Alla inlägg den 13 november 2009

Av Linda Johansson - 13 november 2009 18:11

// Linda Johanssons blogg //


Godkväll allesammans !

Idag har det BARA varit en Nea & mamma dag , och det har varit helt UNDERBART och bara få vara vi två !

Imorse så plockade vi ihop lite , gjorde oss klar och mamma hämtade oss för att skjussa ner oss till resecentrum , vi skulle ta bussen till Valbo och gå på IKEA och kolla , jag var ute efter doft ljus och jag visste jue så klart att IKEA har billiga och MÅNGA doft ljus så det stället är PERFEKT !

Jag hade kollat fel på buss tiderna jag trodde att bussen skulle komma in 14.00 men när klockan började bli 14.15 så tröttnade jag och både jag och Nea frös så jag ringde till Linda och frågade om hon kunnde kolla busstiderna åt mej , och då visade det sig att bussen inte skulle komma förrens 14.30 och vi som hade stått och väntat sen 13.45

Så vi fick snällt vänta till bussen skulle komma fast vi frös !

Direkt när vi kom till Valbo så gick vi in på IKEA och åt mat "köttbullar och potatis" för att mysa till det ordentligt ! Nea åt bra och hon var JÄTTE duktig och lyssna när jag sa åt henne att inte göra si och så !

Vi knatade runt tillsammans och skrattade !

Jag hittade en MASSA saker som jag slängde ner i påsen , FARLIGT att gå på IKEA det finns så MYCKET fint som man vill ha där , men jag köpte iaf 6 stycken 36-pack doft ljus , en sallads / fruktskål , två röda runda ljus och ett varsitt svart fat till dom , tre stycken mellan stora röda doft ljus , en STOR boll lampa röd den också !

Så när jag var klar så var jag 500 kr fattigare , men det var det värt !

(Det finns INGE härliga än när man har STOR städat HELA lägenheten tagit och skurat golven , så det luktar fräscht överallt och sen tänder man en massa doft ljus ÖVERALLT)

Så nu har jag iaf ljus så jag klarar mej över julen ! MYS MYS !


 

Snälla pappis kom och hämtade mej och Nea i Valbo för jag hade två stora papperskassar och bära på tungt och inte så smidigt på bussen kanske , så  bortskämd som man är så hämtade han upp oss !

Mamma&pappa skulle åka till Rusta en sväng innan dom skulle skjussa hem oss , så vi följde med dit också !

Passade på att köpa lampor till min nya lampa , och en lång tändare så man slipper bränna sig när man tänder ljusen , och betterier så klart ett MÅSTE !

Sen åkte vi hemåt , nöjda med dagen !

Nea sitter och pysslar framför TVn här bredvid mej och blåser upp ballonger hon hade hittat två stycken ifrån sitt kalas förra året gömd någonstans , så nu smäller det väl snart !

Hon har så FRUKTANSVÄRT mycket energi så det finns inte , nu har hon sprungit inne i Valbo i några timmar och endå så har hon ÄNNU mer energi kvar , HELT otroligt !

Jag förstår INTE hur hon orkar , om man hade lite av hennes energi och ork då skulle man orka såååå MYCKET mer än vad man i vanliga fall orkar !

Men hon är min lilla skit unge endå , och vi har inte behövt bråka NÅGONTING dom här dagarna sen hon kom hem igen från sin pappa , jag har inte ens behövt höja rösten !

Det känns SKÖNT att slippa det , jag tror att jag och Nea har kommit varandra lite närmare dom senaste dagarna varför vet jag inte rikigt men det har bara blivit så och jag är JÄTTE glad för det !

 

 

Ikväll är det Idol också så Nea får vara vaken en stund med mej ikväll eftersom det är Fredag och ingen av oss ska upp tidigt i morgon , tänkte ladda upp med lite ostkrokar och godis och dricka till oss !

Kanske tända lite ljus OM nu Nea låter dom vara , hon har lite svårt att låta bli !

Imorgon är det tatuering som gäller blev ändrad tid och plats jag ska vara i kungsgården kl 15.00 i morgon istället för här i Sandviken kl 10.00 , blev VÄLDIGT besviken & arg för jag hittade INGEN som kunde skjussa in mej dit fram och tillbaka , men pappa & Mamma (Snälla mamma & pappa) skulle skjussa in mej i morgon !

Så då kan jag tatuera mej endå trodde att jag skulle bli tvungen och avboka tiden men det behövdes inte ! TACK OCH LOV FÖR DET !

Och sen på kvällen så har brossan fest och Nea ska vara hos mamma & pappa det var LÄNGE sen hon sov kvar där ensam nu , så det är väl på tiden att hon får göra det och det ser hon fram emot JÄTTE JÄTTE mycket hon tjatar om det HELA tiden ! go ungen där !

Så både jag & Nea ser fram emot morgondagen också !

Men nu först blir det Idol och en massa GÖTTA så man går upp ännu mer i vikt ! höhöh

Ha en bra kväll allesammans

PUSS & KRAM

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards