Alla inlägg den 14 november 2012

Av Linda Johansson - 14 november 2012 16:18

Tänkte slänga in ett roligare inlägg speciellt åt er som tycker om att läsa min blogg , ni vill nog inte läsa om min bitterhet mot folk som gjort mej irriterad :-)


Klockan är bara 16.19 och det är redan mörkt ute ! Hur roligt är det liksom ? Det känns som om att man lever i ett ständigt mörker nu för tiden ... Men det blir väl ljusare när snön kommer det brukar det bli !

Tjejerna är inne i Neas rum och leker för fullt , jag har lite små tråkigt faktiskt ... så jag passar på att slänga in ett till inlägg som sagt ett lite trevligare inlägg den här gången ! När lill Johanna åkt hem ska jag börja med maten så vi får någonting i magen sen ska Nea ta en dusch för hon är väldigt lortig nu kan jag lungt säga :-) sen är det en massa bra TV pogram resten av kvällen som jag tänkte att jag och Nea skulle varva ner till , ja om hon vill om hon inte vill kolla på barnpogram då så klart !


19.00 - Djuraktuen

19.30 - Sjukhuset

20.00 - SOS Sommar (då ligger Nea i sängen)

21.00 -  Stalkers


Sen efter det så är det tack och godnatt för mej också ... klockan ringer som vanligt 06.30 imorgon ! Knata iväg med Nea till skolan till 08.00 hem göra mej klar och traska ner på stan för att för andra gången köra med körskolan kl 11.00 vi ska öva på att backa och start i backe som jag nämde sist ... så lite nervös är jag väl men läraren är bra , lugn och erfaren så det kommer att gå bra ... Jag satte upp Nea i skolan till 13.30 för det ingår ju i min utbildning körkortet också så det gick bra att få ha henne på fritids tills jag har kört klart så man slipper tänka på det ! Och när jag hämtat henne ska vi åka hem och jag ska ta en riktig städdag tänkte jag , jag ska resa ur min garderob på kläder jag har så otroligt mycket kläder så jag får knappt plats ... kläder som bara ligger eller hänger som jag inte andvänder som tar plats ... så jag ska rensa det och gå ner med det i förrådet i källaren och samtidigt leta efter min vita vinterjacka , bestämde mej för att den får duga ett år till den var så pass dyr så det är onödigt att låta den ligga och möggla ! Och så klart det gamla vanliga damma , dammsuga & torka golven ! Så imorgon blir det fullt upp så det gäller att lägga sig i tid så man inte är allt för trött när allt ska göras ... Tänkte ta städningen imorgon för jag vill ha den gjord till helgen så man kan njuta av att man är ledig och inga måsten det är det bästa med helg och då vill man inte stå och städa direkt !


Nu ska jag försöka roa mej med lite annat men ni fick lite att läsa iaf ! Hörs imorgon !

Av Linda Johansson - 14 november 2012 14:39

Gråmulen höst dag !


Brr ! Jag fryser till och med innomhus , det är inte alls skönt idag ! Eller det var det tidigare imorse när jag gick iväg med Nea till skolan men under dagen verkar det ha blivit kyligare ... Så jag sitter inne i värmen passar på och bloggar lite och små kikar TV på medans Nea är ute och leker med lill Johanna hon följde med oss hem idag ! Så då vet jag att Nea har roligt ett tag och jag kan passa på och göra det jag känner för ... jag skulle igentligen behöva städa av här hemma men orken försvinner någonstans , jag är inte alls lika ordningssam nu sen när jag flyttade in då städade jag en gång i veckan iaf ! Men nu blir det allt för sällan det får jag försöka ändra på ! Tjejerna blir väl ute ett tag till skönt att Nea iaf kan gå ut och leka när hon har en kompis med sig hem det är dom enda gångerna hon går ut och leker så man får vara glad för det lilla man får !


Vill passa på och skriva ner ett par rader åt er alla som läser min blogg ... en del uppskattar min blogg en del verkar inte göra det utan bara kommer med en massa påhopp och elaka kommentarer om saker dom tror sig veta fast dom igentligen inte vet ett dugg om hur jag / vi igentligen har det ! Jag vill börja med och säga det här är MIN blogg och ingen annans , det betyder att det är jag som bestämmer vad som ska skrivas och vad som inte ska skrivas ! Jag får skriva precis vad jag vill så länge jag inte går till personangrepp på någon eller skriver väldigt olämpliga saker ! Alltså får ni som väljer att läsa min blogg bara acceptera vad jag skriver , och passar inte det så behöver ni inte läsa det är ingen som har tvingat er att läsa min blogg ... Sen kan jag säga att jag är en BRA mamma till Nea och ingen som inte känner mej ska komma och säga någonting annat ! Allt jag gör det gör jag för min och Neas skull för att vi ska ha det så bra som möjligt , visst kan jag bli trött ibland vilket jag har rätt att bli och jag kan med all säkerhet säga att alla blir trötta på sina barn ibland annars är det någonting som är fel , för barn är krävande och dom kan driva än till vansinne när dom trotsar eller testar hur långt dom kan gå innan man blir arg ! Dom som är föräldrar själv vet precis vad jag pratar om och håller säkert med fullt ut ! Man har all RÄTT att bli trött man är ingen sämre förälder för det , snarare tvärtom ! Det visar att man är mänsklig och att någonstans går gränsen ! Det betyder inte att man inte älskar sina barn , eller att man önskar att man inte hade dom ... hur kan man någonsin önska sig något sådant ? Jag älskar min dotter av hela mitt hjärta , det går inte att beskriva den kärlek jag känner för mitt barn mitt kött och blod ! Jag skulle aldrig för allt i världen önska mej någonting annat än henne i mitt liv ! Kom aldrig någonsin och påstå någonting annat ! Dom som känner mej vet att jag gör mitt bästa ... ibland är det svårt , för det är inte lätt att vara ensamståeende ! Sen att folk har åsikter om att jag tar mycket hjälp av mina föräldrar , antingen handlar det om svartsjuka eller så är ni totalt dum i huvudet , för något fel måste det vara ! Jag och mina föräldrar står varandra väldigt nära det har vi alltid gjort långt före innan Nea föddes , just för att våran familj gick igenom en svår tid tillsammans med otroligt många motgångar ! Men vi växte oss starkare och närmare varandra efter många prövningar ! Att jag har bra kontakt med mina föräldrar betyder INTE att jag inte klarar av att ta hant om mitt barn själv ! Jag har alltid tagit hant om Nea själv , jag valde att behålla henne , jag födde henne , hon är mitt barn ingen annans och mitt ansvar ! Det skulle jag aldrig lägga på någon annan ... mina föräldrar finns där för oss , för mej många gånger när jag behöver det ! Och jag är otroligt tacksam för den hjälp jag faktiskt kan få ! När man behöver hjälp ska man aldrig vara rädd att fråga om den heller vilket jag inte gör ! Jag tar tacksamt emot hjälp av mina föräldrar för jag har ingen annan att vända mej till ! Men många gånger klarar jag mej själv , det är det som jag har valt jag och ingen annan ! Och vi bor INTE hemma hos mina föräldrar , vilken idiot det nu var som påpekade det utan att veta ett SKIT om någonting som VANLIGT ! Detta gör mej väääldigt förbannad , Jag har ett eget hem och jag trivs väldigt bra här hemma ... men vi har varit mycket hemma hos mamma & pappa det tänker jag inte sticka under stolen med för jag är ärlig ! Men vi är hemma också för här har vi våra egna saker men för det så har vi en nära relation , vi har nära till stan och lekparker när vi är hos mamma & pappa ! Men det har blivit mindre besök hos mamma & pappa på senaste veckorna faktiskt ! Dom tar inte över mitt ansvar om ni tror det ! Sen att folk säger att Nea kanske borde flytta hem till sin pappa istället om jag nu är så trött på henne ... har ni allvarligt ramlat och slagit i huvudet eller blev ni tappad som liten ??? Jag skulle aldrig någonsin ge upp mitt barn , varken till hennes pappa eller någon annan ... jag och hennes pappa är precis lika bra föräldrar åt Nea fast vi är två helt olika personer och gör på helt olika sätt men vi är endå precis lika bra ... det handlar inte om det , det handlar om att VI inte kan prata med varandra

Det har ingenting med Nea alls att göra det har att göra med att vi är olika på många olika sätt och kanske inte tycker lika om vad som är viktigt och inte många gånger ! För det skulle jag aldrig någonsin låta henne flytta hem till honom på heltid ... man kämpar för sitt barn så enkelt är det ... Och jag kämpar det ska ni ha jävligt klart för er ! Det är inte lätt att vara ensamståeende och försöka klara av och hinna med allt på samma gång , men för det så skulle jag aldrig låta Nea flytta till sin pappa för att jag har mycket att göra ... herregud alla föräldrar har väl mycket att göra ibland ! Ska man ge upp sina barn för det kanske ? Allvarligt vissa är bara för patetiska måste jag säga ! Just nu är det mycket det är det ... men det blir bättre och allt som är mycket nu kommer att gynna oss väldigt mycket i framtiden ... jobb och körkort ! Men jag är ingen sämre mamma för att jag har mycket att göra och ont om tid ! Jag vet att jag är en bra mamma och gör allt vad jag kan för min dotter och skulle inte göra något annat heller ... nu vet ni det ! Så kom inte med era idiot kommentarer om att jag verkar vara en olämplig mamma ! Har ni något att säga mej så säg det gärna öga mot öga istället för att sitta bakom en skärm och tycka en massa skit !


Oj det var skönt att spy ur mej det där fakitskt nu känns det bättre ... Det blev inte ett par rader utan en hel del hoppas ni läser det och förstår om inte annat kan ni dra åt helvete !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards