Alla inlägg den 1 september 2009

Av Linda Johansson - 1 september 2009 19:39

hahah kanske inte världens bästa låt , men den gör mej GLAD !


http://www.youtube.com/watch?v=0hmWB-dCCew


Sen en låt som är fin men samtidigt inte :)

Lyssna gärna !


http://www.youtube.com/watch?v=0ssz93XTQ8Q




Av Linda Johansson - 1 september 2009 18:12

Godkväll bloggen / Bloggläsare !


SKÖNT att vara hemme nu känner jag , har varit på stan HELA dagen typ !

Mötte upp Elin vid krysset kl 12.15 gick förbi efekt för att kolla hur mycket det skulle kosta och klippa mej , var lite för dyrt tyckte jag 380 kr

Det är MYCKET pengar för mej , det är pengar som kan gå till MYCKET annat som är viktigare ! Men jag brukar jue klippa mej där och varje gång är jag ALLTID lika nöjd när jag går därifrån ! Så jag ska ta mej en funderare på hur jag ska göra , för det är BARA den här månaden jag har råd isåfall !

Knatade över till Selmas Elin fikade lite och jag har JÄTTE hungrig så jag beställde in en hamburgetallrik TUR att jag valde att ta en 90 g istället för en 150 g orkade fan inte hela 90g ens ! :D

Satt där och snackade lite skit ett tag , sen var det besöket på det ROLIGA stället Arbetsförmedlingen (HATA) Var så SJUKT lång vänte tid när jag kom dit kändes som om ALLA skulle till AMS bara för att jag skulle dit :D

Men fick tillslut komma in , och allt gick bra ! Nu slipper man gå dit på ett tag iaf ! SKÖNT !

Lämnade in 3 filmer jag hyrde på hemmakväll också på samma sväng !

Så nu är det gjort så slipper man tänka på det !

Efter det knatade Elin och jag runt på Lindex , Kappahl och Kicks

Det enda jag hittade var ett par örhängen rosa , och typ våtservetter för ansiktet som man kan ta bort sminket med , och ha lite överallt !

När vi inte hittade något annat så roade vi oss ett tag med att sitta på krysset och spana in en massa folk , ALLTÅ det finns INGA noramal folk i Sandviken det har jag märkt KLART Och tydligt idag !

Den ena ser fan värre ut än den andra , förlåt men man MÅSTE faktiskt tänka på hur man klär sig ibland ! Det går INTE att sätta på sig vad som helst !

Så Elin och jag fick oss ganska många skratt kan jag lova :D


Sen började klockan närma sig 16.00 och jag skulle hämta Nea !

Danne skickade ett mess igår kväll , han menade på att jag skulle hämta henne i statsparken kl 16.00 klart gick jag dit !

Andfådd och jävlig , men INTE fan var det några barn där !

Blev jue helt förstöd klockan var endå 16.00 och inte FAN hade jag nå pengar på mobilen heller (Jag som hade tänkt att jag skulle fylla på den på stan men SJÄLVKLART glömde jag det)

Skickade hejvilt mess till pappa att han skulle ringa upp mej !

Men inte ringde han , så jag provade med att skicka till bror att han skulle säga åt mamma att ringa upp mej så fort som möjligt !

För ANTAGLIGEN så var dom på dagis och jag var en halvtimme försenad PGA att jag sprang runt i statsparken som en galning och letade Nea !

Till slut ringade mamma upp , så hon fick hämta mej vid badhuset och köra mej till dagis !

Där hittade jag jue dom inte inne , och inte ute heller !

Så jag sprang runt där som en galning också och letade hittade en fröken till slut och hon sa att dom var ute och lekte (fast jag inte hade sätt till dom)

Gick runt där och letade men såg till slut Kajsa Neas dagis fröken då var dom bakom deras lilla bod som dom har leksakerna i (KONSTIGT att jag inte såg dom då)

Bad om ursäkt att jag var försenad men berättade som det var att Danne hade sagt i statsparken !

Så när jag stod och pratade med Kajsa om dagis tider och så för Nea

Så springer hon iväg igen , jag såg jue inte vart hon tog vägen så jag tog förgivet att hon hade gått till framsidan till mamma , Så jag sa hejdå och gick till framsidan men INTE var hon där inte ! Då var jag inte långt ifrån att skrika högt !!!!!!!!!! FY FAN va trött jag var på allt just då SPECIELLT allt letande !

Det visade sig att Ida och Nea hade sprungit in och gömt sig för mej !

Så till slut fick jag med henne hem iaf !

Just då ville jag BARA hem och ta det lungt efter ALLT springande och letande !


Nea var GRYMT sur när vi kom hem , hon ställde sig i hallen i hörnet med huvudet emot väggen och armarna i kors och sura en BRA stund !

INGENTING var bra , jag frågade om hon var hungrig NEJ det var hon jue inte !

Jag frågade om hon tyckte det var roligt att äntligen få bli storasyster

NEJ det var ABSOLUT inte roligt !

Frågade om hon hade bytt blöja än men INGENTING var bra då !

Inte ALLTID kul att hämta ungarna på dagis när dom är så där sura !

Men det var inte så konstigt hon hade varit på dagis sen 09.00 till 16.30 idag (för jag var försenad) Så det är VÄLDIGT mycket för Nea som inte är van att gå på dagis !

Eftersom hon har varit hemma hela sommaren !

Så det var nog därför hon var lite små sur för hon var nog trött !

Åt lite mat , borstade tänderna hon ville själv gå och lägga sig till och med !

Då är hon VERKLIGEN trött för annars brukar jag få tjata !

Men hon har fortfarande inte somnat och hon la sig i sängen vid 17.30

Trodde hon skulle somna nästan på en gång !

Men hon somnar väl snart , vill också lägga mej snart faktiskt är också trött !

Men funderar på att kolla på en film som börjar kl 21.00 på 6:an

Om jag orkar hålla mig vaken tills dess !

Nu är ÄNTLIGEN Nea hemma så slipper man vara ensam , fast jag har jue inte rikigt varit ensam heller bara på kvällarna ! Och det är jag jue endå alltid när Nea somnat !


Är LIIIITE smått avunsjuk på Micke som snart ska sätta sig på flyget till spanien i en vecka !

FYYYY ! vad orättvist ! En MASSA sol och värme , Okejj vi har haft det fint och varmt idag jag ska inte klaga !

Men endå !

Så nu sitter han på arlanda och väntar in flyget som ska gå 19.30 !

Och här sitter jag som ett fån och glor :D

Fyy livet kan VERKLIGEN vara rikigt orättvist ibland !



Nej nu ska jag göra lite annat , Bloggar imorgon igen !
























Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards