Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Linda Johansson - 15 februari 2010 16:34

Nu har man tagit städningen också  , så nu kan man lägga det bakom sig i några dagar också ! UNDERBART !  Det är INTE lätt att ha två stycken som lortar ner så förbannat ! En unge som skitar ner , sen har man en karl som skitar ner LIKA mycket nästa gång kanske jag ska sätta han på städning ?   

Men ni är man iaf klar med det , ikväll blir det en LUGN kväll

Om jag ska jobba i morgon kväll så tänker jag bara ta det lungt ikväll , kolla på en bra film äta lite godis (Som man garanterat kommer springa av sig i morgon på jobbet!)

Bara ligga & inte göra ett skit , en sån dag behöver jag nu känner jag !

Sen vet man aldrig hur mycket jobb det blir till veckan , jag kanske bara har idag på mej att kunna vila ut rikigt !

 

Jag saknar min skitunge RIKIGT mycket redan också !

Jobbigt att lämna henne på dagis i morse ! Men vad har man för val då ?

Nea var väl inte så där JÄTTE sugen på att åka till pappa sin idag heller men

det blev SÄKERT bättre när hon kom dit !

Synd att hon inte får träffa honom så mycket i veckorna för han jobbar hela tiden endå ska han tjata till sig varannan vecka konstigt det där !

Aja ! Jag märker iaf på Nea att hon får för lite tid med sin pappa !

& hon är lite nere när hon kommer hem igen till mej för hon inte har fått varit med sin pappa som hon velat !

Synd det där tycker jag ! Lill skruttan om du bara visste !   

Av Linda Johansson - 15 februari 2010 14:26

Jag sa jue att jag skulle berätta för er om vad jag skulle göra i helgen om jag klarade det & det gjorde jag !

Jag är RIKIGT stolt över mig själv jag som var så SJUKT nervös & inte trodde att jag skulle klara det !

Men jag gjord det, ett RIKIGT under faktiskt ! Men om man lägger ner ALL energi & ALLT på just det man ska göra så tydligen så går det för mej då också  ! Men jag kan säga att det har varit SJUKT jobbigt & stressigt !

& man ska INTE tala om värkande fötter & ben !

 

Fredag & Lördag provjobbade jag på Monroés här i Sandviken ! En resturang

Jag VISSTE att det skulle bli SJUKT mycket folk eftersom det har varit Melodifestivalen här i Sandviken i helgen !

& den här resturangen ligger precis bredvid så klart att folket kommer dit & äter istället för att åka hur långt som helst !

Jag som är HELT ovan med sånt här kommer in ifrån INGENSTANS !

Kan säga att kan man inte kassan heller så är det RIKIGT svårt !

Plus 1000 olika maträtter hamburagre med olika saker på med olika namn , Tacos , kebeb rulle , kebab tallrik , kött , kyckling ., sallader ja ALLT !

Och allt var det kostar olika priser på allting !

Sen så ska man hålla reda på vad ALLA har beställt också när man inte ens står i kassan utan gör iordning maten !

Okejj det här blir krånligt för er bloggläsare jag gör det lite enklare för er !

 

Fredag

Vaknade tidigt var nervös som BARA fan första dagen på jobbet !

Nu gäller det , det är NU som jag MÅSTE klara det här , det är min chans att få ett jobb sen visste jag att det skulle vara SJUKT mycket folk också !

Det gjorde INTE saken lättare kan jag lova !

Mamma hämtade mej & Nea , Nea skulle vara hos mamma & pappa medans jag jobbade ! Så mamma skjussade mej till Monroés ! Jag började jobba kl 12.00 jobbade till 22.00

Det första man ser när man kommer dit är TOOOK mycket bilar !

Då vart jag så nervös att jag trodde att hjärtat skull sluta slå på mej !

Kommer in Satu (Svägerskan) står i kassan & har fullt upp !

Det är MYCKET folk där inne som står i kön !

Hon pekar åt mej vart jag ska gå in & byta om , gick in dit & så mötte jag chefans mamma i dörren så hon tog emot mig ! Gav mig en tröja & ett förkläde som var ETT måste eftersom man blir RIKIGT skitig av jobbet !

Började känna mig rikigt illamåeende för jag var så nervös !

Gick ut till Satu hälsade på alla som jobbade där föst !

Ställde mej bredvid Satu i kassan men fick börja göra hamburgare på en gång jag hade jue ALDRIG gjort något sånt tidigare !

Men med hjälp av allihopa som jobbade där så klarade jag av det mesta !

Jag stod lite i kassan också men inte var det mycket för det kom folk HELA tiden men när det började lugna ner sig efter 19.00 tiden !

Då fick jag prova stå i kassan medans Satu stod bredvid mig & visade vart jag skulle trycka & vad jag skulle trycka in då gick det jätte bra !

Men det är svårt att komma ihåg allting vad allt kostar & vad allt heter !

Så kassan kommer det nog ta ett tag innan man kan helt !

Men Fredagen gick SUPER bra jag varken tappade nån mat eller snubblade eller gjorde bort mej på något annat sätt !

Men efter att ha stått & gått & sprungit i 10 TIMMAR så var man RIKIGT trött & fötterna ska man INTE tala om , jag hade så ont i fötterna att jag mådde illa men jag var JÄTTE nöjd med mig själv & det var dom andra med mig också att jag kunde klara en sådan utamning !

När det var dax att sluta för kvällen så hade Nea somnat hemma hos mamma & pappa när Danne skulle hämta henne innan han kom & hämtade mej !

Så hon fick sova kvar hos mamma & pappa då ingen idé att väcka henne !

Så Danne hämtade mej jag var JÄTTE nöjd med min dag & glad att få komma hem la mej direkt i ett HETT bad , kan säga att man luktar INTE gott när man stått & stekt hamburagre en hel dag !

Sen efter badet var jag HELT slut i hela kroppen så jag somnade nästan direkt !

 

Lördag !

Faktiskt så var jag MYCKET mer nervös idag än Fredagen för nu visste jag jue hur MYCKET det igentligen var att hålla reda på !

Började 12.00 idag också skulle jobba till 22.00 samma tider !

Danne skjussade mej till jobbet det vet inte lika mycket folk då när jag kom som i Fredags MEN det var betydligt MYCKET jobbigare & svårare !

För jag kom in precis i ruschen när det var som värst !

Jag bytte om & gick ut direkt ill köket (om man kan kalla det ,det)

Där fanns det redan RIKIGT många beställningar så det var VÄLDIGT svårt att komma direkt in så där ! Hade ingen kontroll kände jag !

Men efter en liten stund så kom jag in i det & det gick bra jag sprang fram & tillbaka med mat där imellan tog jag kassan ibland eller så stekte jag på hamburgare eller gjorde sallad , kebab eller något annat !

Till lunch gjorde jag min egen planka med kött , potatismos , tomat & bea

SUPER gott men den kunde ha varit snyggare   

Men Satu tyckte att det var en RIKIGT bra första planka !

Tur att det bara var jag som skulle äta den då !

Efter lunchen så vart det full rulle igen , springa med mat , göra mat & stå i kassan till & från dock blev det färre gånger jag stod i kassan idag än i fredags ! Eftersom jag tyckte att det var MYCKET mer folk idag!

Men hela dagen gick sååå bra !

Fick MYCKET berömm av allihopa ! Satu sa att hon trodde inte att det var många som skulle ha klarat att komma in bara så där som jag & klara det så bra som jag gjode ! Chefen tyckte också att jag var duktig !

SKÖNT att höra när man gör sitt allra bästa !

Danne & Nea kom vid 20.00 tiden & åt lite grann hos mej !

Nea vart lite ledsen för hon hade saknat mej & jag hade jue inte rikigt någon tid att sitta & prata med henne för vi höll precis på att städa ihop efter oss

inna vi skulle stänga !

Så jag hade sån TUR att jag fick sluta 21.00 istället för 22.00

För dom tyckte att jag hade gjort mitt för den dagen & att jag hade varit så duktig ! Men när jag kom hem efter jag lagt Nea i sängen & läst

Så kände jag hur mycket överansträng jag igentligen var , som jag inte kände efter på jobbet ! Jag skakade så jag hoppade & HELA kroppen värkte !

Jag försökte lägga mej ner & sova utan att duscha eller bada för jag var HELT slut jag orkade inte jag ville bara sova det var allt !

Men jag hade alldeles för ont i fötterna & kroppen för att kunna sova !

Så jag tappade upp ett bad endå Danne ville INTE att jag skulle bada utifall jag skulle svimma i badet eller soman för jag var HELT slut han såg det på mig också & han var RIKIGT orolig !

Men jag somnade inte , men jag var på väg många gånger !

Efter badet så släppte värken i kroppen men inte helt i fötterna !

Men så pass att jag kunde soman iaf !

Det är INTE lätt som nybörjare att jobba i 19 timmar på två dagar

& stå & gå HELA dagen !

MEN JAG KLARADE DET & JAG ÄR SÅ SJUUUUKT NÖJD MED MIG SJÄLV !   

 

Så som det ser ut nu så kommer jag att få börja jobba där !

Kommer att jobba med Satu kanske redan i morgon kväll !

Jag kan int bli gladare än vad jag är nu !

Tänk vad nervös jag var inför helgen men klarade det sååå bra !

Nu vet ni vad det var för hemlighet !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards