Alla inlägg den 30 september 2009

Av Linda Johansson - 30 september 2009 16:31

Sitter och funderar för FULLT om jag ska och Nea ska flytta till Brynäs i Gävle

Jag har bott här i Sandviken i snart 23 år och jag har INTE fått ut NÅGONTING utav det , bara besvikelse efter besvikelse !

Kanske dax att börja på en ny kula ?

Men samtidigt är jag så RÄDD för nya utmaningar SPECIELLT när Nea ska följa med också !

Tänk om jag inte trivs ? Tänk om inte Nea trivs ?

Hur blir det med dagis finns det dagis där som hon kan börja på ? Kommer hon att trivas lika bra där som hon gör på dagiset hon går på nu med alla sina kompisar ?

Jag känner folk där så det är inga som helst problem alls , så ensam kommer jag inte att bli iaf ! Och det är SKÖNT att veta det iaf annars skulle jag nog INTE våga flytta!

Flytten med alla saker och allt är redan ordnat , jag får hjälp av mina kompisar som bor i Gävle så det är INTE heller nå som helst problem !

Jag har pratat med Neas pappa också och det lät inte som om det skulle vara nå problem för mej att flytta dit !

Men samtidigt , det är ett STORT steg och ett ännu STÖRRE beslut att ta !

Ska på möte på familjerätten nästa tisdag ska ta och fundera tills dess , om jag VERKLIGEN är redo för ett sånt kliv !

Isåfall så kommer jag ta upp det där på mötet !

Nej nu ska jag och Nea snart knata iväg till Kusin och leka lite med dom !

Tjingeling !








Av Linda Johansson - 30 september 2009 08:27

Godmorgon !

Jag har preis lämnat Nea på dagis , hon började tidigare idag för hon är på dagis på Dannes tid han har henne ifrån 08.00 till 14.00 inte för att jag förstår VARFÖR han har henne så kort tid när han jobbar längre än till 14.00 men det har väl sina orsaker kan man väl tänka sig !

Aja skit samma !

Hon är iaf på dagis nu , dom skulle ha lite utflykt idag så hon fick med sig en lite matsäck med kakor och festis och risifrutti och äpple det blir nog bra Skrattande

Jag kom hem för en liten stund sen och vad FAN märker man ?

Hemtelefonen och alla TV aparater har slagit ur proppen har gått hur KUL är det då ?

Det står på Facebook att jag ska ha 94% tur idag jahaja det börjar jue bra när proppen bara går så där  !

Kunde inte ringa någonstans heller , men skickade iväg ett mess til pappa , han ringde upp men han kunde jue inte göra någonting för han är jue på jobbet !

Så jag slängde iväg ett mess till Jimmy , han sa att han kunde hjälpa mej om jag hade nån propp hemma men hur ska jag kunna veta vilken som är rätt och inte då ?

Är jue noll insatt i sånt där !

Annars hade han nån propp hemma som skulle kunna passa sa han , men pecis så kom stömmen tillbaka !

Så han trodde att det var ALLOKTON som höll på med någonting !

att jag bara skulle låta det vara !

Nu funkar TVn OCH hemtelefonen men jag har bara några få TV kanaler dom jag har haft är tydligen borta !

pappa får komm hit senare och hjälpa mej , kolla om det blivit nå fel !

aja nog om det nu !

Nu ska jag ta det lungt finns inget att kolla på på TVn heller och här orkar man inte sitta hela dagen så jag kanske lägger mej och vilar en stund , eller läser en bok !

Sen när jag hämtar Nea på dagis ska vi försöka hitta på någonting vad vet jag inte rikigt än men det lär väl bli någonting iaf !

Lill skruttis är ganska förkyld nu , rassel hosta och snorig vet inte om det bryter ut nå feber eller nå mer men det visar väl sig sen klädde på henne VARMA kläder när vi gick till dagis iaf !

Vantar , mössa och en tjock tröja och en tröja under och två par byxor det bör räcka !

Blir det för varmt får hon väl klä av sig då !

Höll på att frysa IHJÄL nu när jag gick med Nea till dagis , nu är VERKLIGEN hösten här det känns i luften och så blir det MYCKET kallare och löven på träden byter färg !

Men jag skulle HELST slippa spendera hösten ensam med Nea , tror både jag OCH Nea skulle behöva någon i våra liv

Men det får bli när det blir det !



idag kännd det lite lättare , jag hade hoppats på det för gårdagen känndes INTE alls

Nu VET jag vad folk tycker om mej , vad jag betyder för dom och VILKA som betyder mer !

Jag har ALLTID vetat att min storebror varit mer speciell än vad jag är i mammas ögon !

Och jag tänker INTE vara dotter till någon som tycker att jag är misslyckad som person OCH som mamma !

Igår fick jag verkligen höra också att hon tycker att jag har misslyckats med både Jobb , Nea och med mitt liv !

Hur JÄVLA kul är det att höra ifrån sin egen mamma ?

Jag behöver INTE folk runt omkring mej som jag inte betyder någonting för !

Sånt klarar jag mej bra utan !

Vissa bryr sig BARA som sig själv , och deras egna problem och skiter i att jag KANSKE inte mår så bra alla gånger !

Dom ser bara sina egna problem !

Nej det finns tre personer i mitt liv som tar ALLDELES för STOR plats just nu för att kunna släppa in andra som jag kanske VERKLIGEN kan betyda någonting för !

Jag har bestämt mej för att jag ska klara av det här !

Nej det här gör mej bara ledsen och upprörd dax att kanske sluta här !

Tjingeling !




Låt era barn ALDRIG känna sig värdelösa eller misslyckade !

Få dom att VERKLIGEN känna sig älskad och att dom är bra som dom är !

INGNETING kan göra så ont ända in i själen som när en mamma eller pappa säger att dom tycker att ni är Misslyckad som person !








 










 



Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards