Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Svar !

Av Linda Johansson - 8 mars 2011 18:36

Svar till : Lina A

 

Oj vad mycket du skrivit :-) till och börja med tackar jag för din kommentar och jag ska försöka svara så gott jag kan på alla dina frågor ... säg till om det är något jag glömt eller som du inte riktigt förtår ....


1. Ja jag hyser ett STORT agg emot J och det är inte så konstigt efter allt som har hänt ... hon har svårt för mej också så det där är nog ömsesidigt tyvärr ...

Man kan inte gilla alla och vi fick en dålig start och det var inte mitt fel ...

För det första så visste jag inte om den här tjejen för tösens pappa hade inte sagt något om att han träffat en ny tjej ... för det andra så tog han med henne första gången han skulle träffa Nea en stund när vi nyss gått ifrån varandra och Nea var liten liten , han hade inte heller förvarnat mej för det att hon skulle följa med ... för mej vart det en chock när hon skrev in i min lägenhet och tog förgivet att jag skulle bli glad över att se henne ... jag bad henne gå för jag var inte redo att träffa henne mycket pga att pappan inte berättat om henne och jag kände mej kränkt utav det hade han förvarnat mej så hade det gått lite bättre skulle jag kunna tro ... iaf jag bad henne lämna min lägenhet , men hon vägrade hon sa "Jag får vara här om jag vill" så jag sa åt henne att det fick hon inte för att det är min lägenhet men hon vägrade gå ut endå ... det kallar jag INTE en bra början ... det var då jag förstod vilken människa hon var , någon som ALDRIG kommer lyssna på vad jag säger eller acceptera mej som mamma eller som person !

Sen fick ALDRIG jag och tösens pappa vara ifred via överlämningarna av tösen vilker jag anser att det var våran tid att berätta hur allt gått och vad man bör tänka på osv ... då stod hon som en hök brevid lyssna och la sig  i HELA tiden ... Inte heller nån bra start på någonting ... Sen har det bara fortsatt

så Nej jag kan inte annat göra än att hysa agg på det här viset ... !


2.

Jag vet inte varför hon reagerar så det kan ha att göra med att jag har skällt ut J framför henne ett x antal gånger ja ? Men om en människa förföljer dej vad skulle du göra då ? Om en människa springer efter dej på stan ? Skulle inte du bli förbannad och ryta i åt personen då ? Jag vill kunna gå på stan med min dotter utan att J ska springa efter oss och gå efter oss dit vi ska .... har jag rätt eller har jag fel ?


3.

Nu är hon ingen främmande människa men hon har varit en gång i tiden ?

Jadu jag hade iaf velat att han kunde ha berättat om den här tjejen , vem hon var och hur hon är som person ? Det är en självklarhet att jag som Neas mamma vill veta vad det är för en person som ska ha med min dotter att göra tycker du inte det  ? Han hade kunnat gjort det på ett MYCKET finare sätt än vad han gjorde ... berättat om henne innan han tog med henne hem till mej så jag var lite förvarnad iaf att han träffat en ny tjej rätt eller fel ?


4.

Grejen är den att hade hon gjort på ett helt annat sätt ifrån första början så hade det varit HELT  annorlunda idag ... jag är INTE en sån person som går runt och hatar och lägger ner dålig energi på folk bara så där utan då är det verkligen något som har hänt ...

Hon hade inte behövt mått dåligt idag om hon hade tänkt sig för innan hon handlade många gånger om hon redan från första början accepterat mej som tösens mamma vilket hon ALDRIG har gjort ! Familjerätten har reagerat på hennes handlingar till och med då är det något som är fel ??

Jag tycker INTE synd om henne hon har skapat detta själv genom sina handlingar som man bäddar får man ligga heter det ?


5.

Jag VET att det är så bara tösens pappa har anmält min pappa 2 gånger utan andledning ena gången var det något om att han skulle ha ringt tösens pappa nångång på natten och hotat honom till livet vilket INTE är sant ... han sa att han hade samtalet inspelat men när vi bad honom spela upp det för oss för han anklagade min pappa då sa han ifrån inte ens åklagaren skulle få lyssna hade han sagt då ... helt utan vidare bara så där ... Sen var det nån mer gång som jag inte riktigt kommer ihåg hur det var ... Mej har han hotat med att dra mej inför rätta 5 gånger vilket han gjort 3 gånger av dom .... kontaktat advokat angåeende ensam vårdnad om tösen nu har han inte fått det så klart eftersom jag är en bra mamma ... men det kostar jag har betalat flera TUSEN kr för advokat kostnad pga hans jävla påhitt... bara lite utav det så inte kostigt att jag tror att dom är ute efter att förstöra för mej ... !

Det är absolut INGEN som helst tävling vad har du fått det ifrån ? Jag skrev det i ett sammanhang för jag berättade att mamma alltid är bäst ? :-)

Jag är Neas mamma jag behöver inte tävla ;-)

Hur menar du nu om att jag skriver vad J gör och inte gör ? Jag VET snälla lilla du vad hon har gjort ? Jag har fått stått ut i snart 6 år så nog bör jag veta vad jag pratar om ?

Nea pratar ja det gör hon , men senaste har hon bara sagt att J tvingar med sig Nea ut för att hon måste ut med hunden och det hjälper inte att Nea säger ifrån hon ska ut .... Vilket är tråkigt eftersom hon inte alls ofta vill vara ute när hon är hos mej jag frågar ofta om hon vill gå ut och leka men hon vägrar med eller utan kompisar ... ibland går det men inte ofta ...

Sen har hon väl sagt att hon också kan tycka att J är jobbig klart hon tycker det hon tycker väl att jag är jobbig ibland också lika så hennes pappa det tillhör hennes ålder ....

Hur menar du att jag är väl insatt i deras liv ? jag vet INGENTING om hur det är där hemma för jag får INTE veta någonting ... tydligen hade Nea haft magsjuka förra veckan hon var hos sin pappa men det har han inte sagt någonting om alls det berättade Nea för mej hade inte hon sagt det så hade jag inte vetat något ? Men det hade inte varit så konstigt om jag hade varit insatt där eftersom MIN dotter bor där varannan vecka om du minns det ? :-)

Jag har all RÄTT i världen att veta vad som händer där borta ....

Men nej lilla vän jag är inte så insatt ....


6. 

Ja klart hon går och funderar på varför det är så här ... Jag försöker förklara för henne att J och jag tycker olika saker att vuxna ibland bråkar det kommer hon säkert märka när hon blir större också ... All går inte ihop ... (som jag säger alla kan inte leka bra tillsammans) man måste försöka förklara på hennes nivå så hon förstår och ge rätta svar vilket inte alltid är lätt , för isåfall går hon väl och funderar på det också....

Hon blir ledsen när dom här stora bråken ute blir så klart hon vill inte att J och jag ska bråka det förstår väl jag också .... men man får förklara för henne att ibland måste man säga ifrån när någon har gjort fel ...


7.

Mina föräldrar är UNDERBARA dom har ställt upp på mej till 110% igenom alla dom här åren dom har också brytits ner psykiskt många gånger pga allt dom sätt hört och upplevt dom har delat mina känlsor min förtvivlan och min gråt och hat .... Dom ser inte heller nån utväg och dom kan inte heller med J

Dom säger att J har förstört det mesta precis som jag säger ...

Det finns ingen utväg nej tyvärr jag får drass med denna människa för att tösens pappa har valt henne inte har vi gjort det iaf .....


 
 
Ingen bild

Erika

8 mars 2011 20:32

Jag håller med dig. Danne hade kunnat skött det betydligt mycket bättre! Ni hade nyss gått ifrån varandra och hade en liten nästan nyfödd bebis, klart det är känsligt när den andra parten träffar en ny även fast att det är slut.
Jag tycker att han kunde gjort det snyggare. För din skull!
Och kanske för sitt eget samvetes skull men jag börjar tro att han inte har något. Han verkar inte bry sig alls.

Konstigt tycker jag också att det är att han dragit in dig för rätten ang vem som ska ha ensam vårdnad om tösen, som jag förstått så jobbar han ju alltid. Vad ska han ha henne hemma för när han själv aldrig är hemma?
Sen behöver hon sin mamma minst lika mycket som sin pappa utan att någon annan ska lägga sig i.

Sen kan jag själv tycka att det är bra att J tycker om Nea, men det ska inte gå till någon jävla överdrift lixom. Det verkar ju som hon manipulerar henne tycker jag! Verkar som att hon vill få henne att välja sida.
Som du skrev att hon la Nea på sitt bröst när hon var liten, lixom hallå vad är det för fasoner?
Varför gör hon så?
Det är ju din dotter =)

Ha det bäst kära du

 
Ingen bild

J

11 mars 2011 18:39

Ja men det är konstigt att du lämnar bort Nea den helgen du har henne? Varför kan du inte vänta med att festa till helgen då Nea är hos sin underbara pappa! Som faktiskt gör allt för att Nea ska ha det bra.. Du lämnar bort henne till dina föräldrar när du har henne vissa helger och festar istället. Varför väntar du inte med det tills hon är hos sin pappa och Johanna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards