Alla inlägg under april 2011

Av Linda Johansson - 20 april 2011 20:23

  



Anja - Alltså jag har ingen ork eller lust att prata med honom om det här all min energi rinner av mig när jag pratar med honom

därför väljer jag att prata så lite som möjligt med honom

 jag vet att jag borde göra det för min skull kanske ...

För att slippa ta ansvaret själv ... men jag vet inte jag varken orkar eller vill som sagt var prata med honom ... Folk tror att det är sååå lätt att ptata med honom men det är det INTE ...

Det har det aldrig varit ...

Man kan inte prata med en människa man inte känner sig säker på

som man igentligen inte vill prata med ...

Som tar ALL energi ifrån än ... som tror sig veta BÄST hela tiden

Om jag säger en sak då säger han en annan och han har tydligen

alltid rätt enligt honom ...

Annars så är han expert på att vända saker och ting emot mej

som det vore mitt fel ... därför så väljer jag att inte prata med honom ... så enkelt är det !


Ha en bra dag !


Av Linda Johansson - 20 april 2011 12:41

Ja allt för svårt ... Jag försöker verkligen få Nea att gå ut ... Jag har sagt att vi kan gå ut tillsammans hon och jag ... så kan jag hjälpa henne att träffa nå amdra barn ...Men hon vill INTE ... Jag vet inte vad jag ska göra. .. Jag ser att hon står i fönstret och kollar ut när andra barn leker utanför och har jätte kul ...

Och jag VET att hon gärna skulle vilja vara med dom ...

Hon är jätte nyfiken på vad dom leker för något ...

Det här är jätte svårt för mej ... Jag vet inte hur jag ska göra för att kunna bygga upp lite självkänsla åt henne så hon vågar ta kontakt ...

Hon sitter hellre inne och kollar på film i sin ensamhet och plockar med sina

saker i sitt rum ... Och det är svårt för mej som mamma att se att hon är ensam

när jag vet att hon skulle ha JÄTTE kul ute om hon hittade någon kompis

Jag vet inte hur det kommer gå till höstenn när skolan börjar ...

Om det blir bättre för henne att hon vågar mer en posetiv sak för henne

eller om det kanske blir värre beroeende på hur barnen är ...

(Vissa barn kan vara så otroligt elaka nu för tiden)

Sånna här gånger önskar jag att Daniel och jag hade bättre kontakt

Att han kunde hjälpa mej komma med råd ...

 så jag slapp vara ensam om det här

Men jag är ALLTID ensam ... Det enda jag kan och pratar med Daniel om

är om dagis , skola , betalningar , intressen för Nea , och kläder ...

Ingenting annat ... Jag brukar lösa det själv ... för jag är en sån stark person

och säker på min roll som förälder för jag hart vuxit nå ENORMT genom

att ha varit ensam med Nea i 6 år så har jag också som jag skrivit förut

fått tagit ALLT ensam ... Så jag är van och jag varken kan eller vill ringa Daniel

om råd och hjälp ... för jag SKA klara det här själv ... jag är för STOLT för

att ringa honom ... Och det är väldigt fel det också av mej ...

Kanske är det jag som stänger ute honom ?

Men prata med honom om sånna här saker det kan jag inte och det gör jag inte


Av Linda Johansson - 20 april 2011 09:52

  



Anja - Nej gud ... jag kan då rakt inte gå hungrig för då blir jag bara sur och grinig och ingen orkar vara tillsammans med mej ..

Så för mej är det inge bra att gå hungrig :-)

Jo jag vet att man ska äta mycket fett .. grädde och riktigt smör och så för det är bra för kroppen ...

 light produkter äter eller dricker jag inte heller för jag vet att det bara är skit och kroppen mår inge bra utav det ...

Nej men absolut inte hon skulle må bra av att äta lite nyttigare mat faktiskt ... hon älskar jue strips och hamburgre tex ...

Försöker byta ut stripsen emot mos eller kokt eller stekt potatis men det går inte ... men hemma så äter vi ALDRIG strips

mycket pga att jag inte tycker om strips jag äter helldre potatis


Hm ... jadu det är olika ... pasta är en favorit både hos mej och Nea så pasta blir det en hel del ... sen tycker Nea om fisk också

så det äter vi ... det är olika det beror på vad som finns ...

vilken ork jag har att lägga ner på matlagning osv ...


Hm ... Näe alltså jag brukar föröska hålla mej vid fasta tider

som tex lunchen äter vi 12-13 och sen kvällsmaten äter vi

oftast vid 19-18 men ibland kan det jue bli lite fel där också

Om vi är ute på något så kan det bli lite senare eller ingenting alls utan bara lite kvällsfika ... :-)


Tack igen för din kommentar !

Ha en underbar dag !


Av Linda Johansson - 19 april 2011 20:12

  


Anja - Ingen jag kör på mitt eget sätt :-) Nej jag vet att man inte ska gå hungrig ... men många gånger gör jag jue det ...


Jag ska ta tag i en riktigt diret med nyttig  mat och en massa frukt och grönsaker så småning om ... men det är så svårt när man har en liten som behöver ha mycket fett och så ... Men på något sätt lär det fungera :-)


Jo absolut jag skulle aldrig låta bli att äta när Nea ser på

Jag äter när hon äter fast i mindre potioner än vad jag gjort förut

Och skippar godis , chips och dricka

Så kanske hoppas jag att få se lite bra resultat snart :-)

 

Tack så mycket för din kommentar

Och ha en bra dag !

 


Av Linda Johansson - 19 april 2011 12:27

Det funderar jag på ... Jag skulle behöva göra en del idag ... Städa bland annat

en MASSA det är jätte skitigt här hemma nu och jag tål INTE när det är skitigt

jag tål knappt när det är stökigt ... då får jag nå fel ... om duken på bordet ligger fel så är jag där på en gång och rättar till den ... Knast va ?

Men sen så har jag lill tösen som vill hitta på något idag också ...

Just nu sitter hon snällt i sitt rum och leker med sina barbien ... men där kan

hon inte sitta hela dagen för städningen kommer att ta hela dagen ...

Så det handlar om att prioritera på något sätt ...

Det är inte så fint väder ute idag heller ... ingen direkt värme ...

Så det hade passat PERFEKT att ta den där städningen idag ...

Jag har försökt att få Nea att ta sparkcykeln eller cykeln ut och trampa lite

så hittar hon säkert på någon tjej i hennes ålder som hon kan leka med

Men hon VÄGRAR hon sitter hellre inne och kollar på TV eller leker i sitt rum

Jag vet inte varför jag tror det handlar om osäkerhet ... Hon är rädd att få ett nej ... eller så är hon rädd för att ta kontakt själv ...

Det är JÄTTE jobbigt för mej när jag känner att jag måste underhålla henne

har funderat på att följa med henne ut och se om det finns nå barn ute

och hjälpa henne lite på traven men då känns det som om både hon

och jag förlorar på det ...  Att hon inte får prova själv ... växa i det ...

jag tror att hon skulle få bättre självkänsla om hon klarade det själv ...

Det är jue det JAG vill ... att hon ska våga och att hon ska VETA att hon klarar det ... det är svårt det där ... på dagis går det jätte bra hon leker med nästan

alla barnen hon är framåt och tar för sig bra ... När det gäller vuxa så är

hon inte ett dugg blyg hon kan gå fram till alla och prata och charma dom

Men när det kommer fram till barn i hennes ålder så blir hon osäker på sig

själv och gömmer sig lite ...

En gång när jag och Nea gick på stan så åkte det ett gäng tonåringar förbi

på cykel och då gömde hon sig bakom mig och log ett blygt leende ...

Jag har ingen aning om varför hon gör så ... Så gör hon inte med vuxna som

sagt ... jag tror inte min lill tjej har sånt bra självförtoeende och

ännu mindre nån bra självkänsla ... och jag MÅSTE försöka bygga upp den

Annars kommer det inte bli nå bra när hon börjar skolan ...

Om man kanske ska ta och gå ut med henne men att HON själv får ta kontakt

men det har jag försökt med flera gånger att hon ska gå fram och fråga vad

barnen gör och försöka komma med in med dom ... men hon gör det inte !

Klart man är orolig själv ibland att bli avvisad ...

Om det är det , det handlar om ... jag har ingen som helst aning ...

Jobbigt för både mej och henne är det iaf ...

Svårt för mej att se henne leka ensam i sitt rum ... när jag vet att hon kunde

ha haft en kompis med sig där inne ... för det finns JÄTTE mycket barn

här i området ... Och Nea kommer säkert vilja vara med på ute lekar till sommaren  vattenkrig , bolllekar , hoppa hage , jaga varandra osv !

Men att få henne ut dit med andra barn det är ett helt företag ...


Är det någon som har nå bra förslag på hur man skulle kunna göra ?

Så är jag tacksam för att få en massa bra råd ... för själv står jag

handfallen just nu ... Ska jag följa med henne ut och fixa kontakt med andra barn ? Eller ska jag följa med och stå bredvid och puscha henne till att

ta kontakt ? Eller ska jag låta henen gå ut själv (försöka få henne ut)

så hon får klara det där själv så hon växer och får bättre självkänsla ?

Tacksam för svar !

Av Linda Johansson - 18 april 2011 19:19

Du heter: Linda Maria Iréne Johansson
Smeknamn: Hm .. tror inte jag har nå ?
Låt som när du är ledsen sörjer till? Till en ängel (Mormors begravningslåt)

Beroende av: Ciggaretter och mobilen
Vad tror folk om dig? Att jag är bäst ;-)

Hur imponerar man på dig? Var dig själv bara !
Brukar du skratta för dig själv? oftast (Om ingen annan skrattar åt mej)
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Jodå lite tråkigt själv bara
Var bor du? Hemma hos mig :-)
Trivs du där? Jätte bra
Hur svarar du i mobilen? Aaa det är Linda
Vem ringde du senast? Daniel (Neas pappa)
Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Hejdå ? :-)

Brukar du komma i tid? Alltid
Hur känner du dig nu? Trött men väldigt glad att ha lill hjärtat hemma
Vanligaste färg på dina kläder? Svart / Gult
Vad tycker du om fötter? FYFAN !
Vad saknar du? Pengar och en kille att kramas med !
Hade du en bra kväll igår? Jadå
Favorit dryck på morgonen? O´boy
När brukar du oftast gå och lägga dig? Efter BB
Är du blyg? ja jätte ! Nej det är jag inte ...
Sysslar du med någon idrott? Näe jag är för lat ;-)
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja
Har du spytt offentligt? Oja
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag? Lätt Runka

Är du nöjd med ditt liv? Ja till en viss del ... mycket som fattas !
Är du bortskämd? Ja väldigt jag är van att få det jag vill !
Vad är det värsta du vet? När Nea är hos sin pappa
Har du bra vänner och äkta vänskap? Klart mina fina tjejer !
Vad är det finaste du fått? Min Dotter Nea så klart

En speciell dag du minns? När Nea kom till världen
Du samlar på? Ingenting !
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Tina !

När grät du senast? Oj det var ett tag sen ?
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa , shoppa , spara , ge bort pengar till mamma & pappa

Vill du gifta dig?  Nej
Vill du ha barn? 2 till
Är du musikalisk? hahah nej nej !
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten eller cola
Bor dina föräldrar tillsammans? Ja
Har du någon gång gråtit dej till sömns? Många gånger !


Kopierat av : Niklas Ekman

Av Linda Johansson - 18 april 2011 09:12

hahah dålig rubrik ... men det får bli en banan till frukost idag !

Jag tröck i mej en halv pizza igår med mamma så idag blir det ben hårt ...

Hade en väldigt ångerst efter jag ätit den där pizzan och hade jag inte varit

så grön in i helvete bakis igår så hade jag gått ut och gått några kilometer ...

Men festen var iaf KANON kul ... roligt sällskap , skit god mat

(Dock åt jag inte så mycket som jag hade velat pga dieten)

Och så klart badtunna på natten :-D sov riktigt dåligt har svårt att sova borta

så där vill helst sova hemma eller hos mamma & pappa !

Ringde mamma 07.30 på söndagmorgon och bad henne hämta mej :-D

Snäll som bara hon är så gjorde hon det ... 

Så jag fick komma hem till mamma & pappa och sova resten av dagen !


Vad händer idag då ?


Jag ska snart iväg på ett möte här nere på stan ... Sen hem till mamma & pappa

(Jag har bott här hela veckan)

Dom bor på stan och det är där jag har mina

kompisar och saker att göra inte hemma just nu !

Packa ihop grejerna och sen kl 14.00 hämta hem mitt älskade barn

Det ska bli helt UNDERBART att få hem henne igen efter en hel lång vecka !

Den här veckan är hon ledig ifrån dagis förutomi dag ...

Eftersom det är påsklov så har jag inte rätt att ha henne där när jag bara har

15 timmars plats åt henne ... Så JÄVLA dumt !

Men vi får försöka hitta på en massa roligt hemma istället ...

Det skulle bli kanon väder här i veckan också så det ser vi fram emot :-)

Vi ska också prova ut en ny cykel åt Nea för jag tror att den som hon har nu

från förra året är lite för liten ... hon är jue så jäkla lång så det ser konstigt

ut när hon cyklar iväg plus att hon vinglar en hel del ...

Då blir hon nog nöjd :-D

Sen får vi se vad som händer ... Det visar sig !


Jäkla trött iaf ... är inet van att gå upp den här tiden ... eller jag gick upp

kl 08.00 så det är inte så tidigt men för mej är det tidigt när man har sovit

fram emot en 10.00 - 11.00 betyder det att jag har för mycket fritid kanske ?

Jag är då rakt ingen morgon människa ... och inte nån kvällsmänniska heller

direkt ... beroeende på vad jag gör ... är jag ute så klart man är pigg då

när det händer grejer ... men sitter jag hemma och kollar på TV då somnar

jag lätt ifrån allting tidigt ... Men jag blir väl piggare under dagen

Speciellt när jag fått hämta mitt lill troll


Nej nu svamlar jag en massa och det är INTE roligt att läsa en massa skit !

Jag ska snart gå iväg endå så jag har inte tid med er så mycker mer :-)

Men det kommer säkert ett inlägg senare ikväll nu får ha tålamod ;-)

Ha en bra dag !

Av Linda Johansson - 16 april 2011 08:57

Jag vet att jag har glömt bort er lite ... Ni undrar väl vart jag har tagit vägen :-)

Men jag lever för fullt ... Men jag har inte bloggat så mycket dom här dagarna för det har varit mycket annat som jag hellre har gjort ...

Det har blivit en MASSA tid ute i solen med dom som betyder mycket ♥

Suttit på statstrappan och solat snackat skit ... nå glass vart det inte för mej

dock ... (Jag håller på att gå ner i vikt) Så jag har slutat äta massa socker

och utemat och skit och dragit ner på potionerna som FAN ! ...

Så oftast känner jag mej inte alls mätt när jag går ifrån bordet ... utan jag blir hungrig efter någon timme igen .... Men då brukar jag vanligtvis ta ett glas

vatten och någon frukt eller en macka med fibrer i ...

Så jag hoppas på att gå ner några kg iaf ... fast jag borde jue gå ut och röra på sig också ... Nog om det !

 

Ikväll ska jag följa med Jelan tills hennes kusin Sandra som fyller år idag

Bada badtunna och käka lite och dricka så klart ... Så det kommer bli

KANON kul ... Blev VÄLDIGT glad när jag blev bjuden ...

Så ikväll kör vi :-)

Nu ska jag hjälpa mamma att städa hon har hållt på hela morgonen

så snäll som jag är så tänket jag hjälpa henne att ta golven ... :-)

Så nu har jag inte så mycker mer tid åt er faktiskt ... Men jag kanske

slänger in ett inlägg lite senare men vi åker till Sandra redan vid 14-15 tiden

Så vi får se om jag hinner med er nå mer idag ... Men jag ska försöka !

 

jag hade en skit konstig dröm inatt ... jag drömde att jag var blond , smal ,

skit snygg som bara FAAAN ! Beror det på att jag vill se ut så tro ?

Att jag har dåligt självförtroeende ? För blond vill jag igentligen

inte vara jag tycker brunetter är snyggare ... Ja jag vet inte ...

Jag brukar kunna drömma konstga drömmar bland annat så VARJE jävla

natt drömmer jag om nån kille ... fast jag har ALDRIG sätt killen förut

jag känner inte igen honom ... och det är typ olika killar varje gång ...

Och det här händer så gott som VARJE natt ! Är inte det sjukt ?

Beror det på att jag vill ha ett förhållande ? Att jag äntligen är redo för det ?

Eller är jag en slampa i grund och botten ? ;-)


//


Aaa det tåls att fundera på faktiskt ...

Ne nu lär jag sticka ha en bra dag idag allihopa och vi hoppas

sååå klart på   idag också !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards