Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Mitt liv ?

Av Linda Johansson - 16 september 2009 13:40

Jag sitter här och funderar , Funderar på hur mitt liv igentligen ser ut ?

Har jag VERKLIGEN något liv ?

Mitt liv är samm samma HELA tiden VARJE dag händer samma sak !

Jag går upp på morgonen , äter frukost ensam eller med Nea

Gör mig klar , kollar på TV sitter vi datorn eller underhåller Nea fram till lunch

Laga mat , äta maten , diska

Sen kommer det jobbiga , hitta på något att göra ensam eller med Nea

brukar ALLTID bli samma sak , vi går ner till mamma och pappa sitter där och hökar , ibland kan vi hitta på något roligt att göra !

Är vi inte hos mamma och pappa , så är vi nere på stan och kollar runt eller så umgås vi med Linda och Hugo (inte alls ofta tyvärr)

Sen hem göra kvälls mat , äta , diska igen , kolla på TV och mysa en stund

sen är det göra kväller för Nea läsa saga och sen somnar hon !

Sen sitter jag här ensam varje kväll , så klart vid datorn för att ha någon att prata med iaf !

Lägger mej , vaknar och samma visa igen !

Det händer ABSOLUT INGNTING kul i mitt liv NÅGONGÅNG det är ytterst sällan !

Jag kan till och med räkna gångerna på en hand fan !


Jag vill ha lite äventyr i mitt liv , jag vill att det ska hända någonting NU !

Innan jag blir knäpp på ALLVAR !

Jag skulle vilja resa , flytta ifrån Sandviken få ett fast jobb , ett seriöst och bra förhållande med någon !

Men ALLT det där går inte att få !

Och det gör mej ÄNNU mer deprimerad än vad jag är just nu !

hade VÄRLDENS panik igår kväll när jag skulle sova , när jag gick igenom hur mitt liv ser ut !

VAFAN jag är fortfarande ung jag tänker INTE sitta här hemma och låta mitt liv pasera !

Jag VET att jag valde att skaffa barn i ung ålder , jag ångrar INTE Nea , men något jag kan ångra ibland är kanske att jag fick henne så tidigt !

Jag VET att man FÅR känna så !

Det är INTE bara jag som gör det ! Det finns MÅNGA fler som känner precis som jag !

Nea är mitt liv , mitt ABSOLUT bästa

Men bara för att man har skaffat barn , så behövar man inte sluta leva !

ÅH vad jag VERKLIGEN önskade att jag kunde få flytta härifrån Sandviken , börja om på nytt i en anna stad !

Träffa nya människor , nya möjligheter !

Känns som om jag är fast här i Sandviken för ALLTID !

Det är MITT staff känns det som !

Kan man vara med deprimerad än vad jag är just nu ?

INGENTING är roligt längre , finns INGENTING jag är sugen på !

Jag är RIKIGT JÄVLA rädd att om det fortsätter så här , kommer jag må ÄNNU sämre och gå in helt och hållet i mej själv !


Ne för mycket känslor för att kunna skriva nu , för att hitta orden som passar in !

















 
 
Ingen bild

Jessica

17 september 2009 14:30

Jag vill inte låta kläm tjeck och pracka på dig en massa saker. Men hoppas ändå att du tänker lite på mina ord. En ung kvinna till en annan, en mamma till en annan, någon med hjärtesorg till en annan...

Ensam är inte stark och även om du måste ta dig igenom dina tankar/känslor själv, så betyder inte det att du är ensam.
Istället för att stänga in dig, omge dig med vänner och skratta tillsammans, (eller gråt)! Unna dig lite extra och ta hand om DIG, finn DIN VÄG.

Det är inte alltid lätt att bli mamma i unga år,det är inte lätt att bli mamma när man än blir det! Tillåt dig att vara DU emellanåt, för är du trygg i dig själv och mår bra, då är du en bra mamma och då ger du bra saker till ditt barn!

En viktig sak att komma ihåg är (detta var jag dålig på tills min psykolog gav mig stöd) DET ÄR ALDRIG FEL ATT BE OM HJÄLP!
Det betyder INTE att man inte klarar någonting, det tyder på STYRKA och innebär MOD! Ibland behöver man lite andrum och tid för sig själv, inget fel med det!
Man kan inte allt, man orkar inte alltid - det är OKEJ!

Jag hoppas du kan finna någon tröst i mina ord. Du kommer alltid att vara du för dig själv, vad du än är för andra. (:

Varma kramar
Jessica

 
Linda

Linda

17 september 2009 16:22

Jag kan inte annat än att säga TACK så mycket för dina fina och betydelsefulla ord :)

Jag ska ABSOLUT tänka på vad du har sagt , jag ska ta mej samman och försöka tänka så posetivt som möjligt :)

Tusen TACK ännu en gång
många kramar till dej

http://lindajoohansson.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jessica

17 september 2009 18:35

Man är inte ensam även om man kan tro det ibland (: Dessutom, är vi alla ensamma så är vi ju inte själva om att vara det!...

Man har rätt att må dåligt, vara nere, gråta och vara ledsen! Det är till och med bra att man kan vara det! "Efter regn kommer solsken" som dom säger! haha
Det viktiga är bara att, om det är outhärdligt jobbigt, att våga säga det till någon, våga be om hjälp och säga "får jag luta mig mot din axel en stund". Eller "kan du hjälpa mig med barnen/tvätten/får jag sova på din soffa i natt" så att man själv får tid att andas eller så (:

Det gäller bara att komma på åt vilket håll man ska gå!

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards