Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Svar !

Av Linda Johansson - 8 mars 2011 15:52

Svar till : Erika

 

Ja tyvärr så är det nog så att dom mår bra utav att göra mej ledsen och göra så att jag mår dåligt ... Dom väntar bara på att jag ska göra minsta lilla fel så dom kan vända det emot mej när det gäller Nea .... Dom tänker INTE ett dugg på Nea när dom gör så emot hennes mamma ... dom förstår inte att Nea behöver mej lika mycket som hon behöver sin pappa ... J kommer aldrig kunna mäta sig med mej hur hon än gör ... men jag tror inte hon förstår det ... Jag VET också att Nea får göra i stort sätt allt där hemma  för att J är rädd att säga ifrån ...

För hon vill jue inte att Nea ska tycka att hon är sträng och att hon är dum ...

Här är det tvärtom dom sakerna som jag anser att hon inte ska göra dom får hon inte heller göra ... hon tycker att jag är sträng många gånger det säger hon åt mej också men barn mår bra utav regler ....

Det märks klart och tydligt när hon kommer hem igen efter veckan hos sin pappa att hon tror att hon får göra som hon vill ... eftersom hon spenderar lite tid med sin pappa och mesta tiden med J så kan det jue bara bero på henne ?

Att Neas pappa går med på att J gör så här är bara för att han inte bryr sig ett skit om det ... om han också fick som han vela så hade Nea bott hos som nu och jag inte fått träffat henne något alls ... han ser nog J som en mamma åt Nea och inte jag .... Han har aldrig vad jag vet sagt åt J på skarpen någongång ...

Jag menar det är bara hans barn som blir lidande förstår INTE hur han kan blunda för det ... ibland så tror jag att J är viktigare än hans eget barn ...

Och det skrämmer mej ska du veta ...


Nea förstår väldigt MYCKET det visar hon klart och tydligt i hennes tänkande hon vet att jag och J inte tycker om varandra ... Hon kan ibland vända oss emot varandra ... det är nog ett sätt för henne att inte visa att hon väjer sida

det ska hon INTE behöva göra heller ... J tror inte på det men jag har ALDRIG sagt åt Nea att hon inte får tycka om J utan jag uppmuntrar henne många gånger att gå fram till J och säga hej om vi träffas på ute ... På klädbytar dagarna sist så var det samma sak ... J gick förbi och Nea gömde sig bakom mej och då sa jag åt henne att gå fram och hälsa på J och hennes lillasyster ...

då gjorde hon det ... Hon vet väl hur det blir om vi träffas ute det är synd ...

Men ibland så är det SVÅRT att inte säga ifrån när det är något som inte bör göra ...


Tack för att du tror på mej som mamma och att jag gör ett bra jobb ...

Jag försöker göra mitt bästa men ibland kan det bli väldigt fel jag är medveten om det själv ... många gånger har jag handlat fel när det gäller just J och våra möten ute ... Jag har ställt till en schen och Nea har mått dåligt pga det ....

Jag är bara människa jag också jag kan inte ta hur mycket som helst ... Jag visar bara att jag har känslor som alla andra ... Ibland kan jag få ångest att jag skällt ut J framför Nea att hon INTE ska behöva se eller uppleva det ...

Men man är oftast efterklok som tur är så händer det inte ofta då är det nå VÄLDIGT speciellt om jag gör det ...


Tydligen så tycker dom inte det ... dom säger att jag lämnar bort Nea hela tiden

jag är VÄLDIGT noga med min tid med Nea när hon är hemma eftersom vi har varannan vecka man missar så mycket under veckan hon är borta ...

Om Nea vill åka till mormor och morfar så följer jag oftast med ... Mamma och pappa kan tycka att jag är trökig på det sättet för att jag ska alltid vara med dom får inte ofta vara ensam med Nea ... Nu är det så att Nea är väldigt mammig och hon vill ha mej med ... När hon ska sova över hos mormor & morfar dom få gångerna hon gör det då ska jag också sova kvar annars vill hon inte .... Så hon är så van med att vara med mej eftersom jag inte lämnar bort henne ofta så ibland är det svårt att lämna bort henne ....


Jag VET att Nea kan sakna mej när hon är hos sin pappa ... sen om han säger nå annat det bryr jag mej inte om .... För han är inte där med henne eftersom han jobbar så mycket så kan han inte heller veta vad som händer ...

Klart att hon kan vara trött som du säger och jag håller med dej mamma brukar oftast vara bäst när man är trött , ledsen eller sjuk ... Så det han säger det tar jag med en nypa salt ... :-)

 

Bamsekramar !



 
 
Ingen bild

Lina A

8 mars 2011 18:30

Jag har läst lite i din blogg och slås av ditt förakt och avsky mot den här människan, pappan till ditt barns sambo.

Vad säger du till Nea när du och sambon träffats? Hur reagerar hon på era möten? Kan det vara så att hon hellre avstår att säga hej för att hon ser efter dig och inte vill att du ska bli arg/ledsen?

Du skriver att denna tjej var en "vilt främmande människa"... Hur hade du velat bli introduserad för henne av pappan? Hur talar du om för pappan om du träffar en ny? :-)

Alltså jag kan verkligen tänka mig hur fruktansvärt det måste kännas, som du så väl uttrycker i din blogg!!! Absolut!
Men någonstans måste man ju tänka att den här tjejen inte heller kan ha det lätt, även om efter att ha läst vad du skriver verkar, milt saagt, lite konstig...

Varför är du så inställd på att dem gör saker emot dig och för att förstöra? Du skriver att "J kan inte mäta sig med mig" - är det en tävling om något??...
Vaarför skriver du så mycket om vad "J" gör och tycker och varför hon gör saker, alltså hur vet du det?`Berättar Nea saker om det så du vet eller har du pratat med någon som talat om för dig?
Det är helt ärligt lite faschinerande hur väl insatt du verkar vara i deras liv, eller Neas liv hos sin pappa, men jag kanske har fel om hur mycket man vet om varandra?? :p

Hur brukar Nea reagera på allt som händer? Märker hon på dig när det är någonting och liksom, vad säger man till ett barn då? Vad säger hon?.. Måste vara mycket som hon tänker på och inte förstår! /:

Vad säger dina föräldrar om allt det här? Hur tänker ni att man kan göra? Man känner ju folk som går ifrån varandra och ser hur olika alla sköter det. Finns väl ingen lösning som passar alla, så det måste kännas jätte svårt! /:

Hoppas det blir bra snart, ta hand om er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards