Alla inlägg den 8 september 2011

Av Linda Johansson - 8 september 2011 21:01

Nu är det dax att sova om en


 stund känner jag !



Ögonen och huvudet blir tröttare och tröttare ! Inte så konstigt när jag har gått upp 07.00 varje dag i en vecka snart !

Så på Lördag ska det bli skönt med lite sovmorgon !

Innan jag tackar för mig och lägger ner huvudet på kudden så tänkte jag slänga ihop några ord i bloggen !


Den har dagen har varit allt annat än lätt ibland har man inte den där orken

som man skulle behöva så många gånger ! Ibland försvinner den när man som bäst behöver den !

Men man får räkna till 10 och bita ihop ! Försöka göra det bästa utav situationen !


Nea och jag hade ett RIKTIGT gräl idag jag känner mej fortfarande förtvivlad och vilsen i mig själv jag borde ha handlat annorlunda !

Även fast jag vet att jag alltid gör mitt bästa men ibland blir det inte rikigt som man vill och man handlar fel väljer fel helt enkelt !

Man är inte mer än människa man får fela och med det lär man sig hur man ska hantera situationen bättre nästa gång man växer sig starkare både som person och som mamma med erfarenhet !

Jag märker mer och mer att Nea börjar bli stor nu en egen människa med egna

känslor och hon vet vad hon vill hon har ett JÄVLANS humör  och envis som synden själv (Hm undra vart hon fått det ifrån *Vissel*)

Det är svårt ibland att kunna hantera en svår situation man står liksom och

svajar man måste andas och räkna till tio minst tre gånger !

Nea vet om att hon gjorde fel idag vi har pratat om det hon var riktigt ledsen

jag vet inte riktigt vad det berodde på om det var för att hon visste att hon gjort fel eller om hon kände att jag varit lite väl hård !

Det är absolut inte lätt alla gånger !

Man tappar fotfästet och greppar förtvivlat efter det lilla stråeet men förgäves

Nu är allting lungt jag log bredvid Nea tills hon somna vi låg och pratade om

både det ena och det andra , vad för skojj vi ska göra i helgen , om hon vill tapetsera om i sitt rum och i vilken färg osv !

Nu sover hon lungt i sin säng jag skulle inte klara av att lägga mig osams

det är något som är viktigt att inte lämna någon ledsen arg eller upprörd

(Någon som betyder något för mig)

 

 

Mammas lilla skatt jag hoppas att du har överseende med mig

 

 ibland att jag också är mänsklig och kan fela som alla andra !

Att orken inte alltid finns där när man behöver den !

men att jag ALLTID gör mitt absolut bästa för dej !

Att man kan vara osams men gud vad skönt det är när man säger förlåt och är sams igen !

Du är det finaste jag har den kärlek som mitt hjärta bär för dig

det saknas ord att ha något så otroligt fint så nära !

Det här är bara början för oss vi ska dela så mycket under så många år tillsammans du och jag !

Både sorg , glädje men så länge som vår kärlek till varandra är stark så klarar vi det tillsammans !

Du och jag

jag och du



Dax att börja tänka på refrängen kanske krypa ner under mitt sköna täcke i min underbart sköna säng och läsa medans jag lyssnar på regnet som smattrar på fönsterrutan utanför !


Tankar  funderingar förtvilan oro frågor glädje hat frustration


Av Linda Johansson - 8 september 2011 08:51

Vi Välkommnar hösten !


  

En grå och trist och regnig årstid !

Leta i garderoben efter varmare kläder , eller ut och shoppa nya !

Paraply stövlar vantar ja allt vad det innebär !

För mej är hösten den tråkigaste årstiden med bara regn , regn och åter regn

Men har man tur så kan solen titta fram och värma en aning ibland !

Vindar som kryper in under kläderna kylande vindar !

Det har redan börjat mörkna på kvällarna , löven börjar ändra färg på träden

börjar falla ner som ett täcke på assfalltet !

Det känns som om det var igår jag gick i bara linne på jobbet !

Och nu är hösten redan här !

Det mysiga med hösten är att man kan tända ljus och krypa ner under en varm

filt framför TVN och dricka en varm kopp choklad !

Eller ta ett varmt skumbad när man är lite fryssen !

Hösten hasr sin charm som alla årstider men Hösten är ingenting för mig !


 


Idag händer det lite grejer ! Nea är på skolan jag hämtar henne 15.00

jag ska läsa igenom kapittlet i boken gå igenom svaren jag skrivit ner som ska lämnas in imorgon och sen iväg till skolan imorgon och skriva av det på

datorn och skicka in det !

Hoppas det blir bra !

Jag ska också hinna måla väggen i köket men det får bli senare på eftermiddagen jag har en annan sak jag ska göra idag också ! HM !

Jag väntar på att texten jag skickat efter ska komma så jag får sätta upp den

på väggen övanför sängen ... just nu är det väldigt tont där !

Sen fyller jag år nästa månad också ! USCH ett år äldre !

Så jag har önskat mej en lampa av mamma & pappa som jag tänkte ha i vardagsrummet som kommer att passa in med det vita och svarta jag har !


Så här ser den ut ! En enkel med endå fin !


 


Sen ska jag som jag skrev tidigare köpa väggklockan till köket !

Jag tycker verkligen om att rusta och köpa nya saker så man ser skillnaden

att det blir MYCKET bättre jag får en liten kick av att fixa och dona :-)

Nästa projekt blir i Neas rum (Om hon nu vill tapetsera om)

hon tycker om sin svara tapet med rosa fondvägg med fjärilar på !

Men jag hade tänkt tapetsera om det i ljusrosa där inne !

Ja den svata tapeten

Rummet kommer se större ut och det blir ljusare där inne !

Men jag måste prata med Nea först får se vad hon tycker vill hon inte så tänker

jag inte göra det heller det är hennes rum hon bestämmer !

Nej mina vänner / ovänner !

Dax att göra lite annat en stund (Kanske stoppa i sej något i magen)

Innan man sätter igång !

Hörs senare !


Puss och Kram !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards