Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Svar !

Av Linda Johansson - 28 mars 2011 14:20

Svar till : Anna

 

Jag säger som jag alltid brukar att hon ska åka till pappa och jag frågar om hon tycker att det ska bli kul att åka till pappa igen och att vi ses igen om en vecka att jag hämtar henne då !

Hon tycker vanligtvis att det är kul att åka till sin pappa men hon börjar säga mer och mer att han bara jobbar vilket jag tycker är väldigt tråkigt för hennes skull

Oftast så är det lillasyster som lockar ....

Näe jag har inte pratat med Daniel om det , det går liksom inte ... jag försöker prata så lite som möjligt med honom för att han är svår att prata med

vi ligger inte på samma nivå ... han har en ny tjej som han tycker ska ta mitt ansvar  dom pratar om uppfostran med varandra och jag får ta mitt själv ...

Så jag skulle ALDRIG göra mej till åtlöje och ringa  honom om det inte är nå jätte viktigt som jag måste prata med honom om !


Som sagt jag har inget som helst stöd i Daniel , jag har ALDRIG haft och kommer ALDRIG någonsin ha det heller tyvärr ... Jag har kämpat mej igenom det svåra själv och jag har vuxit i det också ... jag kan säga så här ... att jag är en MYCKET starkare förälder än vad Neas pappa är ... under hennes uppväxt så har han jobbat OTROLIGT mycket många gånger har han levt på sitt jobb ...

Medans hans nya har fått tagit hant om Danils och min dotter ... så han har inte varit lika mycket delakitg som jag han har mest sluppit undan ansvaret ...

Tur för honom att han har en tjej som klarar av det jag skulle ALDRIG klara av det ...


Jag och Nea har våra små "bråk" om det mesta faktiskt ... det beror på vilket humör hon är på ... Ibland kan hon bli arg eller skrika på mej om jag säger åt henne att spänna fast sig med bältet i bilen tex ...

Hon kan också bli arg om jag säger åt henne att plocka ihop i sitt rum för det är stökigt där ... Hon kan bli ledsen om en ballong går sönder tex ...

Eller om hon inte får sova i min säng ... Då kan hon gråta i flera timmar ...

Så det är olika jag tror att hon är inne i en jobbig perido nu och inte bara för mej utan det är jobbigt för henne också ... hon börjar i skolan till hösten och det är nu det händer jätte mycket i kroppen med all hormoner och allt som spökar ... Så ibland så tror jag inte riktigt hon kan hantera sitt humör

som tex när vi tjejer har mens ? Ena studen skrattar vi medans andra så gråter vi eller skriker och slänger saker ? En gång sa hon till mej att hon inte visste vad som hände med henne att dset är inte var var hon styrde sin kropp ...

Det här är nog en period som vi lär gå igenom tillsammans och eftersom vi tagit oss igenom alla andra jobbiga peridoer ensam så klarar vi det här också

:-)  annars är min dotter en UNDERBAR liten tjej som är väldigt omtänksam och full av kärlek !


Ta hant om dej !

 
 
Ingen bild

Anna

28 mars 2011 21:11

Har du kollat med pappan hur han lagt upp jobbshemat? Visst om man har barn, men det hör liksom till vuxen världen att man jobbar! Det kanske är hans sätt att ta ansvar över sitt barn, se till att tjäna pengar och försörja sin familj! Att du inte jobbar är upp till dig, men barn tar gärna på sig vad föräldrarna tycker och kan mycket väl spela på hur du känner!

Ni är väl föräldrar båda två, hur skulle du själv känna om han gjorde så emot dig?... Vilken hemsk sak att göra! Mot ditt barn och för er egen skull! Låter precis om att du lurade honom in i graviditeten och nu klagar du på att han inte spelar efter dina regler... Tycka synd om dig som är så ensam med allt det svåra men du verkar inte anstränga dig för att det ska fungera heller utifrån hur du skriver.


Vad är det tjejen hans klarar som du aldrig skulle klara?? :) Tur för han om han hittat en tjej som stöttar och hjälper honom och fungerar med eran dotter!

Usch då låter inge kul alls =/ Ja men det är säkert en period som du skriver!! Bara kämpa igenom så blir det bättre sen! Det jag menar med att prata med pappan är ju för både din, dotterns och pappas skull, han kanske har samma bekymmer? Eller så är det i alla fall för att slippa oron för din skull eller dotterns, för det måste bli konstigt för henne också om dem två viktigaste personerna i hennes liv inte kan prata med varandra!??
Vad gör du när hon skriker och gråter sådär? shit =/ Krokodiltårar??..

Trevlig kväll på dig!

 
Ingen bild

Liisa

29 mars 2011 12:33

Jag håller med. Det är väl bara bra att han har Johanna som tar hand om Nea som om hon vore hennes eget barn. Varför klagar du så mycket på henne? Du ska väl klaga på Daniel i såna fall och inte Johanna?
Tacka johanna istället som tar hand om ditt barn. Du vill väl Neas bästa? Ja men var då tacksam över att Johanna tar hand om henne för guds skull. För som sagt du förmedlar inte på ett spec bra sätt att du vill lösa saker och ting. Du klagar endast på alla fel och brister dem har hela tiden. Sen att Daniel jobbar hela tiden har väl inte du ett skit med att göra? Det är väl dems liv?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards