Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Linda Johansson - 3 maj 2012 20:58

 
Av Linda Johansson - 3 maj 2012 20:32

Godkväll !


Hoppas att ni haft en bra dag ! Min har varit jätte bra faktiskt ... som jag skrev tidigare godkänd i en utav kurserna jag läser får se hur det blir med dom andra har inte haft nå samtal med dom lärarna ännu ! Sen fick jag sommarjobb idag också ... Jag som har gått och oroat mej jätte mycket för att jag inte hört av någon om sommarjobb det har suttit som en klump i magen på mej ... ett sommarjobb måste jag ha eftersom jag inte får nå studielån under sommarveckorna ! Så det är jätte viktigt att ha ett sommarjobb ... Och det har jag nu ... jag är jätte glad att jag började jobba extra inom handikapp så jag fick in en fot och lättare fick sommarjobb ! Så nu är sommaren räddad ... visst det är inte kul att behöva jobba under sommaren när man helst utav allt skulle vilja vara ledig som många andra ... men ett jobb är ett jobb och ibland så är det obekvämt ! Men vi ska endå göra saker i sommar som jag skrev v.29 är jag hel ledig hela veckan så då ska jag försöka planera in den veckan får se om vi åker själva jag och Nea eller om Marcus också får ledigt eller om vi åker med mamma & pappa ... det är lättare att ta sig lite överallt om vi åker med mamma & pappa eftersom dom har bil ...


Hur som helst !


Vi har inte gjort så mycket idag ... jag har varit i skolan och efter skolan till handikapp för att prata sommarjobb ... Hämtade Nea 15.00 i skolan cyklade hem försökte ringa kompisar åt Nea men det gick inte så bra ... Så det slutade med att vi var hemma istället jag dammade av lite överallt och Nea låg inne och sura i sin säng ... man kan inte alltid få som man vill det måste lilla fröken fräken förstå ... Jag har precis läst en godnattsaga för Nea så nu ligger hon och ska till och sova Marcus somna isoffan som vanligt undra hur länge jag hann träffa han idag då hmm timme tror jag ... tur att han är ledig nu i helgen så man får spendera lite mer tid med varandra hur ska det annars gå ? hmm !

Vi får se vad morgondagen har ett erbjuda ... jag är jätte sugen på att åka in till Rättvik på marknad där men vi får se om mamma & pappa är sugen på det annars kommer vi inte in ... det är för dyrt och drygt med buss fram och tillbaka bara för någon timme det är det inte värt jag vill börja med mitt körkort nu ..ringde om det idag jag har fortfarande inte fått intyget för körkorttillsånd men hon skulle skicka det idag sa hon så jag hoppas att jag har det till nästa vecka ett körkort måste man ha slippa vara så begränsad behöva fråga mamma & pappa jämt ...!  hoppas på fint väder imorgon också ! Men det är väl att hoppas för mycket inte vet jag ? Nej nu ska jag sluta svamla en massa och krypa ner i sängen och läsa lite innan ögonen slår igen och det lär väl inte dröja allt för länge kan jag väl tänka mej ! Klockan ringde fööör tidigt imorse och det känns lite nu kan jag säga !

Godnatt !


  

Av Linda Johansson - 3 maj 2012 13:32

Sommarjobb fixat inför sommaren ! Känns så otroligt skönt ! Plus att jag får jobba med det som jag vill jobba med som jag ska utbilda mej till och fördjuta mej i (Utvecklingstörning) hur underbara är dom inte liksom ? Dom får en verkligen att smälta ! Sen fick jag betyg i Etik och Livsfrågor idag också så där är jag godkänd känns också otroligt bra ! Så nu flyter det på bra ... nu väntar jag bara på ett slut prov i datakunskap och betyg därifrån plus en uppgift till sen är jag klar där ... och slutbetyg i Medicinskgrundkurs ! Nu ska jag bara planera sommaren med Nea v.29 har vi semeter båda två så då måste vi hitta på något ... hoppas bara att älsklingen kan få vara ledig då också !


Jag brukar inet tycka om smågrabbar så men dom här två låtarna är sjukt bra !



Hörs sen !

Av Linda Johansson - 3 maj 2012 12:57

Om det funkar nu att blogga ifrån en Ipone ? Annars funderar jag på om jag ska börja blogga någon annan stans så man kan blogga ifrån mobilen också och inte bara datorn ... tex till sommaren !


  

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards