Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

Hösten

Av Linda Johansson - 15 oktober 2008 12:41

Vaknade 07.30 i morse (utan näsan något som helst  tjat alls på Nea) somnade (håll i er) halv 9 i går kväll :/ var as trött så jag somnade när Nea somnade...
var fruktansvärt trött i morse på en gång men efter en kort liten SKÖN promenad till dagis med Nea så vart jag piggare :)
helt otroligt skönt ute var det men kallt men endå friskt lättare att andas det känndes i hela kroppen på något sätt
jag som absolut INTE tycker om när det är kallt har nog ändrat uppfattning det är något speciellt med Hösten också
vintern får gärna vara för min del men hösten är faktiskt vacker och den bistår med så mycket mer än bara kyla !
ville så gärna ta en rikigt lång promenad direkt efter jag lämnat Nea men det går jue inte
faster Sandra hämtar Nea på dagis i dag kl 15.00 som jag brukar och ska ha henne till halv 7 i kväll för jag måste plugga hela jävla dagen idag precis hela dagen...
så jag har inte tid med nån lång promenad ska sätta igång direkt så fort jag ätit frukost så hjärnan hänger med lite grann iaf :)
sjukt svårt med gramatik vet inte om jag kommer klara provet på fredag men jag ger det en chans iaf annars är det väl bara att göra om provet men jag vill sååå gärna klara provet också för att vi ska börja med något annat direkt på Måndag efter provet och jag vill inte ligga efter som jag gör i Matten
så det blir ingen skola för mig idag sitter häldre hemma i lugn och ro och pluggar än med en massa som stör och pratar hela tiden...


Ska bli hårdare och mer bestämd när det gäller Nea och rutiner hon har faktiskt INTE en enda rutin och fasta tider här hemma helt sjukt och det får jag äta upp som fan just nu
hon tror att hon får göra precis som hon vill och att det är hon som bestämmer här hemma
då blir det mycket bråk skrik och osämja mellan oss
så nu har jag bestämt mig för att verkligen visa att jag menar allvar och sätta in rutiner och fasta tider

* Ingen TV efter bolibompa på kvällarna som slutar 19.00
* Absolut INGEN TV på morgonen före dagis
* Bada varannan dag och ligga halv 7 på kvällen (kl 19.00 stängs tvn av)
* Äta middag mellan 17.00 och 17.30
* Äta lunch (dom gångerna hon inte är på dagis då) mellan 11.30 och 12.00
* ABSOLUT INGE godis mer än på lördagar
* INGEN napp på dagarna


ja så ser det väl ut hittils iaf sen ska jag försöka jobba på att hon ska sova i sin egen säng också
hon har sovit i min säng sen hon var nyfödd tills nu hon är snart 4 år är ganska trött på det faktiskt
så det ska bli ändring på det också
Måste bara prata med hennes (så kallade pappa) om det också så vi kan göra lika dant...


Ja som sagt var Plugga hela dagen idag då
något mer kommer jag inte hinna med kanske ta ett bad och göra sej klar äta någonting där imellan
kolla på Våra bästa år så klart sen så är det bara att plugga
så nu åker frukosten och böckerna fram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards