Alla inlägg under oktober 2012

Av Linda Johansson - 10 oktober 2012 19:34

Kryper upp i soffan och myser med mej själv med Polly godis :) Saknar min skuttunge ! :(

Av Linda Johansson - 10 oktober 2012 09:29

Godmorgon på er ! Tänkte slänga in ett snabbt tråkigt inlägg innan jag ska traska iväg till skolan för och fortsätta med min uppgift i psykologin , är inte ett dugg sugen på det faktiskt ! Jag vill krypa upp i soffan under en filt och kolla på TV hela förmiddagen , men det går inte ! Efter idag tar jag helg ! Skönt med tidig helg så imorgon ska jag sova ut :) så man ska inte klaga ! Har kommit på att jag faktiskt saknar praktiken ibland ! Inte dom tidiga mornarna och inte tempot men människorna och arbetssysslorna ! Jag är absolut född till och jobba med människor ! Det får jag höra hela tiden ! Nej nu svammlar jag , dax och röra på sig ! Hörs senare ! Puss och Kram !

Av Linda Johansson - 9 oktober 2012 17:31

Nu blir det skilda världar maraton med Jenny. L så ikväll lär man väl bli vaken ett tag kan jag väl tro , Hon skulle köpa med sig något vi kunde tugga på medan vi kollar , vad vet jag inte det får bli en överaskning :-) Jag älskar våra Skilda världar maraton , det är som en drog man kan inte slita sig man måste se avsnitt på avsnitt på avsnitt !


Hörs mer imorgon !


   

Av Linda Johansson - 9 oktober 2012 08:57

Sovit gott ? Jag vet faktiskt inte vad jag med ibland , tydligen så hade jag ställt klockan på 06.15 imorse fast jag skulle ha ställt den på 07.15 ! Hmm ! Men jag gick upp iaf men ångra mej och kröp ner i sängen en stund till ! Men somna om gjorde jag inte , så nu är jag trött , typiskt mej ! Ska strax gå iväg till skolan för lite vård och omsorg 2 , sen går jag nog ner på stan ! Bloggar mer senare och bjuder på en morgontrött bild på mej själv så länge :) Puss & Kram !

Av Linda Johansson - 8 oktober 2012 18:08

Vet jag inte vad !


Jag tycker om riktigt ... det är lite både och faktikst ! har myst ner mej i soffan med ljus precis  överallt den enda lampan som är tänd är vardagsrumslampan i fönstret så det är en riktig mysstämning här hemma ! Men självklart saknar man någon som sitter bredvid ... känns som om det är meninglöst å ha denna mysstämning själv men jag älskar ju ljus ! Ingen idé och sitta här och tycka synd om sig själv :-) Nu ska jag krypa upp i min sköna soffa och kramas med kuddarna och kolla på TV innan det är kväller , skola imorgon igen och sen får vi se vad som händer ! Blir inge mer bloggande ikväll ni får stå ut tills imorgon när jag får mer tid och lust !


Ha en fin kväll !

Av Linda Johansson - 8 oktober 2012 08:18

Godmorgon alla !


Sovit gott ? Det har jag , men natten var alldeles för kort tycker jag :-) men nu sitter man i skolan och ska försöka komma igång och plugga lite ... Det vart en stressig morgon imorse , tur att man har en sån duktig tjej som klarar det mesta själv ... mammas duktiga tjej ... usch vad ont i hjärtat det gjorde imorse och gå skilda vägar hon till sin skola och jag till min , det var väldigt  jobbigt att se henne gå  iväg  och veta att jag inte får se eller träffa henne förens några timmar på  Lördag men man får bita ihop det brukar gå bra men just när man lämnat och går därifrån och på kvällarna då känns det som mest den enorma saknaden , tomheten och tystnaden usch hoppas veckan går fort så hon kommer hem snart igen !


Nej nu lär jag väl börja skriva lite i boken kanske annars lär man väl aldrig komma igång :-) men först ska jag gå ner och köpa en kopp kaffe när cafeterian öppnar annars funkar det inte alls , känner att blicken fastnar och det blir suddigt när jag fäster blicken på dataskärmen jag är otroligt trött fortfarande ... men det blir nog bättre under dagen om inte annat ! Hörs senare !


Puss och Kram !

Av Linda Johansson - 7 oktober 2012 21:42

I soffan med tända ljus ! (Som vanligt)


I min ensamhet , men vad gör väl det ... Nea sover så sött i sin säng , jag själv blir vaken en stund till innan det är dax för mej och krypa ner också ... skola imorgon lämnar Nea 08.00 i skolan och går direkt till min skola för och göra klart en uppgift som vi har fått , det är skönt å bli klar med dom i tid dumt och spara ihop dom så har man hur mycket som helst och göra sen ... efter skolan ska jag ner på stan möta upp Jenny och uträtta lite ärenden med henne kanske ta en fika någonstans ... Sen har jag inte så mycket mer planerat faktiskt ... men det är skönt , man tar liksom dagen lite som den kommer istället !


Tänkte skriva lite om körningen det var länge sen jag skrev om den nu ... och det går bättre och bättre jag känner mej mycket säkrare bakom ratten nu än för några veckor sedan ... jag känner bilen och jag vet hur växlarna sitter och vilken växel som ska läggas i ! Känner mej redo och prova på motorvägen snart faktiskt ... jag tror att jag skulle klara det lätt , jag kommer inte göra någon tokig omkörning det första jag gör utan jag kommer ta det lungt och känna efter dom första gångerna innan jag kanske provar på och köra om någon ! Det är verkligen kul när man börjar kunna mer och mer , visst finns det saker som jag behöver träna mer på det ska jag inte sticka under stolen med men ...  annars så går det faktiskt bra och jag är stolt över mej själv som lyckats så bra ! Snart dags och skriva in sig på körskolan och skaffa mej en handledare där och prova på lite teoriprov ... jag SKA ha mitt körkort det skulle vara en sån befrielse för mej och Nea ...  Jag har kört hela dagen idag nästan det blev en vända i stan , sen emot Storvik för och stanna å äta lite , sen vidare ut emot Jädefors ... och en liten sväng nu på kvällen när jag och Nea skulle åka hem ... har provat på och köra i mörkret nu också och det känns också bra men ibland kan det vara svårt att se vart vägen går in någonstans men det går också bra !

Så som sagt var , det går framåt och jag lär mej mer och mer !


Nu ska jag krypa upp i soffan och kolla på TV en stund innan det är dax och krypa ner i sängen ! Börjar känna mej lite små trött men vill inte lägga mej än riktigt ... Så jag säger godnatt nu så hörs vi mer imorgon !

Av Linda Johansson - 7 oktober 2012 18:07

Eller inte riktigt just nu om ett tag ska jag , mamma & Nea spela Bingolotto ! Så nu ska vi vinna miljonen tänkte vi :)

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards