Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Linda Johansson - 15 oktober 2008 17:16

Jag vet inte vart jag ska börja rikigt

allt känns så jobbigt just nu... mycket som händer mycket oro och sorg nu

När ska detta ta slut ?

hur ska det bli med allt ?

Jag vet bara att det ser väldigt mörk ut just nu !

Jag vet inte vem jag ska kunna prata med ? vilken som kan hjälpa mej !


Jag vill inte få samma deprition jag har haft , jag vill inte gå under igen,

inte orka gå upp på morgonen och möta en ny dag , äta , andas

jag vill må bra men kan inte göra det förens jag vet att allting blir bra igen

Vad har jag gjort för att förtjäna att må så här ?


Ibland kan jag inte ens sätta fingret på vad det är som är fel varför jag mår dåligt! Men just nu så vet jag en liten del av allt varför jag mår dåligt !


Mamma är sjuk jag vet inte hur det ska bli med henne

Mormor har cancer och har inte lång tid kvar bröstcancern har spritit sig och minsta lilla förkylning så är det slut

har jätte dåligt med ekonomin men har så att jag klarar mej (knappt)

Skolan går dåligt jag vet inte om jag pallar längre så sjukt mycket vi ska göra nu prov på Fredag som jag säkert inte kommer att klara !

jätte mycket att tänka på nu


När ska detta ta slut ?


Av Linda Johansson - 15 oktober 2008 13:08

1. Vad heter du? Linda Maria Ireené Johansson
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Ingen aning ?
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Jenny ville mamma att jag skulle heta
4. Vilket stjärntecken är du? Skorpionen
5. Vilken årgång är du? 86:a
6. Vart bor du? Sandviken
7. Bott utomlands? Nej
8. Flyttat antal gånger?  mer än 10 gånger tror jag :S
9. Vart skulle du vilja bo? Antingen utomlands eller så i ett stort hus
10. Vilken skolklass? Komvux
11. Vad vill du bli när du blir äldre? ?

UTSEENDE
1. Hur lång är du?
170 cm
2. Hur mycket väger du? ca 70 kg
3. Hårfärg och frisyr? Mörkbrunt/Svart (hårförlägning)
4. Ögonfärg? Blå
5. Mest nöjd med? ögonen
6. Minst nöjd med? OJ det är mycket det
7. Skostorlek? 39
8. Glasögon? ja och linser
9. Gar du några piercingar/tatueringar? räknas örornen? Tatuering ja i svanken en timbal

FAVORITER
1. Filmer? Många som är bra
2. Låtar? Många där också
3. Årstider? Sommar
4. Mat/dryck? Vin , potatisgratäng , pasta , Fisk
5. Djur? Jag har en katt men jag tycker mer om hundar :P
6. Färg? Ljust
7. Parfym? Olika
8. Tv-program? Våra bästa år
9. Ämne i skolan? Matte & Svenska
10. Sysselsättning? Skola , mamma , en bra vän

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? Har 5 olika en skinn jacka en vinterjacka och en höst jacka som jag andvänder nu
2. Vad använder du just nu för skor? Svarta stövlar
3. Favoritfärg på kläder? Ljusa och mörka
4. Favoritmaterial på kläder? Bomull
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Flera par Jeans en massa tröjor och klänningar
6. Favoritaffärer? Gina , vero moda
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Hemskt olika men det kan bli mellan 300-800 kr
8. Favoritmärke? Jag vet inte är inte så mycket för märken
9. Vad har du för byxstorlek? Harkel
10. Vad har du för tröjstorlek? 36/38 Ibland 40 beroeende på om tröjorna är små

BLANDAT
1. Vad heter din morfar?
Ove
2. Var har du i din: min vad ?
a) Jackficka just nu?  Hm brukar ligga cigaretter och telefon där men nu är det tomt
b) Jobbväska just nu? Skola väska isåfall böcker och annat skit
c) Handväska eller liknande just nu? Plånbok,nycklar,cigaretter,borste,tuggummi,smink,p
arfym,telefon,tändare
3. Vad är du beroende av? Ciggaretter
4. Vilket land kommer du i från? Sverige
5. Vilken sorts lipsyl använder du? Ingen just nu
6. Vad tror du på? ingen :P
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Ingen sånt skit sysslar inte jag med
8. Vad köpte du senast? Ciggaretter och snickers
9. Har du nåt husdjur? Katt Bebis
10. Var bor du?  Sandviken

Av Linda Johansson - 15 oktober 2008 12:41

Vaknade 07.30 i morse (utan näsan något som helst  tjat alls på Nea) somnade (håll i er) halv 9 i går kväll :/ var as trött så jag somnade när Nea somnade...
var fruktansvärt trött i morse på en gång men efter en kort liten SKÖN promenad till dagis med Nea så vart jag piggare :)
helt otroligt skönt ute var det men kallt men endå friskt lättare att andas det känndes i hela kroppen på något sätt
jag som absolut INTE tycker om när det är kallt har nog ändrat uppfattning det är något speciellt med Hösten också
vintern får gärna vara för min del men hösten är faktiskt vacker och den bistår med så mycket mer än bara kyla !
ville så gärna ta en rikigt lång promenad direkt efter jag lämnat Nea men det går jue inte
faster Sandra hämtar Nea på dagis i dag kl 15.00 som jag brukar och ska ha henne till halv 7 i kväll för jag måste plugga hela jävla dagen idag precis hela dagen...
så jag har inte tid med nån lång promenad ska sätta igång direkt så fort jag ätit frukost så hjärnan hänger med lite grann iaf :)
sjukt svårt med gramatik vet inte om jag kommer klara provet på fredag men jag ger det en chans iaf annars är det väl bara att göra om provet men jag vill sååå gärna klara provet också för att vi ska börja med något annat direkt på Måndag efter provet och jag vill inte ligga efter som jag gör i Matten
så det blir ingen skola för mig idag sitter häldre hemma i lugn och ro och pluggar än med en massa som stör och pratar hela tiden...


Ska bli hårdare och mer bestämd när det gäller Nea och rutiner hon har faktiskt INTE en enda rutin och fasta tider här hemma helt sjukt och det får jag äta upp som fan just nu
hon tror att hon får göra precis som hon vill och att det är hon som bestämmer här hemma
då blir det mycket bråk skrik och osämja mellan oss
så nu har jag bestämt mig för att verkligen visa att jag menar allvar och sätta in rutiner och fasta tider

* Ingen TV efter bolibompa på kvällarna som slutar 19.00
* Absolut INGEN TV på morgonen före dagis
* Bada varannan dag och ligga halv 7 på kvällen (kl 19.00 stängs tvn av)
* Äta middag mellan 17.00 och 17.30
* Äta lunch (dom gångerna hon inte är på dagis då) mellan 11.30 och 12.00
* ABSOLUT INGE godis mer än på lördagar
* INGEN napp på dagarna


ja så ser det väl ut hittils iaf sen ska jag försöka jobba på att hon ska sova i sin egen säng också
hon har sovit i min säng sen hon var nyfödd tills nu hon är snart 4 år är ganska trött på det faktiskt
så det ska bli ändring på det också
Måste bara prata med hennes (så kallade pappa) om det också så vi kan göra lika dant...


Ja som sagt var Plugga hela dagen idag då
något mer kommer jag inte hinna med kanske ta ett bad och göra sej klar äta någonting där imellan
kolla på Våra bästa år så klart sen så är det bara att plugga
så nu åker frukosten och böckerna fram

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards