Alla inlägg under september 2009

Av Linda Johansson - 20 september 2009 15:59

Now that it's all said and done,
I can't believe you were the one
To build me up and tear me down,
Like an old abandoned house.
What you said when you left
Just left me cold and out of breath.
I fell too far, was in way too deep.
Guess I let you get the best of me.


Well, I never saw it coming.
I should've started running
A long, long time ago.
And I never thought I'd doubt you,
I'm better off without you
More than you, more than you know.
I'm slowly getting closure.
I guess it's really over.
I'm finally getting better.
And now I'm picking up the pieces.
I'm spending all of these years
Putting my heart back together.
'Cause the day I thought I'd never get through,
I got over you.


You took a hammer to these walls,
Dragged the memories down the hall,
Packed your bags and walked away.
There was nothing I could say.
And when you slammed the front door shut,
A lot of others opened up,
So did my eyes so I could see
That you never were the best for me.


Well, I never saw it coming.
I should've started running
A long, long time ago.
And I never thought I'd doubt you,
I'm better off without you
More than you, more than you know.
I'm slowly getting closure.
I guess it's really over.
I'm finally getting better.
And now I'm picking up the pieces.
I'm spending all of these years
Putting my heart back together.
'Cause the day I thought I'd never get through,
I got over you.


Well, I never saw it coming.*
I should've started running
A long, long time ago.
And I never thought I'd doubt you,
I'm better off without you
More than you, more than you know.


Well, I never saw it coming.
I should've started running
A long, long time ago.
And I never thought I'd doubt you,
I'm better off without you
More than you, more than you know.
I'm slowly getting closure.
I guess it's really over.
I'm finally getting better.
And now I'm picking up the pieces.
I'm spending all of these years
Putting my heart back together.
Well I'm putting my heart back together,
'Cause I got over you.
Well I got over you.
I got over you.
'Cause the day I thought I'd never get through,
I got over you.

Av Linda Johansson - 18 september 2009 18:19

// Kväll //


Ja , då var det kväll igen då SJUKT skönt är RIKIGT trött nu faktiskt ! Och fryssen !

Mamma hämta mej och Nea vid lunch typ , åkte hem till mamma & pappa för att invänta honom !

Mamma , Nea och jag passade på att knata ner på stan för att köpa något till pappa !

Köpte en blå/vit randig tröja till honom TROR han tyckte om den iaf Skrattande

Sen gick vi ner till marangoni jag , mamma , pappa och Nea och fikade lite eftersom Nea inte kunde vara med i

Måndags när vi ät tårta och firade pappa , så fikade vi tillsammans istället !

Sen gick jag och mamma och skrutt vidare till Dollar store och Rusa , för jag skulle leta efter en present till Linda

Hittade lite saker som jag TROR hon kommer tycka är roliga Cool

Dom passar PERFEKT tills i morgon iaf ... så vi får väl se !

Sen mötte vi upp Linda och Hugo vid sibylla gick förbi "Fyllehuset" på vägen ner till statsparken blev en vin flaska får räcka för mej Skrattande

Sen rusade barnen omkring och lekte i statsparken medans jag och Linda satt och snackade skit som VANLIGT ! Cool

Efter ett tag började klockan bli mycket och det började bli kallt ( som det är nu på kvällarn ingen sommarvärme nu inte )

Så vi gick förbi Enen och handlade lite kvällsfika innan vi knatade hem

Så jag och Nea har precis ätit lite kvällsfika ska göra kväller med henne snart tänkte jag och sen blir det Idol för mej och efter Idol blir det LÄTT kväller för min del är JÄTTE trött sen så är det inge bra på TV ikväll heller

Så det blir tidigt för mej ikväll !


Taggar tills i morgon är Linda har tjejkväll , vi blir nog iaf 5 tjejer vi ska spela "den elak sanning och konsikvens" OCH FYY FAAAN VILKA FRÅGOR OCH SAKER MAN SK GÖRA HELA SJUKT sen ska vi spela "Jag har aldrig" också och dom frågorna var inte heller nådiga Flört

Dricka lite och skratta och bara ha så SJUKT roligt !

Sen kanske det slutar med krogen också , komma ut och dansa av sig lite

Så kvällen imorgon kommer bli så JÄVLA rolig det är jag SÄKER på !

Nea ska åka iväg och plocka lingon i morgon så dom hämtar upp henne kl 10.00 på morgonen

Så då tänkte jag somna om en stund OM det går vill säga , sen lägga mej i ett VART skumbad och ta det lungt

Sen vid ungefär 14.00 // 15.00 tiden hör Linda av sig då knatar jag över till henne och vi gör oss klar tillsammans ! härja omkring lyssna på musik och vara BARA galen som BARA vi kan Skrattande

Ser jag VERKLIGEN fram emot !

Nu är det kväller bloggar mer i morgon Godnatt sov gott // Ta hant om varandra



Idag VET jag vad jag står någonstans !

Jag fick saker och ting klart för mej igår , och nu VET jag vad som MÅSTE göras och hur det MÅSTE bli !

Känner mej så MYCKET starkare i mitt beslut den här gången !

Vet inte vart min styrka kommer ifrån men den finns där och den är STARK !

Det är ALLT jag behöver nu !

Visst det kommer göra ONT det kommer att ta tid att läka MEN jag SKA må bra !

Sen HOPPAS jag att "han" låter mej må bra också !

Ett litet samtal ifrån honom kan få mej att falla DIREKT !

Det får INTE ske ! INTE nu när jag kommit så här långt !

 












Av Linda Johansson - 18 september 2009 08:45

// Godmorgon //


Ja , vad händer idag då ? Skrattande

Ska snart göra mej och Nea klar , för att  ta oss ner på stan vet inte om mamma blir med eller inte !

Men vi ska ner på stan och köpa lite presenter idag iaf !

Sen går vi nog hem till mamma och pappa en stund så pappa får sin present !

Efter det möter vi upp Linda och Hugo nånstans och leker med dom idag Skrattande

Vet inte än vart , men det blir nog ute ser ut att bli fint väder idag iaf Cool

Sen ska vi väl köra över rumsborden också idag !

HOPPAS på att det blir bra !

Så lite har vi att göra idag iaf , inte lika tråkigt som det vart igår !


Nej , dax att göra sig klar så man kommer iväg sen !

Tjingeling !







Av Linda Johansson - 17 september 2009 14:09

Ja ÄNTLIGEN är man klar med städningen , FAN vad jag skjuter upp på sånna grejer HELA tiden !

Har bestämt mej nu iaf att nästa vecka när Nea åker till Danne igen så tänker jag ABSOLUT ta en städning igen !

Sen spelar det INGEN som helst roll vad som dyker upp , jag ska städa så är det BARA !

Måste bli ändring på saker och ting runt omkring mej nu !

Jag MÅSTE ta tag i mitt liv , INTE låta det smula sönder och samman !

Nästa vecka när Nea är på dagis , ska jag ringa runt ÖVERALLT och söka jobb !

Jag ska börja städa OFTARE så det är rent här hemma !

Jag ska börja göra någonting som JAG tycker är roligt , har ALLTID älskat att dansa !

Man kanske ska börja gå på dans kurser ?

Skaffa mej lite hobbyn , göra någonting om dagarna med och utan Nea !

Nu FAN i mej är det HELT slut på mitt gammla liv , nu börjar ett HELT nytt liv !

Vissa ska få vara delaktig i mitt nya liv , vissa får lämna det för jag INTE klarar av att ha alla människor runt omkring mej , vissa lär jag ta avstånd ifrån HELT ! OCH det är INTE bara en utan det är flera !

Nu är det MIN tur helt enkelt !

Säg hejdå till Lindas gammla liv , för HÄR kommer det ett nytt HELT annorlunda liv i fortsättningen !



Jag tänkte ta med mej Nea ut ganska snart och hitta på något jag har INGEN som helst aning om vad

Men funderar på att knata ner till killingen här nedanför och kolla om det finns nå barn att leka med där åt Nea

Imorgon händer det lite mer iaf , jag och Nea ska knata ner på stan handla något litet till pappa och Linda som fyllt år !

Sen ska jag besöka "fyllehuset" (som jag kallar systembolaget) också handla lite vin tills på Lördag när Linda ska ha tjejkväll hemma !

Sen när pappa slutat jobbet kl 14.00 nångång efter det ska han hjälpa mej att köra över mitt bord till Lindas förråd och ta hem det nya bordet jag skulle få ta av Linda , få se om det blir bra då !

Sen har jag nog bestämt mej för att bo kvar här i min lägenhet endå , trivs bra här !

Ska också tapetsera om i hallen och igen i vardagsrummet , vill ha nån ljus brun tapet här inne !

Och så ska jag betsa om möblerna , vitrinskåpet , kökmandisken , TV bänken och min dubbel säng plus sängborden

och några möbler till !

Kommer bli as MYCKET men Linda skulle hjälpa mej , tänkte ta det nästa vecka också när Nea åker till Danne !

Så man kan ha det öppet här , det luktar jue GANSKA illa och sen ska man inte dra i sej så mycket av den lukten heller ! (för er som inte vet vad betsa är för något , det är typ en genomskinlig färg som gör trämöbler mörkare i färgen typ, för att förklara det lite enkelt)  

Så det ska göras nästa vecka också , när jag kan tapetsera vet jag faktiskt inte det får bli nångång när man har råd

Men HOPPASVÄLDIGT snart !

Det kommer bli JÄTTE bra i vardagrummet sen , har bestämt mej för att jag ska börja lägga ner lite mer pengar på hemmet istället för annat skit nu !

Har slängt ut alldeles för MYCKET pengar på kläder , skor , väskor och smink och sånt skit !

Nu är det hemmet som ska komma i första hand !

..................................................
..................................................
.................................


Ikväll eller senare idag , kommer jag bli MYCKET klokare !

Senare idag / kväll , då vet jag vad det är som VERKLIGEN gäller !

Då kommer jag få svar på mina frågor , om jag behöver gå vidare eller om jag inte ska ge upp än !

Behöver jag gå vidare , ja då lär jag göra det ! Hur ONT det än gör !

Mer säger jag inte !

..................................................
..................................................
..................................





















Av Linda Johansson - 17 september 2009 09:50

// Godmorgon //

 

Nea och jag håller på att städa för fullt , eller ja Nea hon har inte gjort så mycket ÄN , men hon ska få dammsuga och torka sitt rum själv , hon börjar bli stor nu och hon kommer klara det JÄTTE bra !

Och en fördel är jue att hon VERKLIGEN vill göra det också , nu ska dom andra golven jag tagit torka först

Sen så är det Neas tur , hon tjatar redan Skrattande

Roligt när dom VERKLIGEN vill hjälpa till dom små liven !

Det är jue JÄTTE bra också på samma gång att dom lär sig , när dom själv ska flytta hemifrån en dag (GUD vilken hemsk tanke)

Så sen när det är klart , har vi det gjort också så kan man släppa taget om det iaf !

Senare har jag ingen som helst aning om vad vi ska hitta på för något !

Har sån dålig fantasi så det är inte KLOKT åt det !


Igår hade jag min mobil avstängd och lämnad hemma , för första gången GUD så skönt det var !

Orkade INTE med en massa mess och skit !

Kände att jag ville vara ifred , funderar på om man ska göra samma sak idag igen !

Så slipper man känna att man vill så GÄRNA skicka iväg ett mess !

Det SKA gå den här gången , jag SKA klara det nu !

Igår var det en JÄTTE jobbig dag för mej , mådde JÄTTE dåligt och bara grät HELA dagen !

Kände att ALLTING bara var skit !

Att jag BARA ville lämna ALLT och bara dra iväg !

Till nå ställe där INGEN vet vart jag är !

Men vad löser det igentligen ?

INGENTING !

Problemen kommer finnas kvar endå när jag kommer hem !

Lika bra att ta tag i dom nu istället för att skjuta upp på det och ta kanske en MYCKET större smäll sen !

Känner mej SÅÅÅ vilsen just nu , jag vet inte alls vem jag är , och vad jag vill !

Jag vill så GÄRNA komma ifrån det här , men endå så vågar jag INTE släppa taget HELT !

En liten bit av mej långt där inne , hoppas fortfarande att det ska bli bra igen !

Men sen en annan bit säger åt mej att det är INGEN idé det kommer ALDRIG bli bra igen , släpp taget och gå vidare!

Ibland gör jag saker för att göra illa "honom'" så mycket som jag BARA kan !

För att han ska känna lika smärta och sorg som jag gör varje JÄVLA dag som går !

Men sen får jag så ENORMT dåligt samvete för vad jag har gjort , och ångrar mej så DJUPT !

Han förlåter , och vi glömmer det !

Men sen är det SAMMA sak IGEN !

Jag är dum , han förlåter , vi går vidare ! (Så är det HELA tiden)

Varför gör jag så ?

Är det ett rop på uppmärksamhet ?

Är det för att jag VILL att han ska komma underfund med vad han har förlorat , och komma tillbaka till mej ?

Jag vill jue INTE göra honom ledsen eller arg igentligen ! Det bara blir så !

Så , jag vet inte vem jag är ? Och vad jag vill ?

Är jag konstig ?

Är det nå fel på mej , som känner så här ?

MÅNGA frågor , men TYVÄRR finns det INGA svar alls !



Over and out !















Av Linda Johansson - 16 september 2009 13:40

Jag sitter här och funderar , Funderar på hur mitt liv igentligen ser ut ?

Har jag VERKLIGEN något liv ?

Mitt liv är samm samma HELA tiden VARJE dag händer samma sak !

Jag går upp på morgonen , äter frukost ensam eller med Nea

Gör mig klar , kollar på TV sitter vi datorn eller underhåller Nea fram till lunch

Laga mat , äta maten , diska

Sen kommer det jobbiga , hitta på något att göra ensam eller med Nea

brukar ALLTID bli samma sak , vi går ner till mamma och pappa sitter där och hökar , ibland kan vi hitta på något roligt att göra !

Är vi inte hos mamma och pappa , så är vi nere på stan och kollar runt eller så umgås vi med Linda och Hugo (inte alls ofta tyvärr)

Sen hem göra kvälls mat , äta , diska igen , kolla på TV och mysa en stund

sen är det göra kväller för Nea läsa saga och sen somnar hon !

Sen sitter jag här ensam varje kväll , så klart vid datorn för att ha någon att prata med iaf !

Lägger mej , vaknar och samma visa igen !

Det händer ABSOLUT INGNTING kul i mitt liv NÅGONGÅNG det är ytterst sällan !

Jag kan till och med räkna gångerna på en hand fan !


Jag vill ha lite äventyr i mitt liv , jag vill att det ska hända någonting NU !

Innan jag blir knäpp på ALLVAR !

Jag skulle vilja resa , flytta ifrån Sandviken få ett fast jobb , ett seriöst och bra förhållande med någon !

Men ALLT det där går inte att få !

Och det gör mej ÄNNU mer deprimerad än vad jag är just nu !

hade VÄRLDENS panik igår kväll när jag skulle sova , när jag gick igenom hur mitt liv ser ut !

VAFAN jag är fortfarande ung jag tänker INTE sitta här hemma och låta mitt liv pasera !

Jag VET att jag valde att skaffa barn i ung ålder , jag ångrar INTE Nea , men något jag kan ångra ibland är kanske att jag fick henne så tidigt !

Jag VET att man FÅR känna så !

Det är INTE bara jag som gör det ! Det finns MÅNGA fler som känner precis som jag !

Nea är mitt liv , mitt ABSOLUT bästa

Men bara för att man har skaffat barn , så behövar man inte sluta leva !

ÅH vad jag VERKLIGEN önskade att jag kunde få flytta härifrån Sandviken , börja om på nytt i en anna stad !

Träffa nya människor , nya möjligheter !

Känns som om jag är fast här i Sandviken för ALLTID !

Det är MITT staff känns det som !

Kan man vara med deprimerad än vad jag är just nu ?

INGENTING är roligt längre , finns INGENTING jag är sugen på !

Jag är RIKIGT JÄVLA rädd att om det fortsätter så här , kommer jag må ÄNNU sämre och gå in helt och hållet i mej själv !


Ne för mycket känslor för att kunna skriva nu , för att hitta orden som passar in !

















Av Linda Johansson - 16 september 2009 12:54

Vill man BARA ligga kvar i sängen , och ALDRIG kliva upp !

JÄVLA jobbigt är det just nu !

Jag vill INTE mer nu , om det BARA kunde gå över snart !

Hur lång tid kan det ta ??

Jag har inte varit olyckligt kär sedan typ grundskolan !

Det här är något nytt för mej Foten i munnen

Jag vet INTE hur jag ska hantera detta !

Hur FAN kan man gå och tänka på en enda person HELA tiden , HELA dagarna !

Jag orkar INTE nå mer !

Det tar sån JÄVLA energi av mej att behöva tänka , sakna och fundera !

Jag har då kommit fram till en sak sen igår kväll !

Jag kommer ALDRIG slut kämpa för honom !


Over and out !







Av Linda Johansson - 15 september 2009 22:43

Nu när jag vet kan jag berätta
Nu när jag ser kan jag förstå
Alla beslut är inte lätta
och de sätter sina spår
men vi fattar dom ändå
Ingen kan ge vår tid tillbaka
Ingen kan ändra det som hänt
Vi närmar oss slutet på vår saga
Men hoppet lever än
Till sista sidan vänd



Om du var jag
Om du var jag
När tomma ord och brustna löften lever kvar
Smärtan tar slut
Man håller ut
Å efter sorgen kommer trösten
Det blir aldrig som förut



Och hur kan jag ge det du behöver
Hur ska jag veta vad det är
Och hur kan du slockna när jag glöder
Varför blev jag kär
Du lever men jag lär



Om du var jag..


Hur kan du slockna när jag glöder
Varför blev jag kär
Du lever men jag lär

Om du var jag..

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards