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards