Alla inlägg den 8 september 2009

Av Linda Johansson - 8 september 2009 18:11

Finns det INGEN som har ett par vita tjej skridskor och sälja i stl 30 ?

Nea ska åka skridskor med dagis på torsdag dom ska börja åka varannan vecka nu !

Och det skär i hjärtat på mej att veta att hon kanske är ensam om att inte få åka på tosdag , hon kommer bli ledsen

Har ni eller känner ni någon som har ett par skridskor i stl 30SNÄLLA säg till mej ?



Av Linda Johansson - 8 september 2009 17:28

Ja , vad har man för känslor IGENTLIGEN ?

Tror man att man mår bra , när man i själva verket mår dåligt ?

Försöker man dölja sin sorg / förtvivlan , blunda för det ?

Eller mår man bra ?

Det är en fråga jag faktiskt funderat LÄNGE på nu !

Ena stunden känns det VERKLIGEN bra , men nästa känns ALLT såå hopplöst !

SPECIELLT jobbigt känns det på kvällarna OCH på morgonen när man vaknar !

Jag vet inte om det kan ha något med att göra att man haft någon där bredvid sig , som helt plötsligt inte finns där mer ?

Man hann liksom bli van med att ha någon där , eftersom man inte var så van med det förut !

Saknaden finns FORTFARANDE kvar där , OCH kommer finnas kvar där LÄNGE !

Det är INGENTING jag kommer försöka dölja , eller skynda på , det får ta SIN tid helt enkelt !

Även fast det är MÅNGA gånger jag VERKLIGEN önskade att jag kunde glömma ! SPECIELLT jobbiga stunder !

Jag hade iaf något tryggt även fast jag VISSTE att det inte skulle bli långvarigt , så kände jag mej trygg

jag har ALDRIG varit så trygg med någon som jag var med honom !

Första gången han sa vad han tyckte och kände FÖRSTOD jag att det inte fanns en chans på miljonen att det skulle kunna hålla mellan oss  !

Men ENDÅ så kom det som ett slag i magen den dagen det VERKLIGEN tog slut på allvar !

Det är MÅNGA gånger som jag ångrat sakerna jag sa just då !

Att jag borde ha handlat helt annorlunda , så skulle det inte ha varit så här idag !

MEN samtidigt så har jag skällt på mej själv också , och sagt "hade det inte hänt då ,så hade det hänt någon annan gång"

Att det MÅNGA gånger var tur att det hände så pass tidigt endå om det nu skulle hända !

Det var helt enkelt inte meningen att det skulle vara han och jag !

Ibland har jag bara lust att skita i ALLT och ta mitt pick och pack och flytta till Falun , jag och Nea

försöka där tillsammans !

MEN det finns INGENTING som säger att det skulle bli bättre för det !

Det kanske inte skulle fungera endå , och då står man där och inte vet ALLS vart man ska ta vägen !

Men TRO mej , tanken har slagit mej ALLT för många gånger !

Men sen så finns det ALLTID någon som verkar sitta på min axel och tycker HELT annorlunda !

Och tanken är HELT borta , lika fort som den kom  !

Dom säger att kärleken ska vara så UNDERBAR , Ja men om den nu är så UNDERBAR som "alla" säger ?

Varför slutar det OFTA med att någon blir lämnad ensam kvar ?

Själv efter mina erfarenheter av killar , så tycker jag kärleken BARA är skit !

Om man håller sig borta ifrån den , så slipper man bli sårad !

Man slipper gå igenom sånna här dagar , som jag har gått igenom !

När man KNAPPT kan andas , vaknar med panik , somnar med panik !

Man känner sig HELT värdelös att man INTE är värd NÅGONTING eller någon !

Jag tror också att jag MÅNGA gånger kan överdriva , KLART att det finns bra kärlek också !

Jag har bara inte träffat den ännu !

Jag är bara inte redo för det just nu , jag behöver tid att bearbeta "honom" först , komma över honom !

Innan jag vågar mej in i något igen , innan jag kan släppa in någon i mitt liv (OCH Neas liv) !

Det är BARA så synd , att barnen också blir lidande , Nea tyckte VERKLIGEN om honom

Hon ville OFTA upp och kramas och busa med honom , hon såg honom som en trygg person , någon som både hon och jag tyckte om , som vi TRODDE tyckte om oss också !

Hon pratar fortfarande om honom än idag och undrar varför han inte vill vara med oss länge !

Vad säger man ? Man känner sig så hopplös och värdelös just då !

Det enda jag kan komma på att säga då , är att vi tycker om varandra men att vi valde att inte bo tillsammans !

För det var INTE mitt val , det var hans !

Men jag vill INTE smutskasta honom heller och säga , ne han tycker inte om oss !

För jag VILL INTE att Nea ska veta det !

Men samtidigt så VET jag att han VISST tyckte om oss , men på sitt eget vis , så som han var kapabel till !

Men sånt räcker inte i längden , INTE när barn finns med i bilden !

Då behöver man något tryggare , någon fast punkt !

Inte något där man inte ens VET när man ska träffas nästa gång !

Det finns MÅNGA frågor  , men faktiskt INGET svar !

Jag tror INTE jag någonsin kommer få ett svar på mina frågor , jag tror inte han vet det själv ens !


Ne , nu får det vara färdig blabblat här !

Kände att jag behövde skriva av mej , och ALLA som läser min blogg och läst den ett tag vet jue självklart

vem jag pratar om så jag behöver inte skriva något namn , det kan ni sätta dit istället

Jag behövde bara skriva av mej lite , det brukar hjälpa mej efteråt är jag lugn igen !


Tack och bock för mej , på återseende !




















 










Av Linda Johansson - 8 september 2009 14:24

Har precis hämtat Nea gumman på dagis , FASIKEN hon har fått punktering på cykeln så nu lär pappa komma över senare och hjälpa mej , jag vågar då INTE mej på att laga den isåfall blir det BARA värre Tungan ute

Om han har tid idag då , annars får det vänta tills nästa vecka , Nea åker jue till Daniel i morgon endå så hon behöver jue inte ha nån cykel då !

Sitter och väntar på att klockan ska bli 15.15 ska möta Linda och Hugo utanför oss , ta en promenad ner till ÖB

måste handla hem lite behöva ha saker , som tvättmedel , rengöringsmedel till städ osv !

Sen vet jag inte rikigt vad vi ska hitta på efter det , vara ute kanske ?

Funderar på om man kanske ska knata ner till statsparken , men MÅSTE förbi mammsen och pappsen också

och hämta mina grejer där som jag behöver i morgon !

Så blir det TIDIG kväller ikväll , är så OTROLIGT trött fast jag somnade en stund i sängen tidigare idag !

Hade först svårt att somna , sen när jag väl somnade så drömde jag nå skit , så jag vaknade efter typ 1 timma !'

Ne dax att göra sig klar kanske !

Bloggar mer senare kanske , annars som vanligt i morgon !


Tjingeling !






Av Linda Johansson - 8 september 2009 08:20

Godmorgon !


Nu har dom gjort om bloggsidan också , så nu vette fan nu lär man väl lära sig det här också antar jag Skrattande

ÅH va SUPER DUPER trött jag är nu , sent vart det igår innan det vart någon liten ordning på datorn iaf !

Men den är fortfarande inte klar , hade TYVÄRR MYCKET virus på datorn !

Men det ska bort , ska bara få lite hjälp först Skrattande

Kan jue ingenting av sånt här !


Ska snart knata iväg med Nea till dagis , sen ska jag hem och slänga mej i soffan eller sova en stund så man orkar med dagen sen !

Ska jue dejta Linda och Hugo sen så !

HOPPAS på fint väder idag , som igår så kanske man kan ta sig en vända i statsparken ! Cool

Nej nu blir det inge mer bloggande just nu , ser knappt bokstäverna så trött är jag !

Får se om man få ett samtal senare ikväll då...


Tingeling Tyst







Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards