Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Linda Johansson - 27 oktober 2008 19:42

 Vad jag kanske inte har ?

Jag kanske inte har det snyggast hemmet , men jag har iaf tak över huvudet
Jag kanske inte har en förmögenhet , Men jag har iaf mat på bordet varje dag !
Jag kanske inte har dagens mode på mig , men jag behöver iaf inte frysa
Jag kanske inte har kärleken mellan två personer , Men jag har det mest betydelsefullaste kärleken ifrån min dotter
Jag kanske inte alltid mår bra , men jag är iaf frisk
Jag kanske inte alltid har lätt i skolan , Men jag gör mitt bästa



Jag vet vad jag har

Jag har den mest underbaraste finaste härligaste min egen lilla solstråle och älskade dotter
Jag har en underbar och den finaste vän man kan ha Linda
Jag har en familj som älskar mej och en släkt som bryr sej om mig
Jag har ett eget hem med mina egna saker
Jag har chansen att vakna varje morgon till en ny dag !
Jag har Underbara vänner
Jag har världens sötaste och busigaste katt
Jag har en dotter som är frisk (vad jag vet)
Jag har båda mina föräldrar i livet och dom lever ihop
Jag har en dotter som jag VET älskar mig


Saker är bara döttting Kärleken är större ! man ska vara glad för det man har inte det man borde ha man lever bara en gång , man måste ta vara på det också !

Av Linda Johansson - 27 oktober 2008 18:47

Vaknade kl 07.00 i morse när klockan ringde ! som vanligt haha tror alla mina bloggar börjar med när jag vaknade och när klockan ringde ! hoho

gjorde oss klar och gick iväg till dagis med Nea hon ÄLSKAR att vara där den ungen !

sen gick jag själv ner till skolan (hörde ni jag GICK) :P kom lite tidigt till skolan så jag fick vänta ett tag innan vi började !

Gick igenom lite av provet som vissa ska göra i morgon ! börjar förstå lite grann nu men det är inte så mycket !

fick DAMP anfall på lektionen idag också  men det är inte så konstigt !

hatar när dom ska dela upp en i grupper ! hamnar alltid i fel grupp !

tog sällskap med Kusin Markus han skulle till banken och jag skulle till mamma och pappa gick och små pratade om lite allt möjligt mysigt :) han är go den killen utåt verkar han jätte tuff och en sån som inte tar någonting på allvar men han är en rikigt mjukis och det visar han för det mesta när han inte har alkohol i kroppen !

var meningen att jag skulle ringa lite samtal hemma hos mamma och pappa boka till på familjerätten och ringa till soc om dom kanske kan bidra med hjälp till undersökning och ett par glasögon har jätte svårt i skolan att se fram till tavlan får ont i huvudet när jag anstränger mej !

har svårt att se texten på TVn och saker på långt håll !

Men själkvlart med min vanliga tur fick jag inte tag på någon av dom !

så jag måste masa mej ner på stan i morgon IGEN och försöka ringa då lättast är att få tag i alla på morgonen så jag lämnar Nea 08.30 på dagis så går jag direkt till stan då är väl där till kl 09.00

får prova då få se vad dom säger !

Hämtade Nea på dagis till 15.00 gick hem direkt och la oss och kollade på film Nea var trött och jag var så trött så jag var illamåeende usch !

så vi slappa ett tag framför en film tills det var dax att börja med maten


Har också gått igenom Neas kläder vigt ihop och grejat !

gick igenom låderna i hallen slängde en massa skit så nu är det bra med plats där ! och min strumplåda hahah

har jue förmågan att ha 3-4 par strumpor på mej när det börjar bli kallt är jue så sjukt fryssen om fötterna så drar jag bara av mej alla 3-4 tillsammans så slänger jag in dom i lådan inte konstigt att man inte hittar ett enda par som passar ihop :P  men nu så kommer jag göra det !

så skönt att få bort lite skit ska gå igenom min egen gaderob också kanske till helgen ! slänga kläder jag inte andvänder och kanske lägga undan sommarkläderna för iår usch det känns jobbigt !

Men det måste jue göras !

har plockat här som en tok idag diskat tvättat och små plockat ska ta mej en riktig stor städning till helgen hade jag tänkt ta golven och damma lite överallt och kanske gå igenom i stora gaderoben !

det måste göras !


mamma ringde tidigare idag älskade lilla mormor ligger på mitt gammla jobb Rosengårdén på avlastning för cancer och hjärtflimmer och högt blodtryck och väntar på operation

stackarn går bara utför där för lilla mormisen !

mamma berättade att dom hade sagt att det här är Lindas mormor och henne måste ni vara extra snälla emot så nu springer dom runt på jobbet och säger Lindas mormor :)

härliga dom flesta där på jobbet saknar verkligen alla där !

ibland vill jag tillbaka ibland inte

det är sjukt jobbigt i skolan nu också fattar absolut INGENTING av det vi håller på med jävla satslära vad ska det vara bra för ?

skit grejer !



Jag tror att jag har väldens konstigaste katt faktiskt !

hon ÄLSKAR popcorn det skulle hon kunna döda för !

hon ÄLSKAR chocklad

Hon är GALEN i vindruvor

äpple tycker hon om också :)

men hon tycker inte om fisk :/

hahaha det är fan inte normalt hon är en katt inget barn :P

nu ligger hon så mysigt här bredvid mej lilla monstret :)


Älsklingtösen ligger och sover redan hon somnade tidigt så trött efter dagis

hon har ätit VÄLDIGT bra idag och det känns skönt att veta att hon är mätt i magen när hon ska sova !

mammas duktiga tjej!

imorgon ska jag och Danne (Neas pappa) till någon psykolog och prata lite allmänt och få lite tips och råd !

så Danne hämtar mej när han slutar jobba och sen åker "mamma och pappa" och hämtar våran älskade dotter lämnar henne hos mamma och åker iväg på mötet

få se vad dom säger då!



Ne nu ska jag fixa och dona lite sen blir det färjan kl 20.00  inte alls så att man blir ett dugg sugen att åka på kryssning när man kollar på det :)

ska komma iväg nästa sommar har jag fan i mej bestämt kosta vad det kostar vill det skiter jag i får väl leva på vatten och bröd då ! jag SKA iväg !


See ya!

Av Linda Johansson - 27 oktober 2008 08:07

Vaknade 07.00 idag när klockan ringde gick upp och gjorde mej klar !

Satte på TVn åt Nea för hon vaknade också när klockan ringde !

sen göra frukost åt Nea borsta tänderna och lite sånt nu sitter hon och kollar på TV igen och jag bloggar :)

vi ska strax gå iväg till dagis tänkte att jag skulle ta och knata till skolan idag

det är jätte lååångt att gå men det är bara skönt så här tidigt på morgonen inte så mycket trafik och folk som är ute då !

börjar jue 10.00 slutar 12.00 så det är bara två timmar ingenting skönt !

speciellt en måndag

Sen ska jag hem till mamma och ringa lite och skriva dom där tråkiga jävla räkningarna skit kul att se att nästan alla pengar försvinner !

men det kommer väl att bli bättre med tiden hoppas jag på !


Igår när mamma pappa jag och Nea skulle åka till mormor och äta tårta och fira mej åkte vi förbi stan där hade dom spärrat av halva stan

många polisbilar var i farten 3 bilar på stan en vid Enen och en vid badhuset

dom letade efter någon/något

vi visste jue inte vad det var så vi glömde det där för pappa sa att det säkert står i tidinigen idag nyfiken var man väl för dom spärrar jue inte av bara så där !

så jag ringde mamma i morse och frågade om hon hade läst något och hon hade läst att det hade varit ett maskerat beväpnat rån på bingobutiken på stan

hade varit mycket folk i butiken då !

stackars dom människorna det är jue flest gamla människor som går dit och spelar dom fick väl hjärtattacker stackrarna !

att det kunde hända i lill Sandviken trodde jag verkligen inte

men det kunde det !

obehagligt igentligen snart vågar man jue inte alls gå ut !


Nea nu ska vi knata iväg jag och Nea skriver mer om dagen senare idag


See ya !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards