Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Linda Johansson - 14 januari 2011 12:03

Jag förstår INTE hur man kan säga att man vill något så JÄTTE mycket

och endå göra HELT tvärt emot !

Det går tydligen bra att se andras problem men att se sina egna är tydligen omöjligt ! Men förvånad är jag då rakt INTE ! Jag har tyvärr fått vara med jag också i snart 6 år utan att jag ens vill det är INTE jag som valt det är "Han"

Jag har inte valt "Henne" för det skulle jag ALDRIG göra !

Man MÅSTE se till barnens bästa , men det har INTE "han" gjort !

Han har BARA tänkt på sig själv den här gången !

Därför så får vi andra också lida för det och det är FEL !

Men jag har HELT slutat att bry mej om vad "Hon" skriver , vad "Hon" gör !

Så länge det INTE påvärkar mej och Nea !

Men det har INTE "Hon" gjort , "Hon" är på oss som en HÖK !

Dit vi går dit går  "Hon" också !

 "Hon" förföljer oss och snokar omkring ! Hon lägger sig i och tycker mer än hon borde göra ! Hon bestämmer och manupulerar !

Fast hon INTE har någonting att säga till om !

Hon TROR sig veta lika mycket som jag ! Hon TROR att hon betyder LIKA mycket som jag ! Skillnaden är ENORM vilket hon INTE tycks förstå !

En sak förstår jag INTE och det är att man kan sitta och säga till ett barn "Kalla mej mamma det får du" !

jag läste en artikel i tidningen för nån dag sedan om JUST Extramammor / Extrapappor ! hur dom ska göra för att vinna barnets förtroeende och att det ska slippa bli en massa onödigt bråk !

Barnen ska SJÄLVA få bestämma vad dom ska kalla den extra personen som kommer in i deras liv ! INGEN ska påverka det åt dom !

Att man ska vara noga med att kalla sig "VÄN"  ! Annars blir barnet förvirrat och oroligt !

Som TUR är så är min dotter så pass stor nu att hon VET vem som är hennes mamma och vem som är viktig och viktigast i hennes liv ! 

Men det kanske hon hade svårt att skilja på när hon var liten bebis !

Neas uppväxt , som skulle vara en fin tid , som man kunde njuta av !

Så som det SKA vara !

Den blev otrygg , bråkig , en dragkamp mellan två olika familjer !

Det värker i hjärtat när jag tänker på att jag INTE fick njuta av Neas tid som bebis , pga en enda människa som kommer in och förstör och sabboterar ALLT i sin väg ! Och den här människan har gjort mej OTROLIGT hatisk emot henne !

Och hon tycker att vi ska bli "Vänner" och glömma allt som varit !

Hur FAN rent ut sagt tror hon att jag kan bara glömma att hon har förstört HELA min tid tillsammans med min dotter !?

Det är INGENTING man bara glömmer och förlåter

Jag måste tyvärr lära mej att leva med det och tänka tillbaka och bli ledsen !

Men förlåta & Glömma det går INTE !

Jag kan säga att jag avundas "Henne" som får ge sin dotter en trygg uppväxt

något som jag inte fick ge min dotter tack vare henne !

Hon behöver inte vara orolig för sin dotter mår dåligt pga osämja och dragkamp

Hon kan njuta HELT när hon växer upp , följa VARJE steg och nya saker hon lär sig varje dag ! Slippa ha ont i  magen , slippa behöva dela sitt barn med någon som hon känner avky för ! Slippa gå igenom det jag har gått igenom i så MÅNGA år ! Men fick jag en enda önskan så skulle jag önska henne det samma !

Så hon förstår vad hon har gjort under dessa år !

Vad hon har förstört och ställt till med !

Hon tror att hon gjort väl med allt hon gjort , men det är snarare tvärtom !

Det är dax att hon kan se skillnaden på att vilja väl och att vilja fööör mycket!

Vad som är acceptabelt och vad som inte är !

Det är SVÅRT att få henne att förså det här !

Att det är INTE bara att gå vidare och glömna öppna famnen och bli sams !

Då skyller hon på MEJ att jag inte vill försöka , att jag gör så att det inte kan bli bra osv !

Men här har du sanningen ! Jag kan INTE förlåta dig , eller glömma det du har gjort ! Det har du sällt till med helt och hållet själv , det har du dej själv att skylla för ! Hade du tänkt på konsikvenserna före innan du handlade så hade det INTE varit så här idag !

En dag är Nea stor den dagen vet man inte om du ens finns med det är INGEN som kan garantera det , men JAG jag kommer ALLTID finnas kvar med Nea !

Och den dagen hon blir större är jag rädd att hon kommer se tillbaka

och må dåligt för vad vi ställt till med ! Hade du gjort annorlunda !

Så kom INTE och säg att jag inte vill försöka , att jag gör så att det inte funkar ! Du har tagit ifrån mig och Nea den mysiga tryggheten vi skulle ha haft för varandra när hon var mindre (Det är INTE säkert Nea tackar dej en vacker dag för det du har gjort) Du har tagit ifrån mig en underbar tid och uppväxt med mitt barn ! Du har tagit ifrån mig det STÖRSTA man någonsin kan få höra i livet just ordet "mamma" det tog du , som om det vore den självklaraste saken i hela världen , som om det inte betyder någonting !

Du har tagit ifrån mej och Nea tryggheten att kunna vara ute och känna att man inte behöver kolla bakåt hela tiden för att du ska komma där och förstöra våran dag ute tillsammans ! (Vilket Nea också reagerat på)

Det är så MYCKET du har förstört för oss !

Och du säger att du får ont i magen av mitt beteende !

Du har ont i magen , jag har ont i själen och hjärtat för ALLT jag förlorat och missat pga dej ! Vad tror du känns mest i hjärtat ? ett hårt ord , skrik ?

Eller att förlora det som ska vara sååå självklart ? En lugn mysig och trygg tid med sitt barn ? Jag trod du vet svaret !

Sätt dej ner och fundera på , vad du har ställt till med !

Vad du har förstört under dessa år !

 

Därför kan du HELT sluta upp med att tracka mej varje dag med att det skulle vara MITT fel att det är som det är !

Sluta HELT att skriva till mig , för det länar sig inte endå !

Jag vill INTE ha något med dig att göra , för det jag känner för dej

är JUST bara hat ! Avsky !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards