Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Linda Johansson - 1 februari 2010 20:06

Nea åkte som sagt var till Danne idag , så jag har BARA varit hemma idag inne!

Var iväg till kiosken en sväng bara det är allt ! Så skönt att bara kunna vara inne en hel dag utan att känna skuldkänslor för någon !

Jag har inte gjort så mycket inne heller , kollat på TV suttit vid datorn !

Vid 14.00 la jag mej i sängen & läste ut en bok jag läst på ett tag nu men inte hunnit läst ut så idag läste jag ut den !

Så blev det inte bättre än att jag somnade , jag somnade väl runt 16.00 ungefär

Sov till 18.50 det är INTE bra nu är jag tröttare än vad jag var tidigare idag !

Man ska inte sova mer än ca timme men jag sov i tre timmar !

Men nu ska jag väl klara mej hela veckan utan att behöva vara så trött !

Skönt efter en hel vecka med en massa tok & bus att få varva ner vila upp sig

ligga & bara ta det lungt inga måsten ! Första dagen jag är barnledig så brukar jag oftast ta det lungt & vilja vara själv få lite egen tid efter en vecka !

Men jag saknar min skrutt unge så otroligt mycket fast hon åkte idag !

Så fort jag lämnar henne på dagis & börjar gå hemåt så kommer ångesten & saknaden efter henne att det är en HEL vecka innan jag får pussa & krama henne igen det är jätte jobbigt !

Men nu ska jag ro om mig själv den här veckan & passa på & göra saker som jag behöver & tycker är roliga !

Så att tiden fort så att Nea kommer hem igen snart !


Sen jag vaknade har jag bara orkat äta & kolla på TV

Funderar på om man kanske ska lägga sig i ett bad en stund skulle behöva det

Sen kl 22.00 är det Paradise hotell som gäller !

Så kvällen kommer fortsätta precis som dagen har varit

bara ta det lungt & slappa så mycket som möjligt !

Nej nu ska jag göra lite annat bloggar mer  i morgon

Tack & bock för mig !


Av Linda Johansson - 1 februari 2010 10:48

känner mej endå väldigt ensam när lill kärleken   inte är hemma hos mig !

Inga ord i HELA världen kan beskriva / förklara hur mycket jag älskar dej min älskade fina unge ! Du gör mamma så otroligt stolt varje dag som går !

Visst har vi våra jobbiga stunder ibland , båda har två starka viljor !

Men även om vi är osams & tycker olika många gånger , så VET vi båda två att vi älskar varandra endå & det finns ingenting som kan ändra på det !

Vi delar så mycket tillsammans du & jag vi andas samma luft , våra hjärtan slår samman , mitt blod rinner i dina ådror !

Det är så det SKA vara det finns INGET finare än kärleken till ett barn !

Det kommer att finnas många människor i ditt liv som kommer stanna men som också kommer att gå ! Ditt hjärta kommer att krossas oändligt många gånger , det kommer komma stunder då du känner att ALLT är hopplöst

Den dagen du träffas en kille som du älskar , som du vill ge allt till !

Men som en dag kanske krossar ditt hjärta & får dej att ALDRIG vilja känna kärlek igen ! kompisar kommer komma & gå !

Du kanske mister någon som du håller väldigt mycket av !

Dina tårar kommer falla många gånger under livet svåra skola !

Livet är INTE alltid lätt , nu är det lätt när du är liten & behöver inte ta några beslut själv mamma & pappa gör det åt dej !

Men du ska veta älskade lilla vän även om du blir stor & jag VET att du kommer att vilja bestämma mycket själv du kommer inte behöva våran hjälp lika mycket då (Vad du kommer att tycka själv) Så ska du veta att jag ALDRIG någonsin kommer sluta bry mej hjälpa dej finnas där för dej !

För jag vet att man behöver sina föäldrar även fast man blir stor till & med vuxen så behöver man dom PRECIS lika mycket som när man är liten !

Dom 5 åren vi har delat tillsammans finaste lilla tjej , det är BARA början på vad som vi kommer att dela tillsammans du & jag !

Vi kommer dela lycka , kärlek underbara stunder tillsammans , men också svåra stunder när man bara vill ge upp & lämna allt !

Men tillsammans klarar vi det älskade lilla vän , tillsammans är vi stark !

Om du bara visste , om jag bara kunde visa dej mer än vad jag gör hur mycket jag älskar dej !

Jag vet att du tycker att jag är dum många gånger , när du inte får den leksaken du vill ha eller när du frågar om du får vara uppe lika länge som jag , eller när du inte får kolla klart på filmen som snart är slut !

När jag skäller & när vi är osams !

Men lilla prinsessan , jag gör det INTE för att vara dum, jag gör det för att jag älskar & bryr mej om dej !

Du ska veta att det är inte alltid lätt att vara mamma , jag kämpar varje dag

Jag tror mig göra det rätta , men ibland visar det sig att det inte alls är det rätta ! Man lär sig av sina misstag ... jag försöker vara stark , jag försöker vara glad & posetiv men ibland så är det inte alltid så lätt att vara det !

Jag VET älskade hjärta att du en dag också kommer att förstå när du får egna barn att en mamma försöker så gott hon kan men att det inte alltid blir rätt,

man kan tyckas vara orättvis , dum eller snål !

Men allt man gör , gör man för sitt / sin barn !

Så en dag så kommer du att förstå mig , du kommer förstå att jag försöker så gott jag kan !

Vi kommer böta så OTROLIGT många motgångar tillsammans !

Vad är det man brukar säga ? Små barn små bekymmer stora barn stora bekymmer ! Det stämmer faktiskt !

Men jag ska följa dej på vägen , dela alla stunder tillsammans med dej !

Det är inte lätt att bli vuxen ibland kan det skrämma en att behöva växa upp & bli vuxen med allt vad det innebär !

Men jag följer dej vart du än går , ibland kanske du behöver mej mer än någonsin ibland kanske lite mindare !

När du behöver mig som mest så kommer jag gå bredvid dig & hålla dej i handen , när du behöver mej mindre eller känner att du inte behöver mej alls just då , Så kommer jag gå precis bakom dej & sträcka ut min hand , för vem vet du kanske känner att du behöver mig endå , då ska jag finnas bredvid dej

Så att du förstår att du ALLTID kan lita på att jag finns här för dej !

Jag kommer ALDRIG svika dej !

Jag älskar dej bortom all onändlighet !

Ingen är som du !

  

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards