Alla inlägg den 7 september 2009

Av Linda Johansson - 7 september 2009 19:52

Godkväll !  / Fan känner mej som en gammal tant när jag säger Godkväll :D


Den här dagen har varit BRA faktiskt !

Började med att jag lämnade Nea på dagis i morse som vanligt 09.00

Gick hem , åt lite frukost och kollade på TV duschade och gjorde mej klar !

Sen var det bara att traska och hämta Nea för klockan började bli 14.00

Knatade direkt över till Linda och Hugo , när jag hämtat Nea på dagis !

Linda och jag satt och tjattrade gojja som vanligt och ungarna var ute och lekte utanför !

Nea skaffade sig en massa kompisar bland annat JÄTTE små SUPER söta kattbebisar (gissa om jag fick höra av Nea sen vad vi skulle skaffa för djur hem)

Nea och Hugo har varit ute och lekt hela eftermiddagen , förutom när dom kom in och skulle berätta något , men lika snabb ut igen ! :D

Linda och jag satt och pratade om att vi BORDE lägga undan 40 kr om dagen (pengar vi röker upp varje dag) och sätta in på ett konto där vi inte kan få tag i dom förrens ett visst datum nästa år !

Alltså 40 kr på ett år skulle bli 14 600 kr

Vi satt och planerade att åka utomlands och ta ett billigt hotell i 2 veckor !

Skulle vara HELT jävla UNDERBART och få åka iväg ett tag !

Men om vi kan hålla det , det är jue en HELT annan sak det :D

Vi satt också och diskuterade om att vi ska FAN börja spela på hästar och på Keno , så kanske man kan vinna en summa pengar HÖHÖHÖ :D

Linda och jag med våra planer och drömmar ! :D


Nea och jag knatade hemåt vid 17.30 tiden hem för att äta lite kvällsmat bada en skitig unge , och lägga en ännu tröttare unge :D

Hon var lite små gnällig på hemvägen , men när vi väl kom hem så släppte det !

Slängde henne i badet , medans jag gjorde lite mat

Åt lite , sen borsta tänderna (viktigt) och läste bok , medans Nea kollade i boken själv en stund efter vi läst så passade jag på och tog reda på disken som tog över HELA diskbänken :D

Så nu är det gjort iaf SKÖNT som FAN !

Nea somnade under tiden jag diskade , så nu sover hon lilla fia lotta !

Ska träffa Linda och Hugo en stund i morgon också , få se vad vi hittar på i morgon !

Senare ikväll ska Markus komma förbi och hjälpa mej med min dator , det har ett VÄLDANS STORT behov av att rensas på lite skit kan jag LOVA !

Men tänkte att Nea skulle få somna in rikigt först så hon inte störs av att Markus kommer hit , man vet aldrig !

Sen efter han har hjälpt mej med datorn så väntar sängen på mej också !

Är nå OTROLIGT trött redan kan jag säga , men MÅSTE få ordning på datorn först !

Sen är det min tur att nanna kudde :D

Klockan kommer ringa 07.30 i morgon , för Nea ska upp till dagis så lika bra att vara utvilad !

Nej , nu ska jag hitta på lite annat att sysselsätta mej med innan man får gå och sova !


Godnatt sovgott & var rädda om varandra ! Glädjs åt det ni har !





















Av Linda Johansson - 7 september 2009 09:36

Jag undrar om hösten är på väg ?

När jag gick till dagis med Nea i morse , så tyckte jag att det var lite VÄL blött i gräset , undra om det kan vara frost ?

Vill INTE ha höst nu ! vart tog sommaren vägen ?

Vi har jue knappt haft någon i år ! Så GRYMT besviken på sommaren iår !

Men nu får man väl välkommna hösten istället , för den har sin charm den också ! Tända ljus överallt , krypa upp i soffan med en varm kopp choklad

och kolla på TV eller läsa en bok !

Det är INTE helt fel det heller :D

Nämen Linda vad du har gått och blivit posetiv inställd nu ! :D

Ibland så vaknar man upp och inser att man VERKLIGEN mår bra !

Att man har ALLT man igentligen behöver !

Visst finns det saker jag saknar i mitt liv , men istället för att må dåligt över dom sakerna så , ser jag häldre till dom sakerna jag HAR , som jag kan glädjas åt istället !

Känns som om JUST idag är jag stark !

Jag HOPPAS att det sitter i ett tag nu ! Så man kommer på fötter igen!













Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards